getikt
- V700 register
- Nieuw lid
-
beste mensen,
iedereen kent het bekende tikje wil als je de richting aanwijzer aandoet of je autogordel nog niet om hebt. het tikje van die autogrodel is sneller als die van het knipperlicht. als ik mijn auto start en me autogordel om doe. gaat wel het lampje uit van de gordel indicatie maar niet het tikje....dit blijft maar door gaan.....en door gaan....en door gaan. zeer vervelend. pas als de muziek heel hard wordt gezet is het niet meer hoorbaar:)
het tikje stopt als ik de knipper lichten aan doe. maar gaat weer verder zo snel die weer uitgaan.
heeft iemand enig idee. hoe dit probleem op te lossen. volgens mij zit het mechanisme wat de tik veroorzaakt achter de 'fuses box' maar daar kom ik met geen mogelijkheid bij. of ik moet een gedeelte van het dashboard verwijderen. als iemand tips heeft of ideeen. dan graag en snel want ik wordt geTIKT!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat is het meest waarschijnlijke. Maar heb je al geprobeerd om de gordel van de passagierstoel vast te maken? Als het dan over is, is de drukschakelaar in die stoel 9die signaleert of er iemand op zit) stuk.
De relaisbak kom je bij door hem naar voren te trekken. Je verwijdert de asbak en het vakje met aansteker (om de aansteker zit een plaatje, dat klik je los en daaronder zitten twee schroeven). De zekering/relaisbak zit met twee klemmtjes aan het witte plastic vergrendeld. Losmaken en naar voren halen.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 430.666 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
Dat het relais op hol is kan niet anders, maar ik vind het best wel een aparte fout...
Jan Huijsmans
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je moet het zoeken in de gordelsluiting,.........
Groeten �»�»t Epe
De Dalhaussertjes.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Heeft een 960 (uit 1996) ook zo'n druksensor? Vroeg ik me zo af (nog niks van gemerkt eigenlijk).Maar heb je al geprobeerd om de gordel van de passagierstoel vast te maken? Als het dan over is, is de drukschakelaar in die stoel 9die signaleert of er iemand op zit) stuk.
Gelukkig gaat het knipperlampje bij mij wel uit als je de gordel om doet, want het is zeer irriterend, dat getik.
Succes met oplossen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij de bestuurders stoel ,links voor zit een kapje wat je met 1 schroefje kan los halen, trek de vloerbedekking een stuk opzij. Daar onder vind je 2 stekkers, de �©�©n is voor je gordelverklikker en de ander voor de stoelverwarming.
Trek de stekker van de gordelverklikker los, kijk wat er dan gebeurd, blijft ie aan staan dan is je relais defect, gaat ie uit dan zit ut in de stoel of het gordelslot.
Wat ik overigens ook raar vind is dat het getik stopt als je je richting aanwijzer aan zet, hij zou moeten door tikken enkeld langzaamer. Dit relais word namelijk ook gebruikt voor je kniperlichten aan en uit te laten knipperen. Kijk eens of deze wel correct werken en als ie knipperd of ie na het verwijderen van een lamp sneller gaat knipperen.
Ik hoor het wel Gr Bart.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Volgens mij heeft elk model zo'n sensor. Test het eens: zet iemand (of iets zwaars) op de stoel en kijk of het gordel-lampje gaat knipperen. Zo niet, heeft waarschijnlijk iemand de stekkers die Bart al beschrijft losgetrokken omdat hij een veiligheidsriem maar onzin vindt.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 430.805 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
- V700 register
- Nieuw lid
-
Opnieuw dan maar,....
Aan de stoel zit de sluiting voor de gordel
Aan de zijkant van die sluiting zit een soort dekseltje( deze zit aan de kant van de handrem ,zowel de bestuurders.stoel als de pasagiers.stoel) Als je er met je vinger opdrukt en je schuift het klepje naar beneden dan komt ie los(misschien zit ie al los en is dat het probleem wat ik bedoel)
Binnenin zit een lampje (9 van de 10 zijn stuk,kun je die ook gelijk vernieuwen)
En er zitten ook 2 zilverkleurige contactjes
Als het dekseltje nu niet helemaal goed op z,n plek zit( lees: de contacten) kan het zo zijn dat het relais het signaal doorkrijgt van "Vergeten Gordel"
Dus dan maakt het op dat moment niet uit of er een gordel inzit of niet en gaat hij knipperen.
Maar goed,t,is maar een idee h�© !!!
Het kan best wat anders zijn .
Maar voordat je de boel gaat "slopen"zou ik eerst daar kijken.(kun je zo bekijken)
Groeten �»�»t Epe
De Dalhaussertjes.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als er aan dat ding een rood schroefje zit, draai dit dan eerst een slag los (ik geloof naar links). Dan is de gordelspanner buiten werking gesteld, en heb je na het sleutelwerk nog net zoveel werkende vingers als van te voren. Niet vergeten als laatste de gordelspanner op het eind weer te activeren.
Groetjes
Mathy
PS de procedure staat ook in het gebruikersboekje (officieeel heet dat anders geloof ik).
- V700 register
- Nieuw lid
-
volvo power
het tikken stopt niet als ik de richting aanwijzer doe. maar gaat idd op een ander ritme verder, sorry niet goed omschreven. maar hoe kan het dat het lampje van de gordel wel uitgaat maar het tikken niet, dan kan het 'foutje' toch niet in de gordelhouder zitte of wel?