Inzakken: V90 doet wedstrijdje met CX

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2009 17:49 #1242656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nivomats V90 net vervangen
Maar even aanhaken op dit draadje. Net twee weken door Engeland gekampeerd met de V90. Nu was de achterkant altijd an niet helemaal jedat maar na deze twee weken (met veel regen) was het mij wel duidelijk dat het nivo gedeelte rechts achter veel sneller geheugenverlies leed dan links achter. En dat met een volle achterbak, weliswaar nog met spiegelruimte, en een dakkoffer vol met kampeer spul. Iedere keer als wij 's ochtends vertrokken lach de rechter achterkant op de rubber stuitnok. Links deed nog prima zijn werk. Om kort te gaan ben ik prijzen wezen vergelijken en Wytze kwam op een Duitser op ebay na het dichtste bij en ik kon ze gelijk afhalen. De volgende dag heb ik de krik maar eens onder de V90 geschoven en ben aan de slag gegaan. Met links begonnen en die was redelijk snel los. Hoewel ik wel moet vermelden dat bout nummer "3" erg vast zat. Daarna de rechter kant aangevallen. Ook hier wilde bout nummer "3" niet echt meedoen dus heb ik die d.m.v. het eigen gewicht van de auto los gekregen. Dacht ik... Mooi niet dus. Afgebroken! En nummer "2" daarvan was het draad naar de knoppen gedraaid door de vorige monteur. Dus dan maar bij hoge uitzondering in het weekend op de woon/werk-motor gestapt om een rondje gereedschap/bout winkels. Uiteindelijk heb ik in Nieuwegein bij Hornbach een tap en snijset M12 en de juiste maat bouten weten te vinden. Hier in de buurt hadden ze dat niet. Thuisgekomen had ik redelijk vlot het midden van de afgebroken bout te pakken en ook redelijk snel heb ik er een 10mm boor doorheen weten te krijgen. Het zat echt mee omdat ik ook al snel met een priem een krul oud schroefdraad uit kon peuteren. Tap erdoor en het draad was weer als nieuw. Bout "2" dacht ik ook met de M12 tap aan te kunnen maar die zit te diep. Hier heb ik dus maar een normale bout voor opgeoffert en heb ik er met de dremel wat lengterichels in geslepen. Die in het gemolde draad gedraaid als was het een tap en iedere keer als ik weer een stukje verder was het ding er weer uit en met perslucht de rommel verwijderen. Nu heb ik weer een rechte symmetrische achterpartij. Over Engeland, te veel regen en teveel krakkemikkige zooi, geen normaal sanitair, groene weggetjes op de Michelinkaart betekent "Er staat aan twee kanten een groene heg van 3m", oude gebouwen zijn allemaal met entree, en normaal eten (lees niet gebakken in ganzenvet) hebben ze niet. O ja op één uitzondering na dan Mocht je in de buurt zijn en je bent aan eten toe ga dan naar The Percy Hobbs, Winchester Alresford Rd, Winchester, Hampshire, SO21 1HL Daar heb ik werkelijk fantastisch gegeten. Echt on-Engels goed. Met kop en schouder boven alles uit en niet duur! En precies naast een camping. Maar voor de rest. Het is mooi geweest voor één keertje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2009 10:49 #1242683 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan haak ik ook weer even aan
Want inmiddels is duidelijk dat het door een 'lamme' bladveer komt. Kennelijk is mijn auto veel belast geweest. Vervangen + aanschaf kost een vermogen.
Weet iemand of er een kleine versterking aangebracht kan worden in de bladveer? Tis misschien raar gedacht maar je zou zeggen dat als je er een klein stukje op kunt plakken of binden, de stugheid weer iets toeneemt.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2009 14:40 #1242696 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Martin uit Sittard
Hallo Martijn
Neem eens contact op met 12many14. Hij kan volgens mij meer zeggen over die bladveren en of die werkelijk de oorzaak zijn van het doorzakken. Martin heeft zich daar een tijd geleden eens in verdiept.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2009 19:10 #1242706 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bladveer
 Hoi Martijn,

Dit kost de veer in de USA.
960 1995-1997 Leaf Spring Multilink Nivomat Marked 1 OES 6819300  $ 278.86  www.swedishautoparts.com/960/Volvo-960-suspension-rear.html
Is import een optie?

Groet

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2009 23:13 #1242717 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Onschuldig
Hallo Bert
Ik meen me te herinneren, dat 12many14 twijfelt of de bladveer wel de oorzaak is van dat doorzakken. Bestel niet te snel, zou ik zeggen.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2009 09:36 #1242732 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met de nieuwe nivomat's
Hallo Martijn, met mijn nieuwe nivomats zakt hij nu aan beide zijden tot op het nivo van de oude goede kant.
D.w.z. de vinger kan net niet recht tussen wiel en wielkast na enige tijd.
Bij de oude lekke nivomatzakt hij al vrij vlot door naar een diepere stand d.w.z. de rubber stuitnok.
Ik heb de oude nivomat's nog liggen.
We kunnen een experiment doen met de oude goede...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2009 13:26 #1242750 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nieuw

jwielsma schreef : Hallo Martijn, met mijn nieuwe nivomats zakt hij nu aan beide zijden tot op het nivo van de oude goede kant.
D.w.z. de vinger kan net niet recht tussen wiel en wielkast na enige tijd.
Bij de oude lekke nivomatzakt hij al vrij vlot door naar een diepere stand d.w.z. de rubber stuitnok.
Ik heb de oude nivomat's nog liggen.
We kunnen een experiment doen met de oude goede...

Dank voor je aanbod!
Het probleem doet zich voor met nieuwe nivomats (inmiddels zijn ze 60k oud). Zou dan toch niet daaraan moeten liggen?

Moderators: Jerry Stam