Sleuteldag 22 oktober Heerhugowaard
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2005 15:19 #1051282
door Eric Bakker (GAST)
Sleuteldag 22 oktober Heerhugowaard is gemaakt door Eric Bakker (GAST)
Beste Mede Volvoleden. 22 oktober is de volgende sleuteldag alweer bij Nordicar in Heerhugowaard. Ik heb mezelf al aangemeld en een brug besproken etc. Ik wil m'n koppeling gaan vervangen en even de gehele onderkant van de wagen nakijken (leronder liggend zie je niet alles even goed) Ik ben niet onhandig maar het is voor ruim 15 jaar geleden dat ik voor het laatst een koppeling heb vervangen en ik heb het nog nooit bij een 700 gedaan. Ik heb aangegeven dat ik wat technische ondersteuning nodig heb maar ik ben ook nog op zoek naar iemand die mij wil helpen met deze klus. Wie is bereid om samen met mij de benodigde tijd onder de auto door te brengen om de boel te vervangen (ik ga zometeen de onderdelen bij Nordicar bestellen) Ze zijn ondertussen besteld, complete set platen, drukgroep, druklager, toplager en voor het geval dat het niet goed meer is ook een vliegwiel gereserveerd. Ik ben er de gehele dag dus ik kan als we klaar zijn ook weer helpen bij een andere klus. Met vriendelijke groet, <cite>Maarten de Rijke, Lidnr 25,</cite> <cite>740 Turbo Intercooler, MJ'90, Zilver Metallic, 16" Hydra,</cite> <cite>V70 2.5 TDi, MJ 2001, Black Stone, 17" Amalthea<!--< /--> </cite>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2005 17:12 #1120650
door V700 register
Hallo Volvo Fans.
Aangezien ik wel in de buurt van Heerhugowaard woon, denk ik er over om even langs te rijden, om wat mooie Volvo's te bewonderen. Ook lijkt het me leuk om mensen te ontmoeten die zoveel over deze auto's weten. Nu zag ik dat Maarten schreef dat hij zich had aangemeld. Ik vraag me dus af of je lid moet zijn om langs te komen en of mijn aanwezigheid als geen lid (ik heb geen printer, zwak excuus, I know...)wel op prijs gesteld wordt. Kan iemand mij iets meer vertellen over hoe zo'n dag in zijn werk gaat?
Groet, Martijn
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Volvo Fans.
Ã?Â
Hallo Volvo Fans.
Aangezien ik wel in de buurt van Heerhugowaard woon, denk ik er over om even langs te rijden, om wat mooie Volvo's te bewonderen. Ook lijkt het me leuk om mensen te ontmoeten die zoveel over deze auto's weten. Nu zag ik dat Maarten schreef dat hij zich had aangemeld. Ik vraag me dus af of je lid moet zijn om langs te komen en of mijn aanwezigheid als geen lid (ik heb geen printer, zwak excuus, I know...)wel op prijs gesteld wordt. Kan iemand mij iets meer vertellen over hoe zo'n dag in zijn werk gaat?
Groet, Martijn
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2005 23:58 #1120674
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Sleuteldag
Hallo Martijn
Je hebt sleuteldagen en PKKKK's. Dat laatste staat voor Poets, Klets, Klus en nog wat. Het grote verschil is als ik me niet vergis, dat sleuteldagen bij garages worden gehouden en een PKKKK (ik ken eigenlijk alleen die in Marknesse, maar ik ben ook pas dit jaar lid geworden. 'k heb 'em nog geen jaar, vandaar.) bij bijvoorbeeld een boer met eigen hefbrug en grote loods.
De meeste mensen kletsen er. Veel helpen ook anderen. Met raad, maar vaak ook met daad. Een deel klust aan zijn auto. Dat kunnen kleinigheidjes zijn, maar ook grotere zaken. Soms is Eric de Bree er met zijn Chips-away busje (VW, ik dacht T4). Hij werkt o.a. kleinere lakschades weg. Ook worden de auto's bekeken en vergeleken. Hoe ziet die van jouw er uit? Hoe zit dit of dat type Volvo 700/900 eruit? En hoe zie ie er uit met deze of gene optie? Zit dat onderdeel bij jou ook zo? Meestal stelt Willem van Strick kleppen van een van zijn auto's en bouwt Jan Huijsmans een hemeltje uit.
De organisatie zorgt meestal voor broodjes en beleg. De gastheer zorgt meestal voor koffie. De gastheer wordt over het algemeen de oren van het hoofd gevraagd. Het is de bedoeling, dat je de onderdelen die je nodig hebt, bij de gastheer koopt. Als ie ze heeft. De meeste gastheren hebben een eigen site en emailadres. Maar als je vragen hebt over of ze bepaalde onderdelen hebben, moet je of lang van te voren emailen, of bellen. De meeste van deze heren hebben het druk, omdat het vakmensen zijn en hebben daardoor weinig tijd om emails te beantwoorden.
Meestal is de juiste lokatie van zo'n dag te herkennen aan de aanwezigheid van meerdere grotere Volvo's in de buurt.
Als je een brug of iets anders speciaals nodig hebt, wordt het zeer op prijsgesteld, als je je van te voren hiervoor aanmeldt.
Ik denk dat het dat wel is. Meestal is de sleuteldag erg gezellig. Zelf vond ik het eerste contact moeilijk. Maar dat ligt aan mij. Toen ik eenmaal contact had, bleek het een leuke club mensen te zijn. En hoe je je mensen ook voorstelt, ze zien er in werkelijkheid bijna altijd anders uit.
Zou ik wat vergeten zijn, dan vult de rest dat hopelijk wel aan.
Groetjes
Mathy
PS als niet-lid komen mag. Maar wie als niet-lid weg wil gaan, wordt aan de dakrails van een estate gebonden.
Martijn schreef : Kan iemand mij iets meer vertellen over hoe zo'n dag in zijn werk gaat?
Je hebt sleuteldagen en PKKKK's. Dat laatste staat voor Poets, Klets, Klus en nog wat. Het grote verschil is als ik me niet vergis, dat sleuteldagen bij garages worden gehouden en een PKKKK (ik ken eigenlijk alleen die in Marknesse, maar ik ben ook pas dit jaar lid geworden. 'k heb 'em nog geen jaar, vandaar.) bij bijvoorbeeld een boer met eigen hefbrug en grote loods.
De meeste mensen kletsen er. Veel helpen ook anderen. Met raad, maar vaak ook met daad. Een deel klust aan zijn auto. Dat kunnen kleinigheidjes zijn, maar ook grotere zaken. Soms is Eric de Bree er met zijn Chips-away busje (VW, ik dacht T4). Hij werkt o.a. kleinere lakschades weg. Ook worden de auto's bekeken en vergeleken. Hoe ziet die van jouw er uit? Hoe zit dit of dat type Volvo 700/900 eruit? En hoe zie ie er uit met deze of gene optie? Zit dat onderdeel bij jou ook zo? Meestal stelt Willem van Strick kleppen van een van zijn auto's en bouwt Jan Huijsmans een hemeltje uit.
Meestal is de juiste lokatie van zo'n dag te herkennen aan de aanwezigheid van meerdere grotere Volvo's in de buurt.
Als je een brug of iets anders speciaals nodig hebt, wordt het zeer op prijsgesteld, als je je van te voren hiervoor aanmeldt.
Ik denk dat het dat wel is. Meestal is de sleuteldag erg gezellig. Zelf vond ik het eerste contact moeilijk. Maar dat ligt aan mij. Toen ik eenmaal contact had, bleek het een leuke club mensen te zijn. En hoe je je mensen ook voorstelt, ze zien er in werkelijkheid bijna altijd anders uit.
Zou ik wat vergeten zijn, dan vult de rest dat hopelijk wel aan.
Groetjes
Mathy
PS als niet-lid komen mag. Maar wie als niet-lid weg wil gaan, wordt aan de dakrails van een estate gebonden.

- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2005 10:44 #1121019
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic sleutelen
Ik ben er ook met de D24.
Vorige keer remklauwen en slangen voor gedaan. De schijven waren er toen niet. Ze zijn weer besteld.
Ook de kleppen moeten gesteld worden.
tot zaterdag
Adrian
740 91 D24 M47 airco 489k
940 96 B230FK AW71L ecc 119k
Vorige keer remklauwen en slangen voor gedaan. De schijven waren er toen niet. Ze zijn weer besteld.
Ook de kleppen moeten gesteld worden.
tot zaterdag
Adrian
740 91 D24 M47 airco 489k
940 96 B230FK AW71L ecc 119k
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2005 11:29 #1121059
door V700 register
Ook ik zal er zaterdag bij zijn. Word mijn eerste happening binnen de vereniging, dus voor mijn allemaal onbekende gezicht komende zaterdag.
Mijn bedoeling is om met de ventilatie bezig te gaan, nl er wil nauwelijks lucht langs het voorruit blazen. Volgens mij moet er wat los of verstopt zitten. Zeker met de koude seizoenen voor de deur is het wel handig om het voorruit te kunnen ontwasemen.
Mijn vraag is dan ook of er misschien iemand zaterdag aanwezig is die hier ervaring mee heeft en me daar evt. mee wil helpen, vast wel!
Ik zou zeggen, tot zaterdag!
Groetjes Harnt
Beantwoord door V700 register in topic Ventilatie
Ook ik zal er zaterdag bij zijn. Word mijn eerste happening binnen de vereniging, dus voor mijn allemaal onbekende gezicht komende zaterdag.
Mijn bedoeling is om met de ventilatie bezig te gaan, nl er wil nauwelijks lucht langs het voorruit blazen. Volgens mij moet er wat los of verstopt zitten. Zeker met de koude seizoenen voor de deur is het wel handig om het voorruit te kunnen ontwasemen.
Mijn vraag is dan ook of er misschien iemand zaterdag aanwezig is die hier ervaring mee heeft en me daar evt. mee wil helpen, vast wel!
Ik zou zeggen, tot zaterdag!
Groetjes Harnt
20-10-2005 11:42 #1121062
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Ook aanwezig...
Aangezien het wat beter gaat en Edo toch ff wat anders te doen heeft dan een 760 slopen ben ik ook aanwezig zaterdag. Grote kans dat het wat aan de korte kant is (moet toch ff voorzichtig doen), maar ik zal zeker ff m'n neus laten zien.
Jan Huijsmans
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2005 22:29 #1121089
door Hein Wolda
Ik ben er ook en ben eigenlijk van plan om de waterpomp te vervangen. De huidige lekt een beetje en er zit wat speling op.
Eventueel ook nog de thermostaat. Daarnaast eigenlijk altijd nog wel wat te doen
Eventueel ook nog de thermostaat. Daarnaast eigenlijk altijd nog wel wat te doen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2005 09:27 #1121106
door Willem van Strik (GAST)
Toch van de partij.
Plannen: CO meten (volgende maand keuring), een afstelsessie, en indien mogelijk mijn nieuwe wielen en banden balanceren.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 427.027 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bij nader inzien
Toch van de partij.
Plannen: CO meten (volgende maand keuring), een afstelsessie, en indien mogelijk mijn nieuwe wielen en banden balanceren.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 427.027 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2005 23:27 #1121134
door V700 register
Ik kom wel even kijken , ik heb eigenlijk niets te doen , misschien dat ik even op een brug kan kijken naar schokdempers en rubbers voor , rammelt of en toe wat eigenaardig. .
Verder nog op zoek naar wat kleine dingetjes ( zie topic onder prikbord ) , anders iemand helpen of gewoon wat kletsen.
Beantwoord door V700 register in topic Ik kom
Ik kom wel even kijken , ik heb eigenlijk niets te doen , misschien dat ik even op een brug kan kijken naar schokdempers en rubbers voor , rammelt of en toe wat eigenaardig. .
Verder nog op zoek naar wat kleine dingetjes ( zie topic onder prikbord ) , anders iemand helpen of gewoon wat kletsen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2005 15:29 #1121148
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag was de dag! Ik ging
Vandaag was de dag! Ik ging voor het eerst een sleuteldag van de vereniging meemaken. De witte knippers waren besteld bij Nordicar, en ik zag er naar uit om nu eindelijk eens lid te worden. (Moest ook wel, want ik was het dreigement van Mathy om aan een dakrailing vastgebonden te worden nog lang niet vergeten...) Eerst de knippers maar eens afgerekend, en toen doorgelopen naar de werkplaats, waar onder andere Maarten de Rijke met zijn Turbelle, Jan Huijsmans, Willem van Strik(bedankt voor de advies..) en Toon bezig waren. Uiteraard nog veel meer mensen, maar ik heb niet alle namen onthouden (oa van de buschauffeur uit Hyppo) en heb ook lang niet alle mensen gesproken. Ik heb Toon een briefje gegeven met daarop mijn en "Harald's" gegevens. Alleen het kenteken ben ik vergeten te noteren, dus bij deze: ZJ-14-JL. Toon zou het morgen tijdens de tourrit aan een van de bestuursleden geven, dus ik ben binnenkort volwaardig lid! Na wat gesprekejes met diverse mensen, besloot ik ook maar eens een minimale actie te gaan ondernemen; de knippers!! Een kleine teleurstelling was het, toen bleek dat het helaas een setje voor het tussenmodel was, en niet voor een 940. Er was daar geen complete set van op voorraad, dus er wordt er een per post nageleverd. Geweldig! Ik ben niet al te lang gebleven, aangezien ik ook nog mijn uitlaat moest vervangen(niet bij Nordicar gekocht, dus ergens anders gemonteerd) Behoorlijke verbetering van geluid en prestatie, al ben ik bang dat mijn kat behoorlijk dicht zit. Volgende stappen: Technisch: Nieuw luchtfilterhuis monteren. Optisch: Ik heb "windowvisors" besteld, alleen voor de voorportieren.
Volgende keer kom ik vroeger, en blijf ik langer! Ik vond het gezellig, en leerzaam.
Tot ziens!!!
Martijn Evers en Harald
Volgende keer kom ik vroeger, en blijf ik langer! Ik vond het gezellig, en leerzaam.
Tot ziens!!!
Martijn Evers en Harald
Moderators: Jerry Stam