Controle vacuüm systeem bij hoog toeren
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Lucluc;55402 schreef : Oei, jij was toch ook al degene die z'n bezineleidingen eens had laten smelten?
:snif: Ja, was ik, gesmolten door een ontwerp fout, wie ontwerpt en plaatst nou een kunststof beschermkap 5 cm van een gloeihete uitlaat?? :humor:
Alex;55404 schreef : da's pas link... pas er aub voor op, je zal niet de eerste zijn waarvan de auto affikt of nog meer zelfs...
:uh-uhh: Ik heb schijnbaar iets tegen plastic leiding werk,:grr2: maar welke eikel ontwerpt zoiets?? :f
:hmmz2: Je moet toch weten dat er aan een koker toch een keertje gelast moet worden, niet dan?? :lol:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
en ik zit tegenwoordig wat in de assemblage, en ik moet zeggen dat het in principe ook logisch is om in de kokerbalken die leidingen te leggen, immers daar gebeurt er niets mee. een fabrikant rekent niet erop dat een liefhebber 20 jaar na aflevering een lasapparaat nodig heeft om z'n geliefde auto op de weg te houden. alternatief is een extra niet dragende koker om de leidingen in te leggen, of de leidingen langs de koker beugelen echter dit heeft weer gevolgen voor de kosten etc.
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Erik;55420 schreef : De leidingen er eerst uithalen en een terugtrekdraad er in leggen.
leiding schuin afknippen met een snoeischaar en je duwt hem zo door de hele koker heen, is synflex stijf genoeg voor;)
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Erik;55420 schreef : De leidingen er eerst uithalen en een terugtrekdraad er in leggen.
Maar dan moet je ook weten dat die @#*!$@$%%^% leidingen daar lopen :snif:
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar ja, vandaag heb ik de hele dag onder twee auto's door gebracht

Hier een paar foto's van de Winner:
opgebokt:
een kijkje naar de primaire bak zonder de secundire [met een aandrijf as in de weg :lol: ]:
Wat kan de CVT toch vol smeerigheid :barf: zitten heb wel tig keren mijn bescheiden voorpootjes [ja tot bijna onder de oksels :humor:] grondig gepoetst met zand zeep maar alle smeer gaat toch niet eraf

Maar de CVT van de Winner is onder de Blueline :wave:, alleen de resultaat valt wat tegen :nono:, ik heb een vermoeden dat de hogedruk remschakelaar wat vertraging heeft in het terug komen :grr3:, is deze te demonteren zonder problemen en moet er na dien ontlucht worden

De bergschakelaar in het console werkt goed :yesyes:, en de kick-down schakelaar aan de gaskabel heb ik uit de auto gehad :halo: en schoon gemaakt en de koper en messing vlakken wat opgeschuurd ivm contact naar massa, en die werkt ook goed :w00t:
- V300 register
- Verbannen
-
haal de complete CVT er in 1 keer onderuit.
hoe dan:
- kap + vacuumslangetjes los/weg
- aandrijfas vanaf motor losnemen
- aandrijfassen naar de wielen losdraaien aan bakzijde
- schakelhefboom losnemen
dan de 4 grote moeren op de hoeken van het frame van de CVT losdraaien tot het einde van de draad, maar niet helemaal eraf.
een plank eronder, die met de krik optillen totdat de moeren ontlast worden.
moeren er definitief afdraaien, en de krik laten zakken.
montage in omgekeerde volgorde :+
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-