als je het op die manier regelt kan het inderdaad.
maar de regeling van de 2-cilinder is ook in werking anders dan bij de 4-cilinder.
het 'opschakel' vaccuum is bij stationair uitgeschakeld.
Dit wordt ingeschakeld bij een kleine gasklep opening (boven de 1800 toeren bij V300)
bij de 2-cilinder wordt het weer UITgeschakeld als je een gasstand van meer dan 2/3e hebt. Dit is om de motor vast wat meer toeren te laten maken, zonder echt plankgas te geven. Bij de V300 wordt er pas iets veranderd als je volgas geeft, dan wordt ineens ook het terugschakelvacuum aangezet.
de remschakelaar (of hydraulische plunjer) gaat bij 2-cilinders meteen werken zodra je de rem aantikt. Dit is bij de V300 pas als je al flink doorremt.
Ik denk dat je er verstandiger aan doet om beide systemen in hun waarde te laten en ??rst eens te zorgen dat het allemaal perfect werkt voor je over modificaties gaat nadenken. 9 van de 10 keer is dan de behoefte om dingen aan te passen weg.
Het voordeel van de roterende vacuumklep op een 2-cilinder is dat ie nooit kapot gaat, en je dus altijd een goed werkend opschakelvacuum hebt. (dit is een groot voordeel t.o.v. de 'hele' EMVK)