Kleine tank?!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Over het algemeen tank ik ook 40 45 liter.
en daar rij ik dan ongeveer 400 450 km op.. Tegenwoordig. Vroeger 300 350
maar dat lag aan mijn voet
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
< />
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Kilometervreter Antoine schreef : Interessant! Passen die ook onder mijn 740 estate?
Ik durf er geen garantie op te geven, maar ik denk van wel.
Groetjes
Mathy
PS als ik me niet vergis, moet je wel je brandstofmeter vervangen. De variabele weerstand in de 75 liter tank is als ik me niet vergis andersom aangesloten. Dit omdat de meter dan als de tank bijna leeg is redelijk precies is, i.p.v. als ie redelijk vol is. Zou je de meter niet mee vervangen, dan loopt je wijzer de verkeerde kant op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar wat is dat dan met die verdraaide ontluchting? In de 75 liter tank past er ook maar 60?!
Wat moet ik doen om 15 extra liters benzine in plaats van 15 liter lucht mee te nemen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
KMvrtr schreef : Maar wat is dat dan met die verdraaide ontluchting? In de 75 liter tank past er ook maar 60?!
Wat moet ik doen om 15 extra liters benzine in plaats van 15 liter lucht mee te nemen?
daar zit geen lucht, maar brandstof!
rij het maar eens leeg (ik ga je niet nadoen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Da's precies wat ik van plan ben!Jeroen schreef :
daar zit geen lucht, maar brandstof!KMvrtr schreef : Maar wat is dat dan met die verdraaide ontluchting? In de 75 liter tank past er ook maar 60?!
rij het maar eens leeg (ik ga je niet nadoen)
Ten eerste wil ik weten hoeveel er nu in de tank zit. Ten tweede wil ik weten hoeveel ik er op een normale manier weer bijgetankt krijg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoals genoegzaam bekend heb ik twee linkerhanden en 10 rechterduimen maar mijn garage heeft me ooit verteld dat het leegrijden van een tank (LPG, Benzine of diesel) de levensverwachting van je pomp aanzienlijk terugbrengt?!
En bij diesel zou je nog iets extra's moeten ontluchten?
Sprookjes?
Lees graag van jullie!
JP
- V700 register
- Nieuw lid
-
is een probleem voor oudere types dieselmotoren. En ik weet het niet zeker, maar de oude Volvo (VAG) diesels horen daar volgens mij ook nog bij. Als er eenmaal lucht in het systeem zit is de brandstofpomp is niet in staat om weer diesel de leidingen in te zuigen. Je moet ze dus handmatig ontluchten.
Benzinemotoren hebben dat probleem niet. Dat dat tot voortijdige slijtage leidt is mij onbekend. Als je dat nu met grote regelmaat doet, tja dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Maar die enkele keer dat het voorkomt lijkt mij niet levensbedreigend.
Antoine
- V700 register
- Nieuw lid
-
Denk dat onze LT diesels met welbekende Bosch VE pomp wel tot op zekere hoogte zelfontluchtend zijn, alleen het is wat lang doorstarten als de leiding onder de wagen leeg was. Kan je beter zo'n balgje ertussen hebben, beter voor je accu
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
- V700 register
- Nieuw lid
-