4klepmagneetkoppelling v340 '83 1400aut.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
antiekeradio;95323 schreef : niet te hard roepen dat ze allemaal hetzelfde zijn Anjo;
de EMVK van de vroege 3-series, en de Volvo 66, hebben g??n smalle connector (en dus ook geen ingebouwde diode)
de EMVK van de DAF 66, en de meeste DAF55 is anders omdat deze geen aparte massa aansluiting voor de opschakelkant heeft.
de EMVK van de vroege DAF55 is nog weer anders omdat die geen aparte massa, ?n geen vacuumbegrenzer heeft.
toch zien ze er op zo'n 'phonecam' fotootje allemaal hetzelfde uit.
let dus op de smalle aansluiting, dan zit je altijd goed.
we zitten hier toch op het volvo 300 forum?

de allereerste hadden idd nog niet de tachorelais sturing icm de diode op het emvk, als het om een gescheurd klepje gaat is gewoon het asje te wisselen waarbij de solenoid zelf hergebruikt wordt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;95323 schreef : niet te hard roepen dat ze allemaal hetzelfde zijn Anjo;
de EMVK van de vroege 3-series, en de Volvo 66, hebben g??n smalle connector (en dus ook geen ingebouwde diode)
de EMVK van de DAF 66, en de meeste DAF55 is anders omdat deze geen aparte massa aansluiting voor de opschakelkant heeft.
de EMVK van de vroege DAF55 is nog weer anders omdat die geen aparte massa, ?n geen vacuumbegrenzer heeft.
toch zien ze er op zo'n 'phonecam' fotootje allemaal hetzelfde uit.
let dus op de smalle aansluiting, dan zit je altijd goed.
Als aanvulling:
De EMVK van Daf 46 is een halve emvk:groovy::woei::lol::lol:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
in die klep zit dan alleen de vacuumbegrenzer en de rubberklep van de terugschakelzijde.
opschakelvacuum wordt gestuurd door een 'draaiding' bij de carburateur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;95689 schreef : ja, dat verschil zie je iets beter inderdaad.
in die klep zit dan alleen de vacuumbegrenzer en de rubberklep van de terugschakelzijde.
opschakelvacuum wordt gestuurd door een 'draaiding' bij de carburateur
Mooi h? die twins en techniek van Daf:woops:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
De bergrem zorgt dat je auto in de lage versnelling blijft. Waarschijnlijk zit je nu constant in de lage versnelling waardoor je ongeveer tussen de 30 en 85 km met veel te veel toeren rijdt.
Voordat je een andere emvk gaat halen de bestaande uit elkaar halen en kijken of 1 van de klepjes kapot is.
Eventueel op de 2 slangetjes blazen die van de EMVK onder je schutbord verdwijnen.
Als je deze onder druk zet met je mond mag er geen druk weglopen of lucht van de ene slang in de andere retour komen
Indien dat wel gebeurt heb je een ander probleem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

* Anthony, zou je kunnen checken of de emvk aan de terugschakelzijde (B op de foto) continu aanzuigt als je motor loopt? Dan weten de experts hier weer wat meer...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
zojuist een tweedehands emvk opgehaald voor 15euro uit een '89 v340.
zodra ik meer weet zal ik me weer melden.
alvast bedankt voor het meedenken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De gehaalde emvk van 15euro is ??k aan de opschakelzijde defekt aan het rubberen klepje maar het bergremklepje is w?l goed.
Het idee is nu om het bergremklepje te gebruiken om mijn eigen emvk op de plaats van de opschakelzijde.
Dit moet volgens mij lukken zolang je maar niet de spoel omzet.
Wat is jullie mening hierover, goed plan of niet?
gr.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.