alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Wie weet wat dit is?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2009 20:44 #628384 door V300 register
Wie weet wat dit is? is gemaakt door V300 register
Beste 300-liefhebbers,

Vandaag keek ik weer eens onder de motorkap (olie nakijken en beetje interessant doen) zag ik opeens dit liggen bij het verbindingsstuk tussen het einde van de stuurkolom waar het aansluit op een daarop haaks staande buis (?)

Wat kan het toch ingewikkeld zijn om iets uit te leggen ;)....

Maar, wat is het? Is het een groot gemis dat het los in de motorruimte zwierf?

En dan nog iets. Op het kleppendeksel zit zo'n t-stukje dat voor de carteronluchting is (???). Dat stukje van mij is aardig gaar maar is ook gebarsten.

Vorige week vertelde mij een hele vriendelijke Volvo monteur in Goes (die mijn 340 gratis service beurtje gaven omdat ze blij waren weer eens een echte auto in hun handen te hebben!:worship:) dat ik geen origneel Volvo kleppen deksel heb, maar een van renault. Dit maakt dat dat t-stukje net niet lekker past. Iemand toevallig nog een mooi origineel volvo kleppendeksel in de aanbieding voor een B14 motor?

Ik ben benieuwd naar de oplossing!!

Veel groeten,

Teije

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 20:52 #747011 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Wie weet wat dit is?
Dat hoort onder het laatste moertje (schutbordzijde) van je kleppendeksel. Het is om je chokekabel vast te zetten. Het klipje zit aan de voorzijde.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2009 21:00 #747013 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wie weet wat dit is?
Hoi Erik,

Geweldig dat je dit meteen herkent zeg! Nou heb ik toestanden gehad met mijn gaskabel en is er ook inderdaad door (ANWB) en een garage gerommeld met de choke...

Maar dit betekent dat mijn chokekabel in de ruimte zweeft? Moet ik hier snel wat mee of maakt het niet veel uit?

Dank je voor je reactie!

Teije

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 21:10 #747020 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wie weet wat dit is?
De chokekabel heeft een plastic omhulsel waardoor een ijzerdraad loopt. Het omhulsel blijft zitten, het ijzerdraadje beweegt en zit vast aan je carburateur.

Een gebarsten T-stukje had ik ook, de auto liep er niet minder om. Alleen is een klein tikje genoeg om de zaak te slopen en dan loopt 'ie w?l slecht.
Enne... de hele motor is van Renault...;D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2009 21:22 #747023 door V300 register
He Joost, dank je voor de uitleg! :) En je hebt gelijk; ik weet het van die renault motor...Maar weet je wat het is? Ik heb bij Noe zijn kleppendeksel gezien en dat is toch echt een andere dan de mijne; daarbij staat er bij hem mooi VOLVO op gespeld. Die van mij is simpel zwart en dus zodanig anders dat dat T-stukje niet lekker ontspannen zit...

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 21:24 #747024 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Wie weet wat dit is?
Heeft Noe geen 2liter want dat is een volvo blok en daar staat volvo op gespeld. De 1400, 1700 en 1600Diesel zijn renaultblokken zonder de mooie volvo letters.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 21:30 #747026 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wie weet wat dit is?

Volvo 340 DL TAK;83127 schreef : He Joost, dank je voor de uitleg! :) En je hebt gelijk; ik weet het van die renault motor...Maar weet je wat het is? Ik heb bij Noe zijn kleppendeksel gezien en dat is toch echt een andere dan de mijne; daarbij staat er bij hem mooi VOLVO op gespeld. Die van mij is simpel zwart en dus zodanig anders dat dat T-stukje niet lekker ontspannen zit...

Apart. Zal wel typisch B14.4 zijn dan, mijn B14.2 heeft dat niet.
Nooit geweten dat er twee verschillende deksels waren. Je zou toch verwachten dat dat soort onderdelen gewoon uitwisselbaar zijn.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 21:36 #747029 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Wie weet wat dit is?
geenenkele kleppendeksel in de b14 reeks heeft volvo letters, denk dat noe een 2 liter heeft.

en dat is dan ook de eerste keer dat ik een zwart kleppendeksel zie op een b14, ze zijn normaal een soort grijs/champagne kleur achtig, of die van jou is overgespoten, of hij is zwart van de olie:D

over de losse chokekabel kan in 2 dingen zeggen; het boeit in principe niets voor de functie van de choke, maar volvo heeft deze steun niet voor niets gemonteerd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2009 21:52 #747036 door V300 register
Ik begin me nu toch echt zorgen te maken over mijn kleppendeksel; ik zal er morgen eens met een doekje overheen gaan om te kijken of hij echt wel zwart is! Overgespoten kan ik mij ook niet voorstellen; hij is van een oude heer geweest dus dat hij het motorblok van z'n 340 is gaan pimpen lijkt me toch ook gek...Ik maak er morgen ook even een foto van!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2009 21:56 #747038 door V300 register
Het lijkt me dus logisch dat je echt een renault kleppendeksel hebt, en de man van de garage inderdaad gelijk had. Als jij een zwart deksel hebt en Volvo een grijs/champagnekleurige, dan lijkt het me een andere ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC