17" R-velgen uit 1999 onder een 965 uit 1991?
- V700 register
- Nieuw lid
-
nou.. aan een Porsche was in eerste instantie heel veel mis.web schreef : Langere draadeinden of opschroefbare verbreder (vast op de naaf gemonteerd a la Porsche) met eigen draadeinden.
- merk spacers met TuV keur
Het argument dat ze af fabriek onder Porsches gemonteerd worden vind ik een goeie, dan kan er aan het concept toch niet zo heel veel mankeren, mits goed uitgevoerd?
Het was "alsof je een dartspijl achterstevoren naar het bord gooit" heb ik wel eens horen vertellen door iemand die het kon weten.Die spoorbreedte was hard nodig om het ding op de weg te houden.
Maar Marcel, je hebt een punt. veel wordt er gezegd en weinig gestaafd.
Jammer dat je met jouw verhaal zo laat bent gekomen, want het was een heel goed en duidelijk verhaal, en het had eerder een hoop discussie kunnen voorkomen.
Het valt in de categorie <a href=" www.annoyances.org/exec/show/article09-208 ">"hoeveel forumleden heb je nodig om een lamp te verwisselen"
Maar zo werkt het nou eenmaal. Hoe vaak ik heb moeten horen het zijn je zekeringen, terwijl het simpelweg iets anders was..
Er is dus �©�©n conclusie. advies vragen is goed (en dat is het hier zeker) maar je bent verantwoordelijk voor je eigen oplossing.
Als je dat in de gaten houdt, komt het vanzelf goed.
groeten.
Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste Volvo forumleden,
Ik ben overweldigd door de enorme hoeveelheid reacties en de hoge kwaliteit van de verschillende
reacties.
Na de eerste reacties wilde ik het hele plan van de 17" V70R Comet velgen op mijn 965 uit 1991
monteren inderdaad laten varen maar nu begin ik toch weer een mogelijkheid te zien.
Ik ga nu eerst kijken of ik een goede set "naafverlengers" kan scoren die specifiek voor dit type
Volvo zijn ontwikkeld.
Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.
Alvast bedankt voor alle bijdragen tot nu toe!
Sjirk
- V700 register
- Nieuw lid
-
De Nederlandse wet is juist in de praktijk heel liberaal... de meeste wijzigingen die niet overduidelijk verkeersonveilig zijn (zoals tintfolie, aanlopende wielen, uitstekende wielen en dat soort dingen) wordt zelfs niet of nauwelijks tegen opgetreden, terwijl je in Duitsland meteen met TUV/ABE enz certificaatjes moet gaan wapperen voor alles wat niet origineel is... eigen creativiteit is er dan niet bij. Belgi�« is helemaal erg, daar mag je nagenoeg niks aanpassen.
Degenen die klagen dat de Nederlandse wet zo streng is zijn meestal degenen met de buitensporig luide brulpijpen, pikzwarte tintfolie, zwart dichtgespoten achterlichten, koplampen driekwart afgedekt door "booskijkers" (meer "slaapogen" vaak), stereo voluit met meer vermogen dan de pruttel voorin en dan raar vinden dat je aangehouden wordt... oke, ik kan het ook: overdrijven
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
- V700 register
- Nieuw lid
-
Leuk stukje trouwens, van die lamp verwisselen
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is dus bv. de H&R DRM set nr.5035652965-1991 schreef : Ik ga nu eerst kijken of ik een goede set "naafverlengers" kan scoren die specifiek voor dit type
Volvo zijn ontwikkeld.
www.amb-tuning.de/produkte/distanzscheib...olvo/940.html?com=20
Weet ook nog wel een paar leveranciers van H&R producten in NL, maar die hebben geen prijzen online staan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel even foto's plaatsen van het resultaat straks met de V70R velgen.
En over het invoeren.
Ik weet dat het invoeren en uitvoeren wel gedaan word met HotRot�s maar die worden dan in Engeland op kenteken gezet en daarna ingevoerd in Nederland.
Duitsland is dichterbij en er zijn versschillende TUV stations die niet allemaal even streng zijn vandaar mijn interesse.
Ik heb wel eens het plan gehad om een V8 in een traction avant te plaatsen met de nodige aanpassingen maar vanwege de typegoedkeuring is dat nooit doorgegaan.
Maar we houden hoop op een betere toekomst.
mvg Jerry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helaas is het moeilijk de keuringseisen voor zo'n ombouw te vinden. Ik weet wel dat er voor de Nederlandse RDW niet meer gelast mag worden aan motorsteunen, subframe en andere onderstel delen, maar overige eisen... moeilijk aan te komen.
Hoewel lassen bij sommige delen met een rontgen rapport weer wel mag... maar nu dwalen we heel ver offtopic
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET