Body roll
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Polystyreen is Piepschuim!!! :humor:antiekeradio;34442 schreef : polystyreen bussen, is gebruikelijke methode...
Dat zal lekker klinken als je over een hobbeltje rijdt...
PU doet het inderdaad iets beter...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic...&highlight=whiteline
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
rwdstudent;44975 schreef : De Whiteline stabilisator waar over gesproken werd:
www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic...&highlight=whiteline
Enne wanneer ga jij eens expirimenteren met een dubbele stabilisatorstang?
Ik heb nog eens zitten te denken aan de stabilisatorstang..........Je kunt in principe de stugheid van zo'n stang zelf bepalen. Er is namelijk veel te halen uit de lengte van de armen. Maak je de arm langer, dan is hij slapper, maak je de arm korter, dan wordt hij stugger.
Alleen dan de ophanging van de stabilisatorstang, deze moet dan eigenlijk ook variabel zijn...... Nog effe doordenken dus
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Er is een ouder boekje van Fred Puhn "how to make your car handle", daarin wordt aardig het 1 en ander uitgelegd.ISBN 0-912656-46-8.
Verkrijgbaar bij ASNbooks (denk ik)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
www.studieboeken.nl/Boek/9780912656465/H...Make-Your-Car-Handle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
rwdstudent;44975 schreef : De Whiteline stabilisator waar over gesproken werd:
www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic...&highlight=whiteline
Ik zou in 2009 graag dealer worden van whiteline. Misschien ook leuk voor wat mensen hier.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Behoud van veer- en dempingscomfort en toch betere handling.
Maken ze ze ook al voor de achterzijde om het een beetje in balans te houden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Bodejodel;79067 schreef : Als ik dan een 360 heb is dat de eerste modificatie die ik bij jou bestel!
Behoud van veer- en dempingscomfort en toch betere handling.
Maken ze ze ook al voor de achterzijde om het een beetje in balans te houden?
Kun je me uitleggen hoe dat ding dan precies werkt? En wat het verschil in rijden is, tussen dat ding monteren en 'standaard' rond tuffen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;79445 schreef : Kun je me uitleggen hoe dat ding dan precies werkt? En wat het verschil in rijden is, tussen dat ding monteren en 'standaard' rond tuffen?
Eigenlijk heel simpel: De body-rol bij de volvo 300 is standaard best veel. Als ik hem eens vergelijk met een volvo 460, dan ligt de 460 een stuk stabieler op de weg. De 460 heeft voor een stijvere torsiestang. Daarnaast heeft hij achter ook nog eens een stabilisatorstang (minder stijf dan voor).
De stabilisatorstang zorgt dat de wielen minder ten opzicht van elkaar gaan bewegen. Voorbeeld: Wanneer je een scherpe linkse bocht in gaat, veert de auto aan de linkerkant uit en aan de rechterkant in. De stabilisatorstang helpt dit voorkomen.
Wanneer je een stijvere stabilisatorstang monteert krijg je minder bodyrol.
Wanneer je echter alleen de stabilisatorstang aan de voorkant stijver maakt maar aan de achterkant niets doet, raakt de auto meer onderstuurt (glijden over de voorwielen dus). Wanneer je achter een knoeterstijve stabilisatorstang monteerd, maar voor niets "verbeterd" dan raakt de auto weer meer overstuurt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Maar die is alleen voor voren.. lever whiteline ook iets voor de achterkant?
Vraag aan Ruben: zijn die whiteline dingen duur? We krijgen toch wel V3C korting?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.