LPI - het mes er in? of de kniptang?

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
24-01-2006 23:55 #1127913 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Oooh, dat is illegaal, dat kan dus niet! Wil ik ook niet.

Jan
Je hebt gelijk, maar ik zie het slechts als mogelijkheid om middels een fake-schakeling die knop naar LPI om te krijgen. Het is dus een tussenstap naar een reguliere brandstofregeling/schakeling.
Daarna moet alles natuurlijk weer goed en origineel werken. Anders wordt het ook risicovol in de berouwbaarheid.
Ik heb trouwens de LPI computer die er in zat voordat ik naar de inbouw reed effe met een defecte LPI computer geruild. Ik heb nu G3 op kenteken en als het moet schroef ik mijn oude computer er weer in. Ik hoor zo veel verhalen over onzuinige G3 wagens en de mijne reed rond de 1 op 7.5. Prima prestatie dus.
En ik ben er van overtuigd dat die G3 computer geheel gelijk is aan een gewone computer. Vialle steelt gewoon van haar klanten om de G3 status te krijgen.

Wytze

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2006 07:55 #1127922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan maar illegaal maar

<div>
Dan maar illegaal maar wel beter voor de portemonai en het milieu is er ook bij gebaat.
Nu zijn de eerste kilometers op een rijk benzine mengsel en ongeregeld terwijl je ook op een brandstof kan rijden die veel beter geschikt is voor een koude start en een stuk goedkoper is.
En LPG is wat heter dan benzine en het zal dus eerder alles opwarmen en dus sneller een geregeld systeem.
En alles is toch al redelijk schoon omdat er geen extra rijk mengsel word ingespoten dus lijkt me dat veel schoner dan benzine.
mvg Jerry
</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2006 20:50 #1128018 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic januari 2005 (dag dat
januari 2005 (dag dat bakken sneeuw vielen er 600 km file stond) met max 80 km/h van doetinchem naar kapelle (prov. zeeland) gereden. op �©�©n tank (52 liter) heen en weer gereden, dus ook zoiets als 1 op 10.
ik reed (zoals steeds in de winter) op winterbanden, regelmatig onderhouden (volvodealer), maar normaal in de spits doetinchem-veenendaal vv niet beter dan 1 op 7 (vaak file).

vorige week doetinchem-oostenrijk vv; heen op lpg na bijna 400 km de tank leeg, bij snelheden rond 150-170 km/h. terug in oostenrijk de tank volgegooid en na 800 km weer. 70 liter, we hadden geen haast en hebben steeds rond 130 km/h op de cc gereden.

maar 1 op 7 is nog steeds 7 ct per km brandstof. bij diesel moet je dan rond 1 op 15 rijden en bij benzine 1 op 20.... dan rij je ook ander type auto's als een 940...
Groeten uut Deutekom!
Frido Wiertz [528] 940 polar LPT '98 [270k op 20/1/06]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2006 21:41 #1128021 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: januari 2005 (dag dat

fwiertz schreef : maar 1 op 7 is nog steeds 7 ct per km brandstof. bij diesel moet je dan rond 1 op 15 rijden en bij benzine 1 op 20.... dan rij je ook ander type auto's als een 940...

1 : 15, dat haalt m'n V70 TDi ook. (wel redelijk rustig rijden en veel snelweg.
Gemiddeld over 25.000 km zit ik op de 1:14,7 of zoiets.
Dus laat mij dan maar dieselen, eens in de 1000 km tanken, geen ruimte verlies etc.

Maarten

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2006 22:35 #1128025 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Foei foei, Maarten( ha,ha)

je gaat toch niet zeggen dat gas alleen om op te koken is, h�¨. Natuurlijk rijdt jouw diesel als de spreekwoordelijke trein, maar ik sta met 80 ltr. effectief en een verbruik van 1:8 met m'n S90 ook maar eens per ruim 600 km aan de pomp.
Nog een prettige avond en allemaal de groetjes.
Jan.
Life is too short for bad cigars

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2006 23:49 #1128035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Foei foei, Maarten( ha,ha)

jsnijder schreef : je gaat toch niet zeggen dat gas alleen om op te koken is, h�¨. Natuurlijk rijdt jouw diesel als de spreekwoordelijke trein, maar ik sta met 80 ltr. effectief en een verbruik van 1:8 met m'n S90 ook maar eens per ruim 600 km aan de pomp.
Nog een prettige avond en allemaal de groetjes.
Jan.
Life is too short for bad cigars

Tuurlijk niet, maar bij een estate is het niet m'n favoriete brandstof.
Als je Brutus 1 eerder te koop had gezet had ik nu ook op gas gereden, dat weet je.
Maar verder ben ik nog steeds tevreden met het dieselen.

Maarten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2006 13:55 #1128073 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb Vialle gebeld

Het antwoord: er zijn allerlei systemen geleverd voor LPI. Sommige direct aan Volvo, die zijn eigen uitvoering had, andere via Vialle dealers en dit verklaart al een hoop verschillen.
In mijn geval schakelt hij na een vaste tijd om van benzine naar LPG en daar is niets aan te doen. Bij dit systeem wordt geen gebruik gemaakt van de Lambdasonde-signaal. Ook al start je met warme motor, dan rij je toch weer eerst (in mijn geval 5 minuten) op benzine. Overigens, ik werk op ongeveer 5 minuten rijden van mijn huis...
Maar er zijn ook lambdageregelde systemen die naast het lambdasignaal nog wat andere zaken meten (o.a. luchttemperatuur) en aan de hand daarvan het moment van omschakelen berekenen.
Een ander vervelend ding: wanneer hij op LPG staat en je het eerste stukje op benzine rijdt, geeft de brandstofmeter LPG aan en geen benzine. Zo te lezen ben ik ook niet de enige die al eens zonder benzine langs de weg heeft gestaan en nu altijd een jerrycannetje bij zich heeft. Antwoord van Vialle: daar is niets aan te doen.
En tenslotte: wanneer hij op LPG staat en je het eerste stukje op benzine rijdt knippert niet altijd het groene LEDje, het hangt van het systeem af of hij dit wel of niet doet.
Ik hoop wat duidelijkheid verschaft te hebben.

Arthur

Arthur Vaanhold

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2006 14:52 #1128080 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Arthur, bedankt voor de moeite...

...maar we schieten er dus nog weinig mee op, anders dan dat we nu weten dat het tig verschillende systemen zijn. En ja, zo'n jerrycan is pure noodzaak; de WW vond me wel een beetje dom had ik zo het idee. Nadeel is dat mijn motormaaier op diezelfde benzine rijdt, zodat er een zeker risico is in de zomertijd...
Bedankt voor de moeite en je heldere uitleg,
JohnPeter (<font style="BACKGROUND-COLOR: #0000ff" color="#ffff00">JP</font>) Elverding -lid <font style="BACKGROUND-COLOR: #0000ff" color="#ffff00">700</font> 945 Bj 95 lpt, lpg, polar 628.000 km en te

Moderators: Jerry Stam