alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Wie weet wat dit is?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2009 00:07 #747587 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wie weet wat dit is?
als de motor wat carterdruk heeft wordt je luchtfilter heel gauw smerig als dat slangetje er niet zit.

voor andermans (gare) auto's is het wel aan te raden om het in werking te houden. Als je een goed blok hebt zonder dampen uit de olievuldop, kun je het idd ook gewoon weglaten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2009 11:32 #747610 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Wie weet wat dit is?

Erik;83574 schreef : T-stukje is erg gevoelig voor breken. Het is hard plastic en zit stijf op het kleppendeksel. Goeie kans dat je het op de sloop van een motor af kan halen. Neem dan dopsleutel 10 en 8 mee en een schroevendraaier.

Ach en voor zo'n plastic dingetje zullen ze toch niet de hoofdprijs rekenen. Kijk gelijk hoe de carb. is en de rest van de auto. Wellicht is het verstandig die ook mee te nemen.

Ik heb het zelfs nog voor een paar euro bij de dealer gehaald. Dan heb je nieuw en nieuw kan meer hebben dan oud, want als je hem van de sloop haalt issie net zo uit als degene die je nu hebt. Ik weet alleen niet of de dealer hem nog steeds heeft.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2009 20:30 #747731 door V300 register
ja laatst had ik al eens gebeld naar mijn dealer voor een nieuw t-stukje...hij is alleen wat traag met reageren. Op de vraag of bij hem nog deurgreeprubbers te bestellen zijn wacht ik ook al lang...

Hierbij de foto's, de eerste is van het kleppendeksel. De volgende is waar ik het klemmetje gevonden heb en de laatste is van mijn gare t-stukje...

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2009 15:06 #747813 door V300 register
prima opgelost, ik zag gas op de plank... en doorrijden

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC