verlichtings problemen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uiteindelijk bleek het de geel-witte draad te zijn die in de kabelboom bij de radio zit. Deze was doorgeknipt en met een plakbandje bij elkaar gebonden. Het leek dus of het goed zat. Na gesoldeerd te hebben en een stukje krinpkous verder hen ik alle verlichting weer tot mijn beschikking.
Eric
Volvo 945 GL Blackline 1991
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus toch achter de radio.............EvdBorn schreef : Uiteindelijk bleek het de geel-witte draad te zijn die in de kabelboom bij de radio zit. Deze was doorgeknipt en met een plakbandje bij elkaar gebonden. Het leek dus of het goed zat. Na gesoldeerd te hebben en een stukje krinpkous verder hen ik alle verlichting weer tot mijn beschikking.
Goed gevonden.
Maarten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nog bedankt Maarten, ik had dit echt nooit gevonden !!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Omdat de schakelaar altijd op 'dimlicht' staat, meet je daar spanning bij uitgeschakeld contact. Waarschijnlijk dacht de vorige eigenaar dan in dat geval met de permanente 'plus' te maken te hebben. Ik heb blindelings zijn knipwerk gevolgd, hield na ontmanteling van zijn zelfgemaakte aansluiting wel een geel/witte draaduiteinde over. Vond het al vreemd dat ik daar twee van had, maar die waar geen spanning op stond heb ik maar afgeplakt en verder laten zitten. En dan kom je er ineens achter dat je geen licht meer hebt..... en dat je radio op �©�©n of andere manier ondanks die 'permanente plus' toch steeds z'n instellingen kwijt kan raken.......
Het schema in de Haynes kwam toen goed van pas (als niets helpt, raadpleeg d�¡n de gebruiksaanwijzing........).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens is het mij nog steeds een raadsel waarom de radio dan toch steeds de standaard-instellingen kwijt raakte; de permanente plus was wel goed. En nu werkt het allemaal als een zonnetje en ook nog eens zoals het hoort volgens het instructieboekje, alleen door de goede geschakelde plus te gebruiken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
EvdBorn schreef : Uiteindelijk bleek het de geel-witte draad te zijn die in de kabelboom bij de radio zit. Deze was doorgeknipt en met een plakbandje bij elkaar gebonden. Het leek dus of het goed zat. Na gesoldeerd te hebben en een stukje krinpkous verder hen ik alle verlichting weer tot mijn beschikking.
Eric