Gas inbouwen, ja/nee? Of iets anders
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben eigenlijk uitgegaan van de belastingprijzen die bij de diverse ocassies staan en dacht dat een 745 nooit een g3 had.
Oiv van Marco's verhaal toch nog maar meer offertes aangevraagd, eens kijken wat die zeggen. Eerste van ââ??¬1500 zonder verder comentaar is binnen. Kan het achterstevoren bankje eigenlijk blijven zitten?
groetSander
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sander schreef : mmm
Ik ben eigenlijk uitgegaan van de belastingprijzen die bij de diverse ocassies staan en dacht dat een 745 nooit een g3 had.
Voor de werkelijke belastingprijzen: <a href=" www.belastingdienst.nl/reken/mrb/ "> www.belastingdienst.nl/reken/mrb/
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan kan het vanaf 9000 p/j al uit dat is best weinig
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;
- V700 register
- Nieuw lid
-
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif" size="2">Ik overweeg inbouw van een gasinstallatie en heb een paar vragen:</font>
- <font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif" size="2">Welke gasinstallatie geniet de voorkeur voor een 940 2.3 LPT Estate van '97? Er is een Vialle mogelijk, Prins is ook een optie en waarschijnlijk zijn er nog wel andere.... </font><font face="Verdana" size="2">Zijn er verschillen? Waar moet/kan je rekening mee houden?</font>
- <font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif" size="2">Gastanken zijn er in verschillende maten. Welk maximum geldt hier voor een ringtank? </font>
- <font face="Verdana" size="2">Bestaat er een voorkeur/advies voor de plaatsing van de "tankdop"?</font>
- <font face="Verdana" size="2">Bij Vialle wordt 1,2 of 3 jaar garantie gegeven. Deze laatste 2 met een meerprijs van 100 of 200 euri. Is het noodzakelijk zo'n garantie af te sluiten?</font>
- <font face="Verdana" size="2">Behoeft een gasinstallatie onderhoud?</font>
- <font face="Verdana" size="2">Waar laat ik de reserveband?</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif" size="2">Groet, Henk </font>
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Laat ik een deel eens beantwoorden:HenkHof schreef :
[*]<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif" size="2">Gastanken zijn er in verschillende maten. Welk maximum geldt hier voor een ringtank? </font>
[*]<font face="Verdana" size="2">Bestaat er een voorkeur/advies voor de plaatsing van de "tankdop"?</font>
[*]<font face="Verdana" size="2">Bij Vialle wordt 1,2 of 3 jaar garantie gegeven. Deze laatste 2 met een meerprijs van 100 of 200 euri. Is het noodzakelijk zo'n garantie af te sluiten?</font>
[*]<font face="Verdana" size="2">Behoeft een gasinstallatie onderhoud?</font>
[*]<font face="Verdana" size="2">Waar laat ik de reserveband?</font>
[*]Grootste ringtank zit op 56 liter. Een twintank levert de grootste capaciteit. Dan past een 70 liter, en heb je netto nog zo'n 56 over.
[*]Als je het mogelijk wilt maken de vuldop er ooit weer uit te halen, dan is door de zijkant van de bumper het beste. Kan dat je niet schelen, dan is middenop het achterzijscherm veruit het comfortabelst bij tanken. De dop blijft dan schoon, je zit nooit in de troep te graven, en je hoeft niet te bukken voor het aansluiten. Spuit de dop en rand in kleur en je ziet het nauwelijks.
[*]Alleen het eerste jaar lijkt me voldoende, ik heb zelden storingen gezien aan die dingen, die niet direct naar boven kwamen.
[*]Afgezien van afstellen af en toe, nee. Een verdamperinstallatie kan je de verdamper nog eens sludge aftappen, maar dat is het wel. Je motor heeft wel wat extra aandacht nodig: laat je kleppen op tijd (minimaal om de 15000 km) stellen, dan gaat de kop het langste mee.
[*]Je hebt drie mogelijkheden: niet, koop een spuitbus, of plat, los in de achterbak (mijn voorkeur), of rechtop tegen de zijkant (dan kan je rolhoes niet meer dicht).
- V700 register
- Nieuw lid
-
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif" size="2">Willem,</font>
<font face="Verdana" size="2">Dank je....past een twintank ook op de plaats van de reserveband?</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif" size="2">Met groet,</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif" size="2">Henk HofAnnen</font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja dat past prima en ik ben net aan mijn 4de estate begonen met lpg en ik ben alleen nog maar twintanken tegen gekomen.
Ik heb mijn reserve wiel rechtop tegen het rechter achterraam staan met een spanband vast en dat zit prima.
Mvg Jerry