vario geluid
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-06-2007 20:37 #673668
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vario geluid
Voordat je met het vervangen gaat beginnen moet je de auto even een paar keer heen en weer rollen, dan komen de riemen in ruststand. Misschien dat dat helpt? Verder kun je als het goed is de secundair naar de primaire toebewegen als je de stelbout los hebt.
Wel oppassen idd dat niet je vingers tussen de schijven komen, daar staat nogal een kracht op... :no_comment:
Wel oppassen idd dat niet je vingers tussen de schijven komen, daar staat nogal een kracht op... :no_comment:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-06-2007 21:03 #673670
door V300 register
Ja ik weet wat je bedoeld. Het punt is, dat die twee bouten al tegen elkaar aan zitten. Dat is de losse stand. Ik denk wellicht dat dat komt omdat er van die variflex riemen opzitten, wellicht zijn deze gewoon wat korter....
Dat heen en weer rollen, in welke stand n d r?
Ik heb nog een paar oude reserve riemen liggen. Kan ik hier nog iets mee, om die andere er af te halen? (wil ze dus 2 setjes heel houden)
Dat heen en weer rollen, in welke stand n d r?
Ik heb nog een paar oude reserve riemen liggen. Kan ik hier nog iets mee, om die andere er af te halen? (wil ze dus 2 setjes heel houden)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-06-2007 22:05 #673676
door V300 register
Voor het heen en weer rollen maakt het niet uit in welke versnelling het is, lijkt mij. Het gaat er gewoon om dat de riemen in ruststand komen.
Voor de rest heb ik echt geen idee, ik heb het laten doen
Voor de rest heb ik echt geen idee, ik heb het laten doen

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-06-2007 22:14 #673678
door V300 register
Ik heb al 1 riem los in 3 uur tijd. Snel he? Haha, maar goed.
Ik heb er allerlei dingen in liggen duwen in die secundair. Op een gegeven moment een assteun met oude riem erop gelegd die naar beneden gehaald (auto van krik)
Mmm, weet niet of dit de manier is en of dat niet zo slim is maar het werkt wel...
Die schijven ik dacht echt, die zijn niet te spreiden, zo waren bijna niet van elkaar te krijgen! Terwijl die primaire je een twee drie uit elkaar kan drukken! En ik dacht eerst dat ik die secundair niet hoevde te spreiden om die riemen er heel af te krijgen. Maar dat is dus niet zo!@
Ik heb er allerlei dingen in liggen duwen in die secundair. Op een gegeven moment een assteun met oude riem erop gelegd die naar beneden gehaald (auto van krik)
Mmm, weet niet of dit de manier is en of dat niet zo slim is maar het werkt wel...
Die schijven ik dacht echt, die zijn niet te spreiden, zo waren bijna niet van elkaar te krijgen! Terwijl die primaire je een twee drie uit elkaar kan drukken! En ik dacht eerst dat ik die secundair niet hoevde te spreiden om die riemen er heel af te krijgen. Maar dat is dus niet zo!@
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2007 21:24 #673744
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic vario geluid
ik heb wel eens riemen vervangen, maarja... ik heb dan ook een aardig gewichtje om het gevecht te kunnen overwinnen...

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-07-2007 22:24 #673750
door V300 register
Is een cursus riemen wisselen een idee? Chris
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-07-2007 09:19 #673781
door V300 register
Dat zijn denk ik wel klussen die je op een sleuteldag kunt doen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-07-2007 16:43 #673865
door V300 register
Och met een assteun tussen je secundair proppen lukt het ook wel. Niet de manier volgens het boekje, en ook een beetje een stomme
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-07-2007 20:21 #673894
door V300 register
Beide riemen vervangen is een werkje van nog geen 2 uur. (Hangt af van de problemen die je kan krijgen met de beschermkappen.)
Schijven spreiden zonder gereedschap moet eigenlijk alleen als ??n van de riemen al kapot/weg zijn. Anders ga je gewoon met je gehele gewicht aan beide kanten van de riem hangen. Schijven wijd? Blokje er tussen.
Appeltje - eitje.
:f
Schijven spreiden zonder gereedschap moet eigenlijk alleen als ??n van de riemen al kapot/weg zijn. Anders ga je gewoon met je gehele gewicht aan beide kanten van de riem hangen. Schijven wijd? Blokje er tussen.
Appeltje - eitje.
:f
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-07-2007 13:23 #676738
door V300 register
Als je heel de kap (heel de kap dus, de zijkanten ook) eraf haalt, je zet hem op zn bergversnelling je zet hem op steuntjes (wielen dus van de grond) en je geeft gas, dan legt hij de oude riem netjes benden op de secundair, blokje er tussen oude kapot knippen klaar!
Ja heel de zijkanten hoeven niet, maar je hebt dan wel de ruimte.
Ja dit is ook een manier, de schijvenspreider heb je in elkgeval niet nodig!
Ja heel de zijkanten hoeven niet, maar je hebt dan wel de ruimte.
Ja dit is ook een manier, de schijvenspreider heb je in elkgeval niet nodig!
Moderators: Mark Smeets