Controle vacuüm systeem bij hoog toeren
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
www.volvo300club.nl/berichten.php?conten...agnose&menu=techniek
gedaan maar de hoge toeren blijven.
Wat mij opgevallen is dat als ik in de A slang blaas kan ik druk opbouwen en als ik de slang weer los laat komt er een beetje terug, maar bij de B slang kan ik druk opbouwen maar als ik de slang los laat komt er niets terug, net of er iets verstopt is.
Als vergelijking heb ik het zelfde gedaan bij de Winner en daar werkt alles zoals beschreven in het artikel.
Wat kan de oorzaak zijn, maar belangrijker wat is de oplossing????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
aan de meegeleverde link haal ik ook uit dat je de terugschakelfunctie gecontroleerd hebt? dit betekend dus werkende kickdown,bergremschakelaar,remdrukschakelaar??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
2 Fast 4 U;55363 schreef :
Ja, alles gekontroleerd, en de EMVK werkt naar behoren, maar er is me net wat te binnen geschoten, figuurlijk dan :humor:, lopen die leidingen door de kokerbalk van voor naar achter?? Waarom ik vraag, ik heb aan de kokerbalk moeten lassen, het kan zijn dat de slangen dicht gesmolten zijn door de warmte, waardoor ik wel druk kan opbouwen maar geen volume kan maken :hmmz2:
zijn kunststof leidingen (synflex) van voor naar achter, lopen door de kokerbalk. bij het begin van de primair komen ze weer tevoorschijn en gaan ze met rubberen koppelslangetjes aan het subframe van de vario, op het subframe zitten een tweetal pijpjes die links rechts verdelen voor het primair, om de A en de B naar beide kanten te sturen zeg maar, beetje lastig uitleggen dit, ik hoop dat je het snapt:p
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Ja, ik snap het, daarom deed de auto normaal voor dat ik aan de kokerbalk had gelast, en nu niet meer, dus dat wordt de oude slangen proberen er uit te halen en dan andere van de Winner er in te priegelen.
Mijn dank is verpletterend :lol:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dan is inderdaad de oorzaak gevonden, succes ermee!2 Fast 4 U;55365 schreef : Ja, ik snap het, daarom deed de auto normaal voor dat ik aan de kokerbalk had gelast, en nu niet meer, dus dat wordt de oude slangen proberen er uit te halen en dan andere van de Winner er in te priegelen.
Mijn dank is verpletterend :lol:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Ja, hier kan je zien wat er kan gebeuren als een fabrikant alles in de kokers propt:
Slangen uit de Winner gehaald en in de Blueline gemonteerd en de test nog eens uitgevoerd en als ik in de ene slang blaas hoor ik, dat ik uit de tweede slang weer uit blaas,


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
2 Fast 4 U;55387 schreef : Ja, hier kan je zien wat er kan gebeuren als een fabrikant alles in de kokers propt:
Slangen uit de Winner gehaald en in de Blueline gemonteerd en de test nog eens uitgevoerd en als ik in de ene slang blaas hoor ik, dat ik uit de tweede slang weer uit blaas,dusssssssss, zal ik dan maar de gehele variomatic uitwisselen, het is wel twee jaar ouder, maar heeft wel een klein 30.000 km minder gelopen en er zitten nieuwe riemen op die nog geen 1000 km gelopen hebben. Weer een vrije dag minder
ai, duid inderdaad wel op kapotte membramen, bak wisselen vind ik persoonlijk ook makkelijker. de kapotte kun je dan ook op je gemakje reviseren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.