Stoelverwarming en gordelverklikker

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2006 23:53 #1135768 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Re: Gordel van rechts
Hallo Michael

Cojones schreef : In de linker gordelhouder klikken, of ergens van een sloper zo een gordel euhm, "ding" knippen, en deze in je middenvakje leggen, en indien nodig gebruiken!

Sorry, maar ik rijd een luxe auto. En in een luxe auto wil ik geen arsenaal "behulpartikelen" meeslepen, maar moeten opties gewoon werken zoals ik dat verwacht. Is toch te gek voor woorden dat in een auto die 15 jaar geleden nieuw 80.000 Gulden gekost heeft, een lichtje me verteld dat ik geen gordel om heb, terwijl ik niet eens in de auto zit.

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2006 00:09 #1135771 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja...

Als het niet werkt, ok, dan is repareren een optie, maar t zit er blijkbaar gewoon niet op. Zit geloof ik ook niet op late S/V40's waar ik voor mn werk vaak in rondscheurde.
Michael. Volvo 940 Se

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2006 00:26 #1135776 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Gordel van rechts

Mathy schreef : Hallo Michael

Cojones schreef : In de linker gordelhouder klikken, of ergens van een sloper zo een gordel euhm, "ding" knippen, en deze in je middenvakje leggen, en indien nodig gebruiken!

Sorry, maar ik rijd een luxe auto. En in een luxe auto wil ik geen arsenaal "behulpartikelen" meeslepen, maar moeten opties gewoon werken zoals ik dat verwacht. Is toch te gek voor woorden dat in een auto die 15 jaar geleden nieuw 80.000 Gulden gekost heeft, een lichtje me verteld dat ik geen gordel om heb, terwijl ik niet eens in de auto zit. groetjes Mathy

Sloop uit een 760 (daar heb ik het ooit eens in zien zitten) een schakelaar (voor de rechterstoel) en monteer deze er tussen.
Zit je op de stoel dan schakelt hij door en klikt de boel als je je gordel niet omhebt en als je uitstapt klikt het systeem niet meer omdat de schakelaar niet ingedrukt wordt.

Maarten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2006 00:39 #1135778 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Gordel van rechts

mderijke schreef : Sloop uit een 760 (daar heb ik het ooit eens in zien zitten) een schakelaar (voor de rechterstoel) en monteer deze er tussen.
Zit je op de stoel dan schakelt hij door en klikt de boel als je je gordel niet omhebt en als je uitstapt klikt het systeem niet meer omdat de schakelaar niet ingedrukt wordt.

Maarten

Op Marktplaats worden nu onderdelen van een 760 verkocht, zo'n beetje alles wat je wilt. Ideetje?
Dr�©

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2006 00:44 #1135779 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En anders gewoon het plugje eruit!

<font size="2">Als je het getik en geflits van het waarschuwingslampje zat bent kun je natuurlijk ook gewoon het plugje van je eigen gordelverklikker eruit trekken! Dat werkt namelijk heel eenvoudig: gordelverklikker niet aangesloten = geen waarschuwingssignalen. Veel makkelijker, goedkoper en mooier dan een loze gordelgesp die je erin moet klikken.</font>
<font size="2">Dr�©</font>

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2006 00:54 #1135780 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic getik en geflits
Hallo Dr�©

Maar als ik in de auto zit en ik vergeet de gordel om te doen, wil ik wel gewaarschuwd worden. (Ja, ik ben lastig en muggenziften is een hobby van me)

De tip met die 760 onderdelen op marktplaats is een goeie. Hebben die niet ook zo'n hendeltje om de rechter stoel in hoogte te verstellen? Maar het probleem met dit soort dingen is meestal dat ze de stoelen alleen als geheel verkopen. En tenzij ik er gelijk een goeie bekleding bij krijg (want die van mij is aan vervanging toe) wordt het waarschijnlijk te duur. En wat moet ik met een voorraadje stoelen. Ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest naar een nieuwe bekleding. Maar ja, zoals ik al zei, ik ben een muggenzifter. Dat maakt de zoektocht niet altijd gemakkelijker, maar als ik dan gevonden heb wat ik hebben wil, is de voldoening ook groter.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2006 01:06 #1135782 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En anders �©�©n van de handelaren?

<font size="2">Heb zelf geen 760, dus dat van dat hendeltje durf �­k je niet te zeggen. En anders gewoon via �©�©n van die handelaren? Je komt ze her en der tegen; Enschede, Zwolle/IJhorst/Hilversum/Heerlen... (bij jou in de buurt geloof ik).</font>
<font size="2">Let maar eens op de soms lange lijsten van losse onderdelen �  la "Ga een 760 slopen; veel onderdelen te koop" enzo.</font>
<font size="2">Dr�©</font>

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2006 01:17 #1135784 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Re: En anders �©�©n van de handelaren?
Hallo Dr�©

Andr�© schreef : Je komt ze her en der tegen; Enschede, Zwolle/IJhorst/Hilversum/Heerlen... (bij jou in de buurt geloof ik).

Ik zal eens kijken (eigenlijk ligt er nog vanalles wat er eerst nog op of in moet). Heerlen is inderdaad in de buurt. :-) In Heerlen zit er eentje die alleen 400's heeft. En in Kerkrade wilde er laatst eentje 20 euro vangen voor het draadje dat de elektrische antenne aanstuurd, dat normaal gesproken gewoon naar het oud ijzer gaat. Daar kom ik dus niet meer (is trouwens de broer van de lokale Volvo handelaar. Maar ik ben meer onder de indruk van de dealer in Aken. En Henk vG die nog dichter bij de Heerlense dealer woont, rijdt helemaal naar de dealer in Geleen.).

Groetjes

Mathy (uit Heerlen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2006 03:26 #1135786 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: getik en geflits

Mathy schreef : De tip met die 760 onderdelen op marktplaats is een goeie. Hebben die niet ook zo'n hendeltje om de rechter stoel in hoogte te verstellen?

Het is niet het handeltje, het is het gehele onderstel van de stoel.

Been there, done that

Maarten
(Met twee in hoogte verstelbare stoelen in zijn 740 TIC, de Turbelle)

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2006 12:27 #1135811 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Even terug
Leuk dat het nu weer over de bestuurdersstoel gaat en allerlij aanverwante zaken, maar wie weet waarom de bedrading voor gordelverklikker in de bijrijdersstoel er wel ligt, maar in de auto niet?
Zijn er 7/9 Volvo's waar de gordelverklikker aan de bijrijderskant wel is aangesloten?
En waar is het kastje onder de bijrijdersstoel voor?

Moderators: Jerry Stam