Kleine tank?!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2005 23:58 #1124039 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 45 liters

Over het algemeen tank ik ook 40 45 liter.
en daar rij ik dan ongeveer 400 450 km op.. Tegenwoordig. Vroeger 300 350
maar dat lag aan mijn voet
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
< />

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2005 00:43 #1124048 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Re: Tank
hallo Antoine

Kilometervreter Antoine schreef : Interessant! Passen die ook onder mijn 740 estate?

Ik durf er geen garantie op te geven, maar ik denk van wel.

Groetjes

Mathy

PS als ik me niet vergis, moet je wel je brandstofmeter vervangen. De variabele weerstand in de 75 liter tank is als ik me niet vergis andersom aangesloten. Dit omdat de meter dan als de tank bijna leeg is redelijk precies is, i.p.v. als ie redelijk vol is. Zou je de meter niet mee vervangen, dan loopt je wijzer de verkeerde kant op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2005 20:53 #1124117 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ruim 60 liter tanken was
ruim 60 liter tanken was met mijn 945 diesel nooit een probleem (is van origine een duitser uit '94, dus het verhaal van Mathy klopt)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2005 23:14 #1124139 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grrrr

Maar wat is dat dan met die verdraaide ontluchting? In de 75 liter tank past er ook maar 60?!
Wat moet ik doen om 15 extra liters benzine in plaats van 15 liter lucht mee te nemen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2005 23:27 #1124143 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Grrrr

KMvrtr schreef : Maar wat is dat dan met die verdraaide ontluchting? In de 75 liter tank past er ook maar 60?!
Wat moet ik doen om 15 extra liters benzine in plaats van 15 liter lucht mee te nemen?

daar zit geen lucht, maar brandstof!
rij het maar eens leeg (ik ga je niet nadoen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2005 23:42 #1124145 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Grrrr

Jeroen schreef :

KMvrtr schreef : Maar wat is dat dan met die verdraaide ontluchting? In de 75 liter tank past er ook maar 60?!

daar zit geen lucht, maar brandstof!
rij het maar eens leeg (ik ga je niet nadoen)

Da's precies wat ik van plan ben!
Ten eerste wil ik weten hoeveel er nu in de tank zit. Ten tweede wil ik weten hoeveel ik er op een normale manier weer bijgetankt krijg.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2005 08:11 #1124157 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tank leegrijden

Zoals genoegzaam bekend heb ik twee linkerhanden en 10 rechterduimen maar mijn garage heeft me ooit verteld dat het leegrijden van een tank (LPG, Benzine of diesel) de levensverwachting van je pomp aanzienlijk terugbrengt?!
En bij diesel zou je nog iets extra's moeten ontluchten?
Sprookjes?
Lees graag van jullie!
JP

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2005 08:33 #1124159 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ontluchten

is een probleem voor oudere types dieselmotoren. En ik weet het niet zeker, maar de oude Volvo (VAG) diesels horen daar volgens mij ook nog bij. Als er eenmaal lucht in het systeem zit is de brandstofpomp is niet in staat om weer diesel de leidingen in te zuigen. Je moet ze dus handmatig ontluchten.
Benzinemotoren hebben dat probleem niet. Dat dat tot voortijdige slijtage leidt is mij onbekend. Als je dat nu met grote regelmaat doet, tja dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Maar die enkele keer dat het voorkomt lijkt mij niet levensbedreigend.
Antoine

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2005 12:35 #1124181 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pomp
Probleem zit 'm erin dat de pomp droog draait (ok, dat overleeft ie eenmalig nog wel) maar ook eventuele vuiligheid onderin de tank dan opgezogen wordt. Houdt wel een risico(otje) in hoor.

Denk dat onze LT diesels met welbekende Bosch VE pomp wel tot op zekere hoogte zelfontluchtend zijn, alleen het is wat lang doorstarten als de leiding onder de wagen leeg was. Kan je beter zo'n balgje ertussen hebben, beter voor je accu ;)

Marcel
'87 744 Turbo, B200ET

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2005 21:17 #1124208 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leegrijden en vuil.
Wat ik eigenlijk nooit heb kunnen volgen is de opmerking dat je met een tank leegrijden vuil zou meezuigen. De brandstof wordt zowiezo in het laagste punt in de tank opgezogen, anders valt er niets leeg te rijden of gebruik je de tank maar half. Mischien dwarrelt het vuil door de brandstof, hoe minder branstof hoe groter de concentratie, maar ja als het dwarrelt wordt het ook meegezogen. En waar komt dat vuil dan vandaan?wat roest? En dan zijn er in ieder geval zeker bij een diesel nog brandstoffilters. Maar goed een pomp te lang droog laten lopen is nooit goed.

Moderators: Jerry Stam