Kleine tank?!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Je vraagt om tips dus bij deze:
- koop een garagekarretje
- zet de 740 met de linkerwielen of met de achterwielen op de stoep/een verhoging
- zorg dat de auto niet kan wegrollen (dit om te voorkomen dat het ledenaantal van de club door ongelukkige omstandigheden terugloopt.)
- leg Jan of Willem op het garagekarretje
- schuif hem aan de linkerkant onder de auto
- wacht even
- haal de kar onder de auto uit
- geef de persoon op de kar een lamp
- schuif de kar (inclusief persoon en lamp) nogmaals onder de auto op dezelfde plaats
- wacht even
- haal de kar onder de auto uit
- vraag de ervaringsdeskundige of er een 60 liter tank onder ligt of niet
Groetjes
Mathy
PS even serieus: wie vaker een 60 liter tank heeft gezien, weet hoe die er uit ziet. Vraag dus even iemand of ie naar je tank kan/wil kijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Schater!!
Blijkbaar ken jij mij al Mathy....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan ik daar de foto's bij krijgen ?
en voor meer van dit soort geweldige gebruiksaanwijzingen:
klik hier
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Als je de brandstof in de vulopening ziet staan (en het niet weg klotst) dan zit er een kleine 3-5 liter meer in je wagen dan officieel in de tank past. (laat 'm daarna niet in de zon staan, warmte en uitzettende benzine enzo...)
Oh, let bij het druppelen er wel op dat er geen plas benzine onder je wagen verschijnt.
Jan Huijsmans
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Vorige eigenaar vertelde me dat ie al de jaren dat ie de Volvo had steeds om de 380 km naar de pomp ging. Volgens hem kom je ongeveer 450km op een tank. Dit was hem door de vorige eigenaar verteld.
Verder vertelde ie dat de brandstofmeter onbetrouwbaar was. En dat heb ik ook al gemerkt. De ene keer geeft ie na het tanken vol aan, de andere keer maar half vol. Repareren betekent dat de tank onder de auto uit moet om de vlotter te vervangen. Daar had de vorige eigenaar geen trek in, dus dat heeft ie nooit gedaan.
Ik zal morgen eens met Toon kijken wat voor tank eronder zit. Hopelijk is het inderdaad een ontluchtingsprobleem. Ik hou jullie op de hoogte!
Antoine
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De grootste hoeveelheid die ik er ooit in kreeg is 58 comma nogwat liter, dus 60 liter moet er in passen. Ik moet wel erbij zeggen, dat ik hem na het afslaan nog vul tot de brandstof niet meer wil zakken.
In Duitsland zijn trouwens vanaf 1993 op alle 900's met starre achteras 75 liter tanks geleverd.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Interessant! Passen die ook onder mijn 740 estate?Mathy schreef : In Duitsland zijn trouwens vanaf 1993 op alle 900's met starre achteras 75 liter tanks geleverd. groetjes Mathy