voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Body roll

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2007 22:57 #680805 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Body roll

antiekeradio;34442 schreef : polystyreen bussen, is gebruikelijke methode...

Polystyreen is Piepschuim!!! :humor:
Dat zal lekker klinken als je over een hobbeltje rijdt...
PU doet het inderdaad iets beter... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2008 22:37 #695681 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Body roll
De Whiteline stabilisator waar over gesproken werd:

www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic...&highlight=whiteline

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2008 09:36 #695707 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Body roll

rwdstudent;44975 schreef : De Whiteline stabilisator waar over gesproken werd:

www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic...&highlight=whiteline


Enne wanneer ga jij eens expirimenteren met een dubbele stabilisatorstang?

Ik heb nog eens zitten te denken aan de stabilisatorstang..........Je kunt in principe de stugheid van zo'n stang zelf bepalen. Er is namelijk veel te halen uit de lengte van de armen. Maak je de arm langer, dan is hij slapper, maak je de arm korter, dan wordt hij stugger.

Alleen dan de ophanging van de stabilisatorstang, deze moet dan eigenlijk ook variabel zijn...... Nog effe doordenken dus ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2008 11:20 #742797 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Body roll
Het is een oudere topic, maar vooruit maar.
Er is een ouder boekje van Fred Puhn "how to make your car handle", daarin wordt aardig het 1 en ander uitgelegd.ISBN 0-912656-46-8.
Verkrijgbaar bij ASNbooks (denk ik)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-12-2008 00:11 #743029 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Body roll
Boek van de eeuw inderdaad. Voor minder dan 20 euro op de mat:

www.studieboeken.nl/Boek/9780912656465/H...Make-Your-Car-Handle

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-12-2008 14:11 #743072 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Body roll

rwdstudent;44975 schreef : De Whiteline stabilisator waar over gesproken werd:

www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic...&highlight=whiteline



Ik zou in 2009 graag dealer worden van whiteline. Misschien ook leuk voor wat mensen hier.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2008 14:14 #743075 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Body roll
Als ik dan een 360 heb is dat de eerste modificatie die ik bij jou bestel!
Behoud van veer- en dempingscomfort en toch betere handling.
Maken ze ze ook al voor de achterzijde om het een beetje in balans te houden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
10-12-2008 22:03 #743440 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Body roll

Bodejodel;79067 schreef : Als ik dan een 360 heb is dat de eerste modificatie die ik bij jou bestel!
Behoud van veer- en dempingscomfort en toch betere handling.
Maken ze ze ook al voor de achterzijde om het een beetje in balans te houden?


Kun je me uitleggen hoe dat ding dan precies werkt? En wat het verschil in rijden is, tussen dat ding monteren en 'standaard' rond tuffen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2008 23:11 #743444 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Body roll

v0lv0freak;79445 schreef : Kun je me uitleggen hoe dat ding dan precies werkt? En wat het verschil in rijden is, tussen dat ding monteren en 'standaard' rond tuffen?


Eigenlijk heel simpel: De body-rol bij de volvo 300 is standaard best veel. Als ik hem eens vergelijk met een volvo 460, dan ligt de 460 een stuk stabieler op de weg. De 460 heeft voor een stijvere torsiestang. Daarnaast heeft hij achter ook nog eens een stabilisatorstang (minder stijf dan voor).

De stabilisatorstang zorgt dat de wielen minder ten opzicht van elkaar gaan bewegen. Voorbeeld: Wanneer je een scherpe linkse bocht in gaat, veert de auto aan de linkerkant uit en aan de rechterkant in. De stabilisatorstang helpt dit voorkomen.
Wanneer je een stijvere stabilisatorstang monteert krijg je minder bodyrol.

Wanneer je echter alleen de stabilisatorstang aan de voorkant stijver maakt maar aan de achterkant niets doet, raakt de auto meer onderstuurt (glijden over de voorwielen dus). Wanneer je achter een knoeterstijve stabilisatorstang monteerd, maar voor niets "verbeterd" dan raakt de auto weer meer overstuurt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-12-2008 09:53 #743458 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Body roll
OK dat is heel duidelijk. Dus die whiteline stabilisatorstang is zeker nuttig!
Maar die is alleen voor voren.. lever whiteline ook iets voor de achterkant?

Vraag aan Ruben: zijn die whiteline dingen duur? We krijgen toch wel V3C korting?:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD