vario geluid
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-07-2007 13:51 #676741
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vario geluid
Lijkt me link om met de handen zo dicht bij een draaiende vario te komen...voor je het weet kun je de handstand niet meer doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-07-2007 15:07 #676744
door V300 register
Nee joh, als je de bergrem er omzet, en die twee slangen omwisselt van e mvk blijft die gewoon in zn stand staan, dus riemen helemaal omlaag in de secundair, daarna gewoon moter uit klaar.
Of je die slangen persee om moet wisselen weet ik niet, maar hij deed het wel. Hij vloog naar beneden. (wellicht kapotte emvk aan 1 kant...?)
Normaal legt die ze weer terug, maar dat doet die dan dus niet. En dat is maar goed ook, want dan zijn de schijven al gespreid. Niet eens zo,n domme manier, en probeer het maar het werkt!
Of je die slangen persee om moet wisselen weet ik niet, maar hij deed het wel. Hij vloog naar beneden. (wellicht kapotte emvk aan 1 kant...?)
Normaal legt die ze weer terug, maar dat doet die dan dus niet. En dat is maar goed ook, want dan zijn de schijven al gespreid. Niet eens zo,n domme manier, en probeer het maar het werkt!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2007 11:27 #677031
door V300 register
Ben ik het helemaal niet mee eens, bij mn daf is het een eitje , geen speciaal gereedschap of bruut geweld, gewoon de vario kap er af, de secundaire los de stelbout terug draaien , de riemen er af halen en niet eens blokjes tussen de schijven, de nieuwe riemen om de primaire en er even aan hangen dan om de secundaire heen, dan de 2e hetzelfde , dan er even aan hangen en de stelbout opdraaien tot de riemen bij de primaire er helemaal in getrokken zijn, nog even aan hangen en dan bij de secundaire even met de voelermaat checken om te zien of het losser of strakker moet...de boel weer vast en van de brug af om even een blokje om te doen en weer terug de brug op voor het na stellen en de vario kap er weer op... half uurtje werk
antiekeradio;29605 schreef : degene die denkt dat varioriemen vervangen een appeltje-eitje verhaal is, ontbreekt het duidelijk nog aan praktijk ervaring.
zonder de speciale schijvenspreider is het VECHTEN.
Groetjes Wouter
Ben ik het helemaal niet mee eens, bij mn daf is het een eitje , geen speciaal gereedschap of bruut geweld, gewoon de vario kap er af, de secundaire los de stelbout terug draaien , de riemen er af halen en niet eens blokjes tussen de schijven, de nieuwe riemen om de primaire en er even aan hangen dan om de secundaire heen, dan de 2e hetzelfde , dan er even aan hangen en de stelbout opdraaien tot de riemen bij de primaire er helemaal in getrokken zijn, nog even aan hangen en dan bij de secundaire even met de voelermaat checken om te zien of het losser of strakker moet...de boel weer vast en van de brug af om even een blokje om te doen en weer terug de brug op voor het na stellen en de vario kap er weer op... half uurtje werk
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2007 16:46 #677068
door V300 register
met nieuwe riemen kun je dat vergeten want die zijn een stukje korter dan de originele...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-07-2007 21:11 #677224
door V300 register
bij mijn daf 44 was het ook een kriem, die stelbout zat muurvast, dus moest het op een andere manier: houten blokje tussen de secundaire schijft geplaatst en de riem erafgedraaid. De nieuwe zaten er toen zo op.
Moderators: Mark Smeets