760 loopt niet doordat er geen vonk is
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 13:33 #1116166
door V700 register
Ik heb hetzelfde gehad met mijn 760.
Na veel zoekwerk kwam ik er achter dat de auto een alarm had �©n..... een simpele startonderbreker.
Kijk eens naar de aansluiting van de dunne draad op je bobine.
Als daar een extra draad is aangebrcht en via een lus in je dashboard verdwijnt, moet je onder je dashboard in de auto zoeken naar een minischakelaar.
Grote kans dat die per ongeluk door per ongeluk aanraken in de "uitstand" staat zoals bij mij het geval was..
<p />
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb hetzelfde gehad met
Ik heb hetzelfde gehad met mijn 760.
Na veel zoekwerk kwam ik er achter dat de auto een alarm had �©n..... een simpele startonderbreker.
Kijk eens naar de aansluiting van de dunne draad op je bobine.
Als daar een extra draad is aangebrcht en via een lus in je dashboard verdwijnt, moet je onder je dashboard in de auto zoeken naar een minischakelaar.
Grote kans dat die per ongeluk door per ongeluk aanraken in de "uitstand" staat zoals bij mij het geval was..
<p />
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 13:47 #1116169
door Willem van Strik (GAST)
<p />
Hallo John,
Loopt de 760 inmiddels weer? Ik ben heel benieuwd hoe de stand van de restauratie is.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 413.000 km
User error. Hit any user to continue.
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 760
<p />
Hallo John,
Loopt de 760 inmiddels weer? Ik ben heel benieuwd hoe de stand van de restauratie is.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 413.000 km
User error. Hit any user to continue.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 15:21 #1116170
door V700 register
Ik heb in mijn 760 het zelfde probleem gehad.
Alles nagemeten en geen ontsteking. Misschien is dit ook bij jou aan de hand ?
Er bleek een startonderbreker ingebouwd te zijn die wordt in-en uitgeschakeld door een microschakelaar onder het dashbord. Ik had de onderbreker ongemerkt ingeschakeld door tegen het pootje van de microschakelaar te stoten. Gevolg: geen ontsteking en geen aansturing van het pomprelais.
Doe de motorkap open en zoek de bobine. Vind de dunne draad en kijk of er een tweede dunne draad op aangesloten is.
Volg deze tot onder het dashbord en probeer daar een microschakelaar te vinden.
<p />
<p />
<p />
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb in mijn 760 het
Ik heb in mijn 760 het zelfde probleem gehad.
Alles nagemeten en geen ontsteking. Misschien is dit ook bij jou aan de hand ?
Er bleek een startonderbreker ingebouwd te zijn die wordt in-en uitgeschakeld door een microschakelaar onder het dashbord. Ik had de onderbreker ongemerkt ingeschakeld door tegen het pootje van de microschakelaar te stoten. Gevolg: geen ontsteking en geen aansturing van het pomprelais.
Doe de motorkap open en zoek de bobine. Vind de dunne draad en kijk of er een tweede dunne draad op aangesloten is.
Volg deze tot onder het dashbord en probeer daar een microschakelaar te vinden.
<p />
<p />
<p />
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 16:32 #1116173
door V700 register
Heb inderdaad een startonderbreker op de auto, heb hem helemaal doorgemeten maar lijkt volgens mij goed te werken. Loopt trouwens geen extra draadje vanaf de bobine. De desbetreffende schakelaar die op de startonderbreker zit heb ik nog niet gevonden. Maar de bobine krijgt dan ook wel gewoon stroom. zal eens gaan zoeken naar die schakelaar. Bedankt voor de tip.
<p />
Groetjes Roeland
Beantwoord door V700 register in topic startonderbreker
Heb inderdaad een startonderbreker op de auto, heb hem helemaal doorgemeten maar lijkt volgens mij goed te werken. Loopt trouwens geen extra draadje vanaf de bobine. De desbetreffende schakelaar die op de startonderbreker zit heb ik nog niet gevonden. Maar de bobine krijgt dan ook wel gewoon stroom. zal eens gaan zoeken naar die schakelaar. Bedankt voor de tip.
<p />
Groetjes Roeland
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 23:03 #1116190
door V700 register
<font size="2">Roeland,</font>
<font size="2">Ik heb met een 760 van hetzelfde jaar dit probleem ook gehad vlak na de aankoop. De auto bleek een "startonderbreker" te hebben, die werd bediend door een microschakelaar onder het dashbord. Ik had per ongeluk de schakelaar aangeraakt en de onderbreker geactiveerd.</font>
<font size="2">Maak de motorkap los en kijk naar je bobine.</font>
<font size="2">Als er op de plaats van de dunne draad een tweede dunne draad is gemonteerd die met een lus naar het schutbord verdwijnt , moet je die volgen tot onder het dashbord in de auto en op zoek gaan naar een kleine schakelaar.</font>
<font size="2">Deze onderbreekt de aanvoer naar de bobine, waardoor er geen ontsteking meer is en geen aansturing van het pomprelias.</font>
<font size="2">Succes,</font>
<font size="2">John</font>
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
Beantwoord door V700 register in topic Roeland, Ik heb met een
<font size="2">Roeland,</font>
<font size="2">Ik heb met een 760 van hetzelfde jaar dit probleem ook gehad vlak na de aankoop. De auto bleek een "startonderbreker" te hebben, die werd bediend door een microschakelaar onder het dashbord. Ik had per ongeluk de schakelaar aangeraakt en de onderbreker geactiveerd.</font>
<font size="2">Maak de motorkap los en kijk naar je bobine.</font>
<font size="2">Als er op de plaats van de dunne draad een tweede dunne draad is gemonteerd die met een lus naar het schutbord verdwijnt , moet je die volgen tot onder het dashbord in de auto en op zoek gaan naar een kleine schakelaar.</font>
<font size="2">Deze onderbreekt de aanvoer naar de bobine, waardoor er geen ontsteking meer is en geen aansturing van het pomprelias.</font>
<font size="2">Succes,</font>
<font size="2">John</font>
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2005 20:03 #1116390
door V700 register
Is het een grijze station, zo ja dan heb ik uhm zien staan , ik woon zelf in hippo. En heb een grijze station eerst een week bij een parkeervak op de provinciale weg zien staan, en later op een parkeerplaats aan het begin van het dorp, waar die nog een week of twee heeft gestaan.Ik vroeg me al af van wie die auto was en wat er mee aan de hand was.
Gr Bart Snoek.
Beantwoord door V700 register in topic Hippolytushoef????
Is het een grijze station, zo ja dan heb ik uhm zien staan , ik woon zelf in hippo. En heb een grijze station eerst een week bij een parkeervak op de provinciale weg zien staan, en later op een parkeerplaats aan het begin van het dorp, waar die nog een week of twee heeft gestaan.Ik vroeg me al af van wie die auto was en wat er mee aan de hand was.
Gr Bart Snoek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2005 20:31 #1116392
door V700 register
Nee,het is een blauwe!!
Groeten �»�»t Epe
De Dalhaussertjes.
Beantwoord door V700 register in topic Nee,het is een blauwe!!
Nee,het is een blauwe!!
Groeten �»�»t Epe
De Dalhaussertjes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2005 20:31 #1116393
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic H.J. Dalhuisen Lidnr 19
H.J. Dalhuisen Lidnr 19
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2005 17:18 #1118503
door V700 register
De 760 is gered !!!
Hij doet het,...!!!
De aanhouder wint !
Groeten �»�»t Epe
De Dalhaussertjes.
Beantwoord door V700 register in topic De 760 is gered !!!
Hij
De 760 is gered !!!
Hij doet het,...!!!
De aanhouder wint !
Groeten �»�»t Epe
De Dalhaussertjes.
Moderators: Jerry Stam