voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Body roll

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2007 13:22 #663151 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Body roll
From what I can understand you are talking about body roll on a drift car?

The front springs that I do greatly recuce the body roll at the front. The only time it will lean is flat out around a roundabout and you havbe to push it very hard.

I know the whiteline do a 25mm front bar but in my opinion that is far to stiff for a little 300 series. The other possibility would be to fit two anri roll bars together as has been done on 240 for example

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2007 13:30 #663153 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Body roll
Not paticulairy a driftcar. What do you mean with "the whitline". I can imagen that a 25mm antirollbar is to stiff indeed. I am also thinking about doing a double ARB on the front. And try one on the back.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2007 01:11 #663193 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Body roll
would be interested in the results of a stabilizer bar at the back, for regular road use that is!

if a 25 mm bar is as stiff as 2 regular ones, there is no real difference, or am I missing something? (or is it stiffer still than 2 regular ones?)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2007 10:19 #663199 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Body roll
I think so, also the material is important offcourse

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2007 17:37 #663412 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Body roll
The double anto roll bar is only a suggestion to try. Personaly I find the original one works great with the springs I use. On a car with longer softer springs a stiffer bar would be worth while.

A rear arb is something I would like to try as the rear does have a bit of unwanted roll.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2007 13:50 #680668 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Body roll
Omdat mijn linker voorpoot veel roest vertoonde heb ik van de sloop een andere poot gehaald. Nu heeft mijn 360 een stabi voor met reactiestangen die naar bovengericht bevestigd zitten aan de demper. Aan de demperpoot is een bracket gelast waar de verbindingsstang aan gemonteerd word.
Nu heeft de andere poot dit oog niet (340, 1.7) en zit de stabi op de onderste draagarm vast in rubbers gemonteerd. Deze stabi heb ik dan ook erbij meegenomen om op de 360 te monteren.
Wat blijkt nu, de stabi van de 340 1.7 is dikker dan die van de 360 die ik had...
lengte tot aan draaipunt is gelijk...

Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad en zijn er vergelijkbare ervaringen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2007 15:25 #680674 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Body roll
Dikker dus automatisch ook stugger...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2007 16:19 #680675 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Body roll

variomagic;34437 schreef : Dikker dus automatisch ook stugger...


Ja, op zich wel.
Het verschil is dus niet alleen dat de stabi dikker is, maar ook de manier waarop deze met de wielen verbonden is.
Bij de 360 is de stabi via kogelgewrichten verbonden. Korte oneffenheden worden direct doorgegeven van het wiel naar de stabi. De korte oneffenheden worden dan dus ook doorgegeven aan het andere wiel.
Voordeel is wel dat bij kleine inveringen de stabi wel direct reageert.

Bij de 340 is de stabi dikker, maar vebonden via rubbers. (net als de achterste reactiestang van de voorwielophanging en de montage van de achterschokdempers)
Korte oneffenheden worden opgevangen door het rubber en in mindere mate ook gedempt.
Kleine veerwegveranderingen zorgen er voor dat de rubbers vervormen zonder dat de stabi direct wordt aangesproken.
De stabi reageert dus later.
Voor waar ik de wagen voor gebruik dus niet ideaal.

Ga nu zoeken naar andere, stuggere, rubbers of kogelscharnieren om de stabi te monteren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2007 17:03 #680678 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Body roll
polystyreen bussen, is gebruikelijke methode...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2007 08:43 #680714 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Body roll
Polyurethaan hoop ik dat je bedoelt Wouter, Polystyreen is die meuk waarvan wegwerp koffiebekertjes worden gemaakt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD