EMVK vraagje
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-09-2009 11:01 #799880
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK vraagje
is ok naar mijn idee... rpm hangt dan rond 1800
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-09-2009 16:10 #800275
door V300 register
Helemaal lekker gaat het nog niet, zo nu en dan schakeld die weer niet op. Als je stopt en weer weg rijd is het ineens weer over en dan komt het later weer.
Tis nog niet probleemloos.
Tis nog niet probleemloos.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-09-2009 21:23 #800317
door V300 register
Thon, af en toe niet opschakelen kan ook nog aan het printje liggen van het tachorelais; dit relais is relatief zwaar en kan zich wat loswurmen uit de soldering staat nog wel ergens een foto van op het forum.
oplossing is pootjes van relais even doorsolderen
oplossing is pootjes van relais even doorsolderen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2009 21:23 #800318
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic EMVK vraagje
dan blijft hij dus geforceerd terugschakelen..
en af en toe duid op een los contact, ik zou het tachorelais eens openmaken en de grotere tin-eilandjes opnieuw doorsolderen (zitten mogelijk scheurtjes in)
en af en toe duid op een los contact, ik zou het tachorelais eens openmaken en de grotere tin-eilandjes opnieuw doorsolderen (zitten mogelijk scheurtjes in)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-09-2009 23:10 #800334
door V300 register
zal de foto er even bij doen maakt soms geen kontact vaak wel na een drempel andere toestand
tacho01a.jpg
tacho01a.jpg
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2009 08:22 #800341
door V300 register
Gisteravond nog eens een proefritje gemaakt en niet schakelen en ook was de linkerkant van de emvk weer beetje warm en dus de tacho nog maar eens opengemaakt en gekeken met leesbril en vergrootglas (ik heb zo'n ding met ronde TL-buis op de werkbank staan, ik wordt al wat ouder en kippeger) en ??n pootje zou iets twijfelachtig kunnen zijn maar heb ze alle 3 opnieuw gesoldeerd. Ook de dikkeslang van boven de emvk naar het kunststof T-stuk zat wat ruim op het T-stuk los/vast. Toen ik een klein stukje van de slang afhaalde was die nog ruimer en heb er een zooitje teflontape om het T-stukje gedraait en weer de slang erop met een slangeklem. Een proefritje gemaakt en deed alles weer goed. Het zegt niet alles omdat die soms ineens wel goed schakelde en dan weer niet. Als dit helpt dan ga ik de tachorelais toch maar eens anders monteren, aan een beugeltje zodat de printplaat plat ligt omdat ik de pootjes van de relais al eens meer gesoldeerd heb. Alles hangt voor de test aan een ijzerdraadje die emvk weer aan de rubbers hangen is geen leuk klusje. Ik heb zo'n beugeltje om de emvk anders te hangen maar dan zijn mijn slangen te kort.
AvdAkker;120983 schreef : dan blijft hij dus geforceerd terugschakelen..
Gisteravond nog eens een proefritje gemaakt en niet schakelen en ook was de linkerkant van de emvk weer beetje warm en dus de tacho nog maar eens opengemaakt en gekeken met leesbril en vergrootglas (ik heb zo'n ding met ronde TL-buis op de werkbank staan, ik wordt al wat ouder en kippeger) en ??n pootje zou iets twijfelachtig kunnen zijn maar heb ze alle 3 opnieuw gesoldeerd. Ook de dikkeslang van boven de emvk naar het kunststof T-stuk zat wat ruim op het T-stuk los/vast. Toen ik een klein stukje van de slang afhaalde was die nog ruimer en heb er een zooitje teflontape om het T-stukje gedraait en weer de slang erop met een slangeklem. Een proefritje gemaakt en deed alles weer goed. Het zegt niet alles omdat die soms ineens wel goed schakelde en dan weer niet. Als dit helpt dan ga ik de tachorelais toch maar eens anders monteren, aan een beugeltje zodat de printplaat plat ligt omdat ik de pootjes van de relais al eens meer gesoldeerd heb. Alles hangt voor de test aan een ijzerdraadje die emvk weer aan de rubbers hangen is geen leuk klusje. Ik heb zo'n beugeltje om de emvk anders te hangen maar dan zijn mijn slangen te kort.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-09-2009 07:55 #800573
door V300 register
:w00t:De afgelopen dagen verschillende ritten gemaakt met de 343 en schakeld weer als nieuw. Dus dat vage solderingkje was dus toch de boosdoener. Ik had de tacho al eens eerder gesoldeerd maar nu dus weer, en het probleem is weer opgelost. Ik ga een beugeltje maken zodat de tacho plat ligt en het relaistje niet steeds hangt aan zijn soldeerpuntjes.:woei::groovy:yeehaa!
:grr:Ook nog even de rust en kalmte om de emvk weer in zijn rubbers te zetten.
met afwasmiddel of vaseline is het altijd gelukt maar je moet de tijd even nemen en niet denken "dat doe ik even" of "ik heb nog een kwartiertje" soms lukt het inderdaad in een kwartier maar soms duurt het een uurtje.:yummie:
:grr:Ook nog even de rust en kalmte om de emvk weer in zijn rubbers te zetten.
met afwasmiddel of vaseline is het altijd gelukt maar je moet de tijd even nemen en niet denken "dat doe ik even" of "ik heb nog een kwartiertje" soms lukt het inderdaad in een kwartier maar soms duurt het een uurtje.:yummie:
Moderators: Mark Smeets