4000tpm bij 60km/uur
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ronaldromme;49136 schreef : volgenss mij kan het ook het spoeltje zijn ,tenminste dat heb ik net gelezen in een ander topic
zal hem nogeens omwisselen
bij de dealer ligt trouwens al een nieuwe emvk klaar (vurraad)
dat was mijn topic;). ik lees net dat na een emvk wissel het probleem nog niet opgelost is, toch wil ik nog even wat schrijven dat wouter eventueel ten aanvulling van de storingsmodule kan gebruiken:
Meetmethode EMVK spoelen,
Spoel zonder diode, meten met de multimeter op weerstand: symbool ? de meting moet ong 30? bedragen, meet je 0? of iets in die richting dan is het spoeltje kapot.
Spoel met diode, meten met de multimeter op weerstand: symbool ?, als de meting aan 2 zijden hoog?ig bedraagt (mega?) dan is de diode kapot, wil je het spoeltje ook nog doormeten dan is het noodzakelijk om 1 pootje van de diode even los te solderen.
Ook kun je de diode op deze manier doormeten: multimeter op diodestand (vaak met een pieptoon) en controleren of de sper van de diode aanwezig is (tweezijdig meten!: rode draad van de multimeter aan de sperkant is als het goed is geen pieptoon, rode draad van de multimeter aan de doorlaatkant is als het goed is wel een pieptoon, uiteraard de zwarte draad aan de andere kant van de diode aansluiten.) geen sper is een gesneuvelde diode, en geen weerstandswaarde van ong 30? is een kapot spoeltje. Let wel, een spoeltje kan kapot zijn door twee redenen: kortsluiten van de spoel (spoel haalt zijn volledige aantal wikkelingen niet) of de spoel is onderbroke (hierbij is de wikkeldraad gebroken)
ik hoop dat het zo al duidelijk is wouter?:woops:
en weer ontopic @ ronald, jouw opschakelprobleem is denk ik inderdaad aan het tachorelais te wijten, ben benieuwd wat die meting oplevert.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
en nu schakelt ie wel op,maar niet meer terug dus is het bij afremmen even afstand houden en wat gas geven tot ie weer oppakt zeg maar ,er is zo nog best mee te rijden moet ik zeggen
alleen met een opgeschakelde cvt wegrijden valt best tegen,dus ff opletten bij stoppen
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ronaldromme;49481 schreef : doet dat hetzelfde dan ofzo,of gaat ie dan weer zoveel toeren maken?
je tachorelais is waarschijnlijk de oorzaak van het probleem, het relais stuurt nu constant een signaal om de variobak terug te laten schakelen, zonder relais elimineer je dit signaal. de vario zal werken mbv de centrifugaalgewichten in het primair,
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-