differentieel kapot
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Je zegt het zelf al:peetje;90255 schreef : De anwb is erbij geweest en ik ga er standaard vanuit dat die jongens wel weten wat er gaande is.
Als hij het oliepeil niet heeft gemeten kan hij d?t niet weten.peetje;90255 schreef : Hoe de man gezien heeft dat er geen olie meer in zit, weet ik niet
Klinkt als een perfecte kandidaat voor de V3C!peetje;90255 schreef : Mijn echtgenoot is nog steeds van mening dat ik een andere auto moet zoeken, maar daar heb ik geen oren naar.
... en d??r mag je dan w?l van uit gaan! :+AvdAkker;90256 schreef : ik kan dan iig een juiste diagnose stellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
motorkap dicht, start enkel op vol choke, slaat na een sec of 10 aan en gelijk daarna div keren vrijwel direct af, nou hij liep toen even een seconde of 30 maar met een wisselend stationair! wisselend stationair is vrijwel altijd ?f een rotte vlotterdekselpakking, of een losliggend vlotterdeksel.
dus, kap open, luchtfilterhuis eraf en maar even kijken. problem found, slang van carb naar emvk (vol vacuum) hing compleet los, dus geen werking van de ontkoppelaar zodat je heerlijk GGGGGGGGGHHHHK hoort als je boven het aangrijptoerental komt (en wat het probleem dus was)
oorzaak van het niet kunnen verrijden dus gevonden, nu dat stationair nog even.
de randzaken van de carb bevielen me al niet, dit is niet origineel.. b14.4e motor met kale spruitstukken, en een weber 105 erop met afgedopt egr.. ook was er gekloot met de leiding van de vacuumvervroeger, en nu het mooie.
deze auto heeft fuelcutoff. de std 109 carb die hier op hoort heeft het gas-los=massa contactje aan de stationairstelschroef zitten, deze carb niet! oplossing van de garage: het ding via een verloopkabeltje aan de vlotterdekselkamer kneien!:humor:
tsjah, dan krijg je rare taferelen mbt de stationairsproeier en je afstelling.. voor de gein keek ik ook nog even naar de stationairstelschroef zelf, op 2,5 slagen na stond deze al maximaal ingedraaid:) ik kon m'n lol niet op.. ook bleken alle 3 de moeren van de carb voet los te zitten, en de 4e was al verdwenen:)
vlotterdeksel zat wel heel errug goed vast (t? vast)... toch maar even gas geven en ja hoor, de acceleratiesproeier staat half volgas in de 2e trap te lekken (zit los dus) even de vlotterdeksel eraf, en wat komt me tegemoet: een rotte vlotterdekselpakking:D mede oorzaak van het rotte stationair, ik heb helaas verzuimd de vlotterhoogte te checken, maar gezien de stationairschroef is het ook ongetwijfeld zo dat hier nog iets mee was.
en tsjah, het enige wat ik vergeten was vanavond was m'n revisiekitje.. morgenavond kom ik maar weer even op bezoek, bouwen we de carb er even uit, even wat dingetjes herzien aan de overige dingen in de motorruimte en dan mag petra binnen even de carb reviseren:) want zo'n stoere vrouw, wil natuulijk het liefst haar eigen auto even repareren!
wat ook errug gaaf is, is dat ik morgenavond ook even een inschrijfformulier voor de v3c mee moest nemen, dan zou die wel even ingevuld worden:+
- V300 register
- Verbannen
-

Naja carburateur mottig of niet, gekraak met schakelen zal niet meer gebeuren.
- V300 register
- Verbannen
-
wat een gepruts kom je soms tegen, blijkt wel weer.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
die gaat naar de eeuwige quote velden:D
- V300 register
- Verbannen
-
Ik vond het in ieder geval een verhelderend bezoek en verheug me op de les "carburateur reviseren by A v.d. Akker".
Het was ook wel errug fijn met een mede-liefhebber te kletsen en misschien maak ik nu ook wat meer kans m'n halve trouwboekje over te halen om m'n tank niet weg te doen.
Dank je wel Anjo en tot vanavond :y:
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Gaat helemaal goedkomen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
kreeg de carb niet netjes afgesteld, mede door een setje ontsteking dat verder als half op is, en een 8 tal hard tikkende klepjes:)
ontsteking gaat vervangen worden, kleppen worden gesteld en dan kan de garage een poging doen om hem af te stellen op de door mij opgegeven waardes, benieuwd of dat de garage wel 100% gaat lukken:)
er komen nog foto's van het ex-vlotterdekselpakkingkje, altijd leuk:D
- V300 register
- Verbannen
-
[ATTACH]1349[/ATTACH]
[ATTACH]1350[/ATTACH]
Wat betreft de ontsteking, ik heb in de baas z'n tijd lekker even de tijd genomen om rond te bellen en te informeren, met als resultaat dat ik vanavond hopelijk goed nieuws mag ontvangen.
Dan kan ik mooi volgende week aan de slag.
Best kans dus dat ik weer om hulp moet komen vragen, maar ik probeer het toch eerst even zelf.
Ik had van Anjo nog een paar goede tips meegekregen wat betreft gereedschap, dus ik heb er weer alle vertrouwen in.
Nog een keertje bedankt Anjo

Nu op zoek naar de juiste carburateur en die durf ik nu wel zelf te reviseren.
Tot op de klusdagen, want ik heb nog wel veel te leren!!