buzzer / zoemer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2009 19:49 #801460 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic buzzer / zoemer

Niels;122096 schreef : Dat van die buzzer ('an audible sound' aldus mijn Haynes)

weerom niet om mieren vaginaal zeer te doen, maar mijn haynes spreekt op pagina 205 toch wel over een 'buzzer'.
bij latere inbouw (bij modelletjes <'83 wordt de buzzer en een relais ergens weggefrommeld onder de console die de selectorpook omgeeft.
over de microswitch zie ik trouwens niets staan, het hele verhaal van H. is nogal onduidelijk...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2009 22:08 #801472 door V300 register
Mmja de eerste die het bestaan en functioneren van genoemde buzzer kan bevestigen melde zich hier... ik heb toch rond best wat vario's gehangen van diverse bouwjaren en ben die buzzer NOOIT tegengekomen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2009 22:19 #801475 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic buzzer / zoemer
heb de bewuste pagina er even bij gepakt en ik zie inderdaad dat ze een modificatie aanraden waarbij je een buzzer schakelt via een relais en dat allemaal onder de middenconsole moet knetteren..

hoe dat relais schakelt, geen idee.. in R en D is onzin want daar hebben we de fabrieks startonderbreker voor, een extra zoemer laten loeien is flauwekul want als de startmotor geen kik geeft controleer je eerst of de pook wel goed staat, en anders doet de anwb dat wel..

in P is in principe ook onzin; daarom is de ontkoppelingsbalg actief, als de eigenaar er dan zelf voor kiest om flink gas te gaan geven zodat de koppeling opgestookt wordt is dat alleen maar goed voor de aftersales:)

een zoemer als hij niet helemaal goed in versnelling staat zodat je geen tandenpoets hoort kan ik me wel indenken, maar dat gebeurt je alleen bij een verkeerd afgestelde schakelstang en er zitten geen contactjes bij de pook om dat te verwezenlijken naar een elektrisch signaal..

kortom; de "Haynes Book of Lies" doet z'n naam weer eer aan:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-10-2009 08:21 #801543 door V300 register

Niels;122220 schreef : de eerste die het bestaan en functioneren van genoemde buzzer kan bevestigen melde zich hier...

gezien het verpletterende echo hierop lijken de meeste variovolveurs zelf te zoemen bij het selecteren....
(kan ook niet kapot dan).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-10-2009 09:45 #801550 door V300 register
Ik vermoed dat buzzer modificatie wel voor de achteruitversnelling is bedoeld.

Er zijn in het verleden veel volvo 66 (en waarschijnlijk ook enkele V343) bumpers gesneuveld omdat voormalig daf rijders gewend waren dat als de pook naar voren stond, dat de auto dan ook naar voren ging. Bij de overgang van daf 66 naar volvo 66 is het schakelpatroon veranderd naar wat internationaal gebruikelijk is.

Op het moment dat je gedachtenloos dan wel gewoontetrouw de pook in de R duwt wordt je (hopelijk) even wakker gemaakt zodat er geen schade ontstaat aan alles wat er zich achter de auto bevind (personen, etc.).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-10-2009 10:14 #801557 door V300 register

variomagic;122301 schreef : gedachtenloos

noot: gedachtenloos autorijden loopt wel vaker verkeerd af.. (en is ook eigen ervaring hoor)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC