Xado in Volvo verslag: De balans
- V700 register
- Nieuw lid
-
De balans
Het gebruik van Xado heeft vrijwel alleen positieve resultaten gehad. De motor is iets stiller, het gemiddelde verbruik is afgenomen, en het olie verbruik is meer dan gehalveerd.
- Geluid: van 107 naar 100 decibel (gemeten na 1500 kilometer)- Verbruik Diesel van 9,0 liter naar 8,3 liter per 100 kilometer (psychologie of niet)- Verbruik olie van 0,5 liter per 1000 kilometer neer 0,5 liter per 2500 kilometer (feit)
Als minpunt kan ik melden dat de stationair loop bij een echt warme motor (100 kilometer) wat onregelmatig is geworden.
Vooral boeiend waren de reacties op dit item, een beetje meer ondernemingsgeest zou de gemiddelde poster niet misstaan. Mijn criterium is het internet, is het product echt rommel is dat al heel snel te vinden op �©�©n of andere site. En zo'n verhaal komt er van mij zeker niet.
Groet
Bert
four wheels and a brick
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het klinkt allemaal zeer veelbelovend.bstolker schreef : De balans
Het gebruik van Xado heeft vrijwel alleen positieve resultaten gehad. De motor is iets stiller, het gemiddelde verbruik is afgenomen, en het olie verbruik is meer dan gehalveerd.
- Geluid: van 107 naar 100 decibel (gemeten na 1500 kilometer)- Verbruik Diesel van 9,0 liter naar 8,3 liter per 100 kilometer (psychologie of niet)- Verbruik olie van 0,5 liter per 1000 kilometer neer 0,5 liter per 2500 kilometer (feit)
Als minpunt kan ik melden dat de stationair loop bij een echt warme motor (100 kilometer) wat onregelmatig is geworden.
Vooral boeiend waren de reacties op dit item, een beetje meer ondernemingsgeest zou de gemiddelde poster niet misstaan. Mijn criterium is het internet, is het product echt rommel is dat al heel snel te vinden op �©�©n of andere site. En zo'n verhaal komt er van mij zeker niet.
Groet
Bert
four wheels and a brick
ik ben benieuwd naar het vervolgtraject.
Overigens, morgen bij Kassa ook een test van additieven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
bstolker schreef : De balans
(gemeten na 1500 kilometer)
Hoi Bert,
Ben erg benieuwd hoe de stand van zaken nu is. Xado zegt dat de behandeling pas na 3.000 km volledig is. Heb zelf in mijn oldtimer uitgeprobeerd. Met name versnellingssbak werkt veel beter. Ik kan dit echter niet meten (zou ik ook niet weten hoe). Sindsdien heb ik slechts 900 km afgelegd.
Mijn vraag is nu of het resultaat na een langere periode blijft. Je schreef ook dat je XADO na slick 50 gebruikte. (slick 50 en dan XADO). Heb je ook revaring met TSL olie i.c.m. XADO? Ik heb namelijk een andere oldtimer met TSL erin. Wil nl. XADO ook daar uitproberen.
Groeten,
Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ach, ik hou wel van een geintje, proberen dus. Alhoewel ik achteraf liever met mijn lief voor dat geld was gaan eten. Met mijn "sterk aan slijtage onderhevige motor" (inderdaad 500.000++) wilde ik wel eens proberen of de bijgeluiden, voornamelijk die ene klapperende zuiger, waaraan je kan horen dat ie nog loopt, wat rustiger zou worden. Tja kwa geluid heb ik geen enkele verbetering waargenomen en volgens mij betaal ik nog evenveel aan gas per 100 km als daarvoor.
n.b.
De voorschriften verlangen van je dat het spul niet op de zuiger komt maar vooral tussen de zuiger en de cylinderwand. 'Wel eens echt over nagedacht of dat wel lukt????? Pal onder het bougiegat lukt je dat niet. Onvermijdelijk een kwakje op de zuigerkop....
Echt alles conform de voorschriften gedaan, edoch wat mij betreft: experiment mislukt, patient gelukkig niet overleden. In oktober weer lekker met een klapperende zuiger naar Italie en hopelijk weer terug...
Ik ga mijn "nieuwe" 740 '89 230.000 km maar eens afmaken. 'lijkt mij een goede investering. enne, die klappert tenminste niet.
Peter van der Wal