buzzer / zoemer
- V300 register
- Verbannen
-
ik kan het niet beamen omdat hier niks zoemt.
wat zou de buzzer moeten buzzen, in relatie tot P, R, N, en D??
waarschuwt (buzzt) ie als je in P probeert te starten of in R of D?
nog even een bij-vraagje: mag je met draaiende motor P selecteren, of moet je eerst de motor uitzetten en dan naar P shiften?
(dat je in P niet mag starten heb ik inmiddels gelezen, het ging overigens wel :hmmz2: )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
roestjager;122085 schreef : nog even een bij-vraagje: mag je met draaiende motor P selecteren, of moet je eerst de motor uitzetten en dan naar P shiften?
(dat je in P niet mag starten heb ik inmiddels gelezen, het ging overigens wel :hmmz2: )
In P stand staat de auto in de versnelling. Van mij mag je in P starten, alleen dan niet achteraf klagen dat je koppeling naar z'n grootje is. In principe kan het ook, alleen starten doe je vaak met choke en iets meer toeren en vanaf 1150 pakt de koppeling aan (mits je auto goed onderhoud heeft).
Zelf gebruik ik de P stand zelden, alleen als ik op een helling parkeer en dan nog zet ik hem eerst in N alvorens te starten.
- V300 register
- Verbannen
-
er bestaat blijkbaar een verkeerd idee.Lucluc;122090 schreef : dan niet achteraf klagen dat je koppeling naar z'n grootje is.
vanaf het moment dat ik zag dat je niet in P moet starten, heb ik het niet meer gedaan..
(ik wil de boel echt niet stuk maken hoor!!)
- V300 register
- Verbannen
-
zodra de pook in P staat is namelijk standaard de 'ontkoppelaar' ingeschakeld die de koppeling tot 2000 rpm vrij houdt.
het probleem treedt dus pas op zodra je meer dan 2000 rpm gaat gasgeven.
dan 'smoort' de motor en lijkt het alsof hij geen power heeft.
in werkelijkheid ben je alle beschikbare PK's op dat moment aan het opstoken op de koppelingsplaat.
- V300 register
- Verbannen
-
Dat van die buzzer ('an audible sound' aldus mijn Haynes) heb ik nooit begrepen; je hoort gewoon hartverscheurend tandengeknars als je de pook ergens tussen N en D parkeert en de knop loslaat

EDIT: ^^ what he said ^^
- V300 register
- Verbannen
-
dat geluid ken ik (helaas, schaam-schaam), maar ik begreep dat dat niet de buzzer/het buzzen was.Niels;122096 schreef : je hoort gewoon hartverscheurend tandengeknars als je de pook ergens tussen N en D parkeert en de knop loslaat
(er moet volgens haynes iets zitten met een microswitch).
(misschien de kap van de selectorvoet maar eens verwijderen, weet alleen nog niet echt hoe, de plaatjes in haynes wijken af van hetgeen ik zie (geen 4 schroeven van boven te zien))
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
van een Dikke Berta hoop ik dan toch?! :yeah:Lucluc;122101 schreef : Microswitch is van een DAFFFFF FFFF FFF FF F
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;122101 schreef : Microswitch is van een DAFFFFF FFFF FFF FF F
?n van iedere vario, onder de knop van de pook.
Bij de oer-343's zat er g??n microswitch onder de pook, maar w?l een op de carburateur (in plaats van het tachorelais)
- V300 register
- Verbannen
-
"Ik kan het niet bieeeemen." Z?ooo debiel als je dit jezelf 'hoort' denkenroestjager;122085 schreef : ik kan het niet beamen....

Excuus voor offtopic, ik kon het niet laten...