verschil opschakelgedrag nieuwe en oude 340?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2009 10:40 #791632 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic verschil opschakelgedrag nieuwe en oude 340?
Het zou heel mooi zijn als we dit verhaal (rijkelijk gelardeerd met foto's) voor het clubblad zouden kunnen gebruiken!

De nieuwste editie is net onderweg van de drukker, maar de volgende staat alweer over niet al te lange tijd op de agenda (september) dus precies mooi om er een afgerond geheel van te maken.

Ik ben wel benieuwd wat voor materiaal je gebruikt in verband met;
- hittebestendigheid
- risico van vastkleven aan het kunststof klephuis
- afdichting

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2009 10:45 #791633 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic verschil opschakelgedrag nieuwe en oude 340?
ik heb even gezocht op 2C rubber, is dat inderdaad siliconenrubber wat je met een harder laat vulcaniseren?

zulk spul dus:

www.altropol.de/files/E_Silicone.pdf

in dat geval zijn de eigenschappen wel OK, want op pagina 2 worden 2 van de 3 punten die ik hierboven noemde als sterke eigenschap van het materiaal beschreven (temperature resistance en release effect)

afdichting zal een kwestie van uitvoering en afwerking zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2009 11:21 #791639 door V300 register
Quote van het label:

Provil Novo Light C.D. 2 van Heraes Kulzer dentist product division
Vinylpolysiloxane Type 3
dus dat groene spul waar ze tandafdrukken mee maken.
Dr zal best wel wat stevigers te koop zijn maar dit heb ik op het werk liggen dus voor de proef goed genoeg. Siliconrubber kan bijna overal tegen. Ik zal thuis ook gewone sanitairkit eens testen dat is goedkoper en makkelijker voor iedereen te krijgen.

Mbt het verhaal, dat komt gewoon op mijn website kan iedereen zien dus een linkie in jullie blaadje zal wel voldoende zijn neem ik aan. Mijn fotos zijn toch onbruikbaar voor drukkers zeggen ze (ik heb een 800x600 floppycam en moet de fotos altijd sterk verkleinen ivm mijn modempie).
Bovendien zit ik nog in het protostadium, als iemand anders betere spullen (werk of relaties) heeft om dit verder te verbeteren dan graag. Er zijn best wel bedrijfjes die kunnen aanvulcaniseren (motorsteunen etc), kwestie van goede tekening maken en offerte aanvragen voor x stuks. Leuke handel (D en V club, classic daf etc).

Misschien wordt het net zoiets als die reparatiemethode die ik verzon voor de ultrabrakke Philips N7150 bandrecorder, die truc heet in hobbyland nu de ''gromsoundmod'' Iedereen past hem nu toe, waar defecte recorders vroegah gewoon de stort op konden. :y: everybody happy.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2009 07:43 #791721 door V300 register
The day after, nog drie klepjes gegoten en geprobeerd maar daarvan was er maar 1 half bruikbaar (max 200 mm). Dit loopt dus hier dood op hobby gereedschappen en middelen. Maar het idee is bruikbaar dus mocht dit in de nabije toekomst nijpend worden dan weten we in ieder geval wat we een toeleverancier uit de rubberhoek moeten vragen. Wie volgt?

Ik zet morgen de fotos wel even hiero neer:
gromsoun.cloud.prohosting/autos/emvk.htm

Roll on, variomatisten!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2009 00:58 #791887 door V300 register
he ik kan de vorige post niet editen, tikvaud in de url

gromsoun.cloud.prohosting.com/autos/emvk.htm

nu dan!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2009 00:46 #792019 door V300 register
he vreemd de gerepareerde posting van gister is weg...

het is dus gromsoun.cloud.prohosting.com/autos/emvk.htm

sorry!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC