magneetventiel of emvk?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Lucluc;50496 schreef : cryowim
thx luc, ik zal hem even pm'en
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Anjo
De standaard 4-2/5-2 ventielen hebben het spoeltje als servo ventiel en gebruiken perslucht om de schuif te bewegen. Een direct bediend bistabiel schuifventiel zou kunnen. Ga eerst wat losse delen verzamelen en kijken of ik de spoelen met kern (met retour door de kern) direct kan monteren ipv de huidige. Een veerbelast keerklepje zou kunnen als vacuumbegrenzer.
Gescheurd klepje in emvk was een ander. Blik heeft een jaar of 4 geen noemenswaardig onderhoud gehad dus zal nog wel wat tegenkomen.
m.vr.gr.Eric
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dus bij afremmen op de motor ongeveer 200 milibar.
Volgens een aantal mensen is dat wat veel om langdurig op je membranen te laten staan.
De genoemde waarden zijn absoluute drukken dus bij motor uit 1030 milibar
De meeste vacuummeters voor auto's meten ten opzichte van de luchtdruk.
Dus in dit voorbeeld bij afremmen op de motor -0,8 bar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
cryowim;50567 schreef : De vacuumbegrenzer die in de opschakelzijde zit is afgestelt op 540 tot 550 milibar, de andere zijde krijgt het volle motor vacuum.
Dus bij afremmen op de motor ongeveer 200 milibar.
Volgens een aantal mensen is dat wat veel om langdurig op je membranen te laten staan.
De genoemde waarden zijn absoluute drukken dus bij motor uit 1030 milibar
De meeste vacuummeters voor auto's meten ten opzichte van de luchtdruk.
Dus in dit voorbeeld bij afremmen op de motor -0,8 bar
daar kan ik wel wat mee, bedankt:y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het pennetje waar het beruchte rubbertje opzit is met M2,5 in de kern geschroefd, het geperste vierkant wegzagen en pennetje eruit draaien.
Poging waard: M2,5 optappen naar M3, boutje erin met borgmoer, de ringen en veer een dikkere en dus handzamere afdichting op het eind van het boutje. Het dikte verschil tussen de afdichtingen opvangen met een vulring tussen de behuizing.
Iets van 4 of 5 mm dik is mischien wel om de kop van het boutje te gieten.
Ideen zat, nu de simpelst uitvoerbare nog.
m.vr.gr.Eric
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.