Controle vacuüm systeem bij hoog toeren

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2008 11:13 #627438 door Erick Janssen (GAST)
Controle vacuüm systeem bij hoog toeren is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Bij de Blueline is het probleem dat de motor hoge toeren maakt, ik heb dit:

www.volvo300club.nl/berichten.php?conten...agnose&menu=techniek

gedaan maar de hoge toeren blijven.

Wat mij opgevallen is dat als ik in de A slang blaas kan ik druk opbouwen en als ik de slang weer los laat komt er een beetje terug, maar bij de B slang kan ik druk opbouwen maar als ik de slang los laat komt er niets terug, net of er iets verstopt is.

Als vergelijking heb ik het zelfde gedaan bij de Winner en daar werkt alles zoals beschreven in het artikel.

Wat kan de oorzaak zijn, maar belangrijker wat is de oplossing????

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2008 11:39 #710556 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Controle vacuüm systeem bij hoog toeren
als de lucht niet terugkomt uit het slangetje dan is de oorzaak waarschijnlijk onder de auto te zoeken, de membramen in het primair of de verbinding tussen de leidingen op het subframe en de koppelingen op het primair. wel vreemd dat je op deze slang toch druk kan opbouwen, dit duid misschien op een verstopping, maar let wel de testmethode gaat er van uit dat je bij het doorblazen beide slangen losneemt.

aan de meegeleverde link haal ik ook uit dat je de terugschakelfunctie gecontroleerd hebt? dit betekend dus werkende kickdown,bergremschakelaar,remdrukschakelaar??

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2008 12:08 #710559 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Controle vacuüm systeem bij hoog toeren
Slangen in kokerbalk??

:D Ja, alles gekontroleerd, en de EMVK werkt naar behoren, maar er is me net wat te binnen geschoten, figuurlijk dan :humor:, lopen die leidingen door de kokerbalk van voor naar achter?? Waarom ik vraag, ik heb aan de kokerbalk moeten lassen, het kan zijn dat de slangen dicht gesmolten zijn door de warmte, waardoor ik wel druk kan opbouwen maar geen volume kan maken :hmmz2:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2008 12:12 #710560 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Controle vacuüm systeem bij hoog toeren

2 Fast 4 U;55363 schreef : :D Ja, alles gekontroleerd, en de EMVK werkt naar behoren, maar er is me net wat te binnen geschoten, figuurlijk dan :humor:, lopen die leidingen door de kokerbalk van voor naar achter?? Waarom ik vraag, ik heb aan de kokerbalk moeten lassen, het kan zijn dat de slangen dicht gesmolten zijn door de warmte, waardoor ik wel druk kan opbouwen maar geen volume kan maken :hmmz2:

zijn kunststof leidingen (synflex) van voor naar achter, lopen door de kokerbalk. bij het begin van de primair komen ze weer tevoorschijn en gaan ze met rubberen koppelslangetjes aan het subframe van de vario, op het subframe zitten een tweetal pijpjes die links rechts verdelen voor het primair, om de A en de B naar beide kanten te sturen zeg maar, beetje lastig uitleggen dit, ik hoop dat je het snapt:p

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2008 12:17 #710561 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Controle vacuüm systeem bij hoog toeren
Oplossing gevonden

Ja, ik snap het, daarom deed de auto normaal voor dat ik aan de kokerbalk had gelast, en nu niet meer, dus dat wordt de oude slangen proberen er uit te halen en dan andere van de Winner er in te priegelen.

Mijn dank is verpletterend :lol:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2008 12:51 #710564 door Anjo van den Akker

2 Fast 4 U;55365 schreef : Ja, ik snap het, daarom deed de auto normaal voor dat ik aan de kokerbalk had gelast, en nu niet meer, dus dat wordt de oude slangen proberen er uit te halen en dan andere van de Winner er in te priegelen.

Mijn dank is verpletterend :lol:

dan is inderdaad de oorzaak gevonden, succes ermee!

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2008 19:19 #710581 door Erick Janssen (GAST)
Toch nog niet klaar

Ja, hier kan je zien wat er kan gebeuren als een fabrikant alles in de kokers propt:

Slangen uit de Winner gehaald en in de Blueline gemonteerd en de test nog eens uitgevoerd en als ik in de ene slang blaas hoor ik, dat ik uit de tweede slang weer uit blaas, :sad: dusssssssss, zal ik dan maar de gehele variomatic uitwisselen, het is wel twee jaar ouder, maar heeft wel een klein 30.000 km minder gelopen en er zitten nieuwe riemen op die nog geen 1000 km gelopen hebben. Weer een vrije dag minder :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2008 20:37 #710584 door Anjo van den Akker

2 Fast 4 U;55387 schreef : Ja, hier kan je zien wat er kan gebeuren als een fabrikant alles in de kokers propt:

Slangen uit de Winner gehaald en in de Blueline gemonteerd en de test nog eens uitgevoerd en als ik in de ene slang blaas hoor ik, dat ik uit de tweede slang weer uit blaas, :sad: dusssssssss, zal ik dan maar de gehele variomatic uitwisselen, het is wel twee jaar ouder, maar heeft wel een klein 30.000 km minder gelopen en er zitten nieuwe riemen op die nog geen 1000 km gelopen hebben. Weer een vrije dag minder :D

ai, duid inderdaad wel op kapotte membramen, bak wisselen vind ik persoonlijk ook makkelijker. de kapotte kun je dan ook op je gemakje reviseren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2008 23:32 #710593 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Controle vacuüm systeem bij hoog toeren
Oei, jij was toch ook al degene die z'n bezineleidingen eens had laten smelten?

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2008 23:47 #710595 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Controle vacuüm systeem bij hoog toeren
da's pas link... pas er aub voor op, je zal niet de eerste zijn waarvan de auto affikt of nog meer zelfs...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC