EMVK van een volvo340 in daf33 mogelijk?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2009 19:32 #628783 door V300 register
EMVK van een volvo340 in daf33 mogelijk? is gemaakt door V300 register
Omdat ik nu eindelijk met een juistwerkende emvk heb gereden in mijn volvo340 vraag ik me af of het mogelijk is om een emvk volvo340 te gebruiken/aanpassen voor mijn daf33.
Waarom zullen jullie denken?
Omdat het toerental in mijn volvo zo laag is(met gelijblijvende snelheid) dat ik d?t geweldige gedrag ook graag wil zien in mijn daf33.
Bovendien zal het brandstof van de daf33 n?g gunstiger worden dan het nu al is(1 op 15 bij alleen snelweg 100km/h).

Wie weet of je een volvo emvk(of evt daf55/ daf 66??) kunt aanpassen/ gebruiken in een daf33.
Wie weet het of heeft tips?!
alvast bedankt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2009 22:22 #766986 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK van een volvo340 in daf33 mogelijk?
Ken uw produkt

Indien je weet waarvoor de emvk in je 340 zit weet je misschien ook hoe het vacuum systeem van de Daf 33 werkt! Om de vario bij de Daf op te laten schakelen werkt deze met een mechanische vacuumklep. Het eind resultaat van beide systemen is dat er vacuum naar de variomatic gaat op het juiste moment. Of dit gebeurt d.m.v. een emvk of mechanisch maakt dus geen bal uit in je toeren. Controleer eerst maar eens of je mechanische vacuum klep wel goed is afgesteld!

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2009 22:41 #766991 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic EMVK van een volvo340 in daf33 mogelijk?
een daf 33 is een 2cilinder en heeft dus maar een halve EMVK nodig.
Ik weet niet hoe het precies zit, maar check eerst ff of die EMVK van een 340 zo om te beunen is naar een 2cilinder-versie.

succes.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2009 00:17 #767022 door V300 register
dat heeft niets met 2-of 4 cilinder te maken, Alex..

wel met de bediening van de gasklep (en het verschil tussen zelf ontwikkelde motoren en ingekocht spul)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2009 18:43 #767114 door V300 register
EMVK v340 in daf33

over de emvk is wel nagedacht
die krygt maar de halve aantal pulsen van een twee cilinder moter
ten opzichte van de volvo moter met 4 cilinders
zet ik er een frequentie verdubbelaar tussen,
een klein printje met een 4011 twee diodes, twee weerstanden en twee condensatoren past nog wel in het huis van het tacho relais
volgens mij moet dat werken of niet soms?
anthony

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2009 19:07 #767117 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic EMVK van een volvo340 in daf33 mogelijk?
een emvk krijgt nooit pulsen, een emvk in een 340 is een tweetal solenoids (elektrisch geschakelde pneumatiek kleppen)

in een 340 met tachorelais schakelt hij de kickdownzijde "aan" als circuit kickdown-remdrukzender-bergremschakelaar verbroken is, en het tachorelais schakelt boven de 1800 toeren de opschakelzijde van het emvk "aan" er zitten ook wat componenten op het printplaatje dat dit een OF schakeling maakt, zodat je nooit tegelijk op en terug kunt schakelen en that's it.

de hoeveelheid cylinders maakt emvk technisch gezien, geen drol uit. al heb je er een v8 in hangen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2009 19:10 #767119 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic EMVK van een volvo340 in daf33 mogelijk?
als er in een daf33 2 vacuumleidingen naar achteren lopen dan is er de mogelijkheid om de emvk schakeling toe te passen.

je zult alleen het toerentalsignaal uit moeten vogelen voor de bediening van de opschakelzijde, maar dit kan in principe microswitchgewijs ala 343 zonder tachorelais.

wat ik me afvraag is of in een 33 de cvt hetzelfde is als van een 340, volgens mij is dat niet het geval, en als het formaat membramen/primaire schijven al anders is, zul je er weinig mee opschieten denk ik

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2009 21:07 #767138 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic EMVK van een volvo340 in daf33 mogelijk?

antiekeradio;96432 schreef : dat heeft niets met 2-of 4 cilinder te maken, Alex..

wel met de bediening van de gasklep (en het verschil tussen zelf ontwikkelde motoren en ingekocht spul)

nou, ik zei al dat ik het niet precies wist... :o

maar wat ik wel weet is dat de 46(ook 2cil.) op het zicht een heel andere EMVK heeft dan mijn V340 - tevens is de vario 'compleet' anders, vandaar mijn twijfel-achtige reactie... :crazy1:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2009 22:14 #767146 door V300 register
waarom heeft de 46 eigenlijk een 3-wegklep en geen 4-weg zoals alle andere vario's? ik weet dat hij een halve vario heeft maar dat zou toch niks moeten schelen voor de werking van het systeem...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2009 23:16 #767152 door V300 register
emvk van volvo 340 in daf 33

even voor de duidelijkheid
ik bedoel de sturing van de emvk de pulsen naar het tacho relais die de spoelen van emvk schakeltdat tacho relais krijgt normaal 4pulsen in een volvo
en in de 33 maar twee
en dat lossen we op met de frequentie verdubbelaar
natuurlijk word ook het gaspedaal bergremschakelaar en de rem voorzien van schakelaars 3 onderbreek schakelaars in serie

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC