CDV servo bestuurderszijde
- V700 register
- Nieuw lid
-
Antoine
Huidige vloot:
740 GL estate, 1990, 115pk, 315.000
Citro�«n AX 1.1RE, 1988, �±100pk, kmstand onbekend
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
.........ware het niet dat ik nog niet op de hoogte ben van de sleuteldag-data.
Volgens mij is dat een recht wat je krijgt als je lid bent van de vereniging en ondank dat het formulier verzonden is, heb ik nog geen bevestiging terug.
Maarre, mail me de datum en ik check effe of ik dan beschikbaar ben. Volvo 940 Polar U9 Ruby Red 281.700kms
B230FB blok met blijkbaar een LPG gastank
- V700 register
- Nieuw lid
-
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Ik heb een stuk plastic binnenbekleding weggehaald, zodat de kabelboom zichtbaar wordt die langs de binnenkant van de dorpel loopt. In het E-schema uit Haynes de juiste draadkleuren opgezocht en de vermoedelijke draden aangeprikt met een speld. Een proeflampje op de speld en een massapunt en je kunt zo checken op je de juiste draad te pakken hebt. Dan met zo'n blauwe kabelverbinder de boel verbinden en klaar is Kees.
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Rob
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Bij Nordicar zag ik je bezig met een verbouwing audio denk ik, met het het hele dashboard open .
Tot de volgend sleuteldag kun je niet wachten, lijkt me.
Systeem: de ontvanger van de ab geeft een stuurstroom voor de richtingaanwijzers.
Voor de bekende set van ebay.de gaat dat op de violette draad.
Deze wordt verbonden via twee diodes aan de knipperlichten draden links en rechts.
Voor links aan de dunne groene en voor rechts aan de dunne groen/blauwe.
Deze draden vind je in de boom die vanachter het genoemde linker schutboard naar de linker dorpel loopt.
De dioden zorgen ervoor dat de stroom niet van links naar rechts loopt en omgekeerd wanneer je je richtingaanwijzer aanzet.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 489k
940 96 B230FK AW71L ecc 119k
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Ik was een weekje weg, vandaar een verlate reactie.
Hoe herken je een 700/900 waarop standaard AB zit? Zo'n 5 draadsgeval zoek ik eigenlijk ook nog namelijk.
Ik heb gezocht naar eentje met 5 draden maar ben die niet tegengekomen.
de meeste kans maakt je in een 960.
Eigenlijk zou ik het liefst aan beide kanten van mijn 945 uit 91 zo'n ding willen hebben. Passen die zowel
links als rechts?
Geen idee. In mijn diesel zit ook ab, aftermarket gecombineerd met alarm denk ik, ik moet de deuren nog open maken om te kijken wat erin zit. Misschien werkt rechts ook wel, ik laat het nog weten.
Bij alle deuren die ik opengemaakt heb was de voorbedrading voor 5 draden in de linker deur aanwezig.
Rechts slechts twee draden.
Wat was je ervoor kwijt?
12,50 euro
Heb je de AB trouwens ook meegenomen?
nee, ik heb al een setje via ebay.de
Nog een tip voor het losmaken van de slotbouten(was een vraag van een ander):
Zoek een recent bouwjaar, de bouten zij meestal goed ingevet bij montage. Ik heb een handsetje met 7 torques.
Niet een set waar je veel gerichte kracht mee kan zetten.
Met direkte kracht kreeg ik er geen beweging in. Tik de torque goed in de bout om doordraaien te voorkomen en geef impulskracht op de torque. Ik heb er 6 bouten mee los gekregen en ook de diverse slotplaatjes van de diesel uit 91. Een beter toepassing lijkt me een stevige bit en een T-stuk erop en hier impulskracht op geven.
Adrian
- V700 register
- Nieuw lid
-
Baseman schreef : .........ware het niet dat ik nog niet op de hoogte ben van de sleuteldag-data.
Volgens mij is dat een recht wat je krijgt als je lid bent van de vereniging
Nee hoor. In de linkse kolom op je scherm staat het site menu. Vierde van boven is de agenda.
Sleuteldag is op zaterdag 18 maart. Zet maar vast in je agenda!
Adrian schreef : Een beter toepassing lijkt me een stevige bit en een T-stuk erop en hier impulskracht op geven.
Adrian
Impulskracht?! Wasdah?
- V700 register
- Nieuw lid
-
....is volgens mij gewoon sleutel erop, tik met de hamer en that's it.......toch?
Overigens heb ik regelmatig met WD40 ook een en ander los kunnen krijgen. Even opsprayen, half uurtje wachten en gaan...
Sleuteldag staat genoteerd trouwens, makkelijk man, is gewoon in Gemert, toch? Is bij mij in de buurt.Volvo 940 Polar U9 Ruby Red 281.700kms
B230FB blok met blijkbaar een LPG gastank
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Gewoon handkracht gebruiken, zet eerst druk en geef dan ineens volle kracht, zoveel mogelijk volgens je inschatting dat het materiaal kan opvangen.
Adrian
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Misschien een vreemde vraag, maar op sommige auto's van andere merken vind je in de auto een knop om in een keer alle deuren te ver- of ontgrendelen. Heeft Volvo dat ook ooit voor de 700/900/90 gehad?
Onze chauffeuse had vanmorgen een ontmoeting met een minder vriendelijk iemand. Omdat ze in een klein busje rijdt, en ze snel de deuren kon vergrendelen kon hij niet bij haar. Maar hij heeft uit pure frustatie (terwijl ie zelf fout was) de voorruit een flinke mep verkocht. M'n collega is nog niet terug, maar de ruit schijnt aan vervanging toe te zijn.
Vooral voor dat soort figuren, zou ik graag een ontgrendel/vergrendel knop hebben, die in een keer alle deuren kan vergrendelen of ontgrendelen.
Groetjes
Mathy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat is dezelfde knop waarmee je bij de uiterst zeldzame kale 740's zonder centrale vergrendeling de bestuurdersdeur op slot doet van binnenuit. Ontgrendelen kan volgens mij door het bestuurdersportier van binnenuit open te doen, dan gaat de rest ook weer van het slot dacht ik.
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE1985 B28E 250.275 km
Volvo 7451990B230F LPG 1,45 lichtseconden
While (! asleep ()) sheep++;