riemen, zelf of laten doen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2010 12:34 #835729 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic riemen, zelf of laten doen?
Je bent clublid en dat geeft je in ieder geval deze voordelen:

- Documentatie in het ledenmenu op de hoofdsite ( www.volvo300club.nl ). Daar vind je diverse werkplaatshandboeken, onder andere de Haynes, die werkt met plaatjes.
- Toegang tot sleuteldagen; jammer dat je die in Leidschendam gemist hebt. Er is in elk geval raad en daad aanwezig, als je dat zoekt.
- De Technische Commissie voor vragen. En natuurlijk het forum. Zoek op 'riemen' en je weet al een heleboel.

Of de riemen te duur zijn... ja, ze kosten pakweg 160 ? 170 euro per set. Je mag er van mij ook een stel netkousen in laten hangen, ongetwijfeld goedkoper maar geen duurzame oplossing natuurlijk.

Ikzelf heb uiteindelijk het spul laten doen, en daar heb ik ontzettend veel plezier van gehad. Niet om de hoek, maar wel compleet met membranen en olie en zooi: www.speurders.nl/overzicht/daf-membramen...ndex=15&q=variomatic

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2010 14:00 #835733 door V300 register
Zelf sleutelen is tot op zekere hoogte leuk. Kom je er niet uit? Roep dan de hulp in van professionals. Misschien kan je ook nog op een sloop of bij een clublid terecht om een complete bak met riemen in 1 keer te vervangen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2010 14:09 #835737 door V300 register
Erik!?
Die heeft het ook al verschillende keren gedaan en weet hoe het moet! Het kost je een ritje naar hem, maar dan is het ook klaar! Je staat er dan trouwens zelf bij, dus leer je nog wat bij ook!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2010 18:35 #835774 door V300 register
Wat je kunt doen is een grote garage krik lenen, de 4 bouten van de secundair losdraaien. Boel op krik laten leunen. Riemen er onder leggen. Boel afstellen. Niet te moeilijk over doen, het zijn roullunds riemen tegenwoordig. Die moet je toch op de kleinste afstand zetten. Dus schroeven van de secundair helemaal naar voren schuiven.

Om de secundair op deze manier snel terug te plaatsen moet je bij de bouwmarkt 2 schroeven halen van de zelfde maat alleen dan van 10 a 12 cm. Deze doe je achterin als de automaat er met de riemen op onder bengelt en op de krik staat. Dan kun je hem zo omhoog duwen en zit die goed.

Je bent er zo 4 uurtjes mee bezig. Ik had het ook nog nooit zo gedaan werkt wel.

Ik heb ze voor 50 euro vervangen door op internet tweedehandse riemen te zoeken. Ik heb bijna nieuwe roullunds daarvoor. Dit is zeg maar de zonder brug methode. Bij Erik gaat het veel makkelijker, alleen moet de auto daar dan wel zijn!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2010 19:02 #835776 door V300 register
Tja, als er nog 1 riem op zit, dan kan je er toch nog heel rustig meer rijden? Dus bij erik raken moet nog wel lukken!
Verder vind ik die 170 euro voor de riempjes wel een goeie prijs, ze gaan tenslotte echt wel een tijdje mee, dus als je even rekent, dan heb je waar voor je geld!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC