Sleuteldag 22 oktober Heerhugowaard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2005 15:31 #1121149 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ehhh? DE Advies? What was I
Ehhh?

DE Advies?

What was I thinking?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2005 20:19 #1121158 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Het was weer een mooie dag!

Het was vandaag weer een mooie dag bij Nordicar!
Voor het eerst heb ik een keer m�©�©r gedaan dan gepland was terwijl ik nog eerder weg moest ook. (het bier heb ik dus helaas gemist). De klusjes:
  • Nieuwe waterpomp, die lekte en er zat speling op
  • Thermostaat vervangen, die was sinds eergisteren kaduuk en dat was te zien ook.
  • Distributieriem + spanrol vervanvangen
  • Manual Boost Controller afgesteld (op 0.85bar) en ipv. het beruchte T-stukje geplaatst. MÃ?¨n, wat een verschil. Moet erg slecht voor het verbruik zijn, want ik kan niet weerstaan om steeds even een tussensprintje te trekken.
  • De cardanas even nagelopen en niet voor niets: er zaten twee bouten los van de aansluiting op het diff!
  • Het gesis in de ventilatie nader onderzocht met Ã?©Ã?©n van de Nordicar mannen. Mijn angstige vermoeden lijkt waarheid te zijn, Ã?©Ã?©n van de vacuummotoren lekt. Om die te vervangen moet ongeveer het gehele dashboard ontmanteld worden: Gemert dan maar.
Nogmaals hulde aan Nordicar voor de prima organisatie en de goede ondersteuning.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2005 22:57 #1121160 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reutel
.......zo klink ik nu ook!
lekker hoor, ik heb nu ook een soort van griep...
mijn koelsysteem ik ook even van slag ,maar een koprevisie is nog niet aan de orde.
Gelukkig heb ik vandaag niemand kunnen infecteren.......
vroeg onder de wol, terwijl Roelien zienderogen opknapt.
overigens : de nieuwe wereldburger staat gepland voor 22 dec.
Maar WAT een enorme buik heeft ze al!
de echo zegt echt 1 kleine rakker.

H�¤r i Norden ha vi bara vintrar, en vit och en gr�¶n!

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2005 00:21 #1121162 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Leuke buit...
Zo, gisteren toch maar ff langs gegaan, al was de planning een 760 slopen en de witte scheepsdiesel van Arthur fixen. Bij binnenkomst meteen ff neuzen tussen de slopers en wat denk je... er stond een 960 met de juiste koplampen, met de wissers er nog op.

Meteen navragen wat een losse linker wissersetup kost... leuke prijs, dus maar ff verder gevraagd naar witte voor en zij knippers voor een 940 neus. Wat handig, die hadden ze zelfs op voorraad, dus meteen maar ingeslagen. (sorry Martijn, volgens mij heb ik nu jou knippers, appart dat die niet apart gelegd waren)

Verder lekker gekletst en meteen Arthur en Petra aan het inventariseren gezet voor de TD ombouw voor hun diesel... wat bleek, men had een non turbo kop liggen, vers gereviseerd en goedkoper dan alleen al de uitlaat die ze voor de TD nodig zouden hebben, dus na toch nog wat wikken en wegen is die ingeslagen, samen met de benodigde spullen om de kop te monteren.

Bij nadere inspectie van het onderblok bleek deze nog *tingel* te doen, wat vast niet goed is. Vast iets van een zuigerveer of een stukje olieschraper dat op de krukas ligt, maar hij moet toch geheel open. Wordt een leuke basis voor een complete revisie, al geloof ik dat ze er zelf toch iets minder blij mee zijn. ;-)

Kort samengevat, een geslaagde dag, al was het knutselwerk voornamelijk elders.

Jan Huijsmans

'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2005 10:02 #1121165 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Altijd leuk, een knutseldag
En een aantal leuke uitkomsten: naafdopjes ingeslagen die ik al twee jaar zocht, een extra handgreepje, wielen gebalanceerd en gemonteerd (foto's volgen). Co gemeten en geconcludeerd dat dat ruim APK-waardig is, een grote geruststelling.
Ook wat mindere punten: een van mijn zojuist aangeschafte Omega's heeft een slag, dus als iemand nog een enkel recht exemplaar heeft...
En verder het vermoeden bevestigd dat ik het B230E-blok uit de sloper beter maar niet verkoop, mijn blok heeft last van kantelende zuigers!
Nu ja, daar kan hij nog oud mee worden waarschijnlijk, dus dat moet maar lekker blijven zitten totdat de Scheepsdiesel van Arthur en Petra weer rijdt, de oude 740 van Roger en de 760 uit Den Haag gesloopt zijn, etc.

Mannen van Nordicar, bedankt! Het was weer erg gezellig en heel leerzaam!

Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 427.560 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2005 10:40 #1121168 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maakt niet uit Jan, Dat ene
Maakt niet uit Jan,

Dat ene weekje wachten kan er nu ook nog wel bij!
En ik heb er al eentje, dus ik kan de hele week gaan kijken hoeveel mooier het wel niet is....

Als de set compleet is zal ik de foto op mijn profiel veranderen, of misschien kan ik dan wel posten. We zien wel,

Groeten uit Purmerend

Martijn&Harald

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2005 10:57 #1121169 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het was inderdaad weer als

Het was inderdaad weer als vanouds, ik rij er helemaal vanaf zevenaar naar toe en dat is het waard, het is gezellig en de mannen van nordicar zijn top.
Een kleine grote beurt gedaan en mijn achterremklauwen gereviseerd, onderdelen lagen netjes klaar. Tussendoor wat gekletst en tot de conclusie gekomen dat het gezellig was.
Vier en een halve ton heeft mijn dame inmiddels gedraaid en ja ook een kantelende zuiger, de compressie op de 4 cylinders zijn ruim 11 bar dus op het vervelende geluid bij een koude motor na hoop ik dat ze de 5 ton gaat halen.
Iedereen bedankt en groeten uit het oosten.

Nothing pulls like a volvo Mvg. Ren�©.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2005 10:59 #1121170 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic En wat vergeten...
Ik bedenk me net dat ik ook nog wat vergeten ben, de spullen die Maarten voor me had meegenomen. Ah well, komt nog wel een keertje.

Zo ff de 940 pitten er op schroeven. BTW een van de 2 heeft electrische hoogteinstelling... (volgens mij mist Kees iets ;-)) Toch eens kijken of ik dat er ook in kan schroeven...

Ik ben wel blij dat de 940 knippers op voorraad waren, nu kan ik de neus inbouwen. Ik zal zo een voor en een na foto maken...

Edit:

Ok, toch niet, 1 lullige beugel vergeten mee te nemen met de linker koplamp. Helaas heb ik ook net ontdekt dat de zijknippers voor de 9 serie in een kleiner gat moeten passen dan bij een 7 serie... ze vallen er uit, dus heb ik vast de verkeerde... (wordt dus ff omruilen)

Jan Huijsmans

Jan Huijsmans

(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2005 11:05 #1121172 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Pas wel op...
De knippers voor mogen wit of oranje zijn, maar ze moeten wel beide dezelfde kleur hebben. Een agent die een slechte bui heeft en zich verveelt kan daar vervelend over doen...

Jan Huijsmans

Jan Huijsmans

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2005 14:31 #1121177 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor je bezorgdheid...
Maar het was meer spreekwoordelijk zeg maar!!!

De witte zit nog lekker in zijn doosje. Met twee verschillende rijden ziet er erg armoedig uit, dus dat doe ik maar niet. Hoeft die smeris zijn auto ook niet uit met dit weer. Arme jongens...

Gegroet

Martijn

Moderators: Jerry Stam