Opschakelen variomatic
- V300 register
- Verbannen
-
Op gegeven moment gaat nl klepje stuk werking wordt steeds minder totdat ie er mee ophoud.
Heb er ook wel een toerenteller in zitten , leek we we geinig om een indikatie te hebben van de stand van de vario.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
In mijn laatste hoop ga ik binnenkort nog een keer naar GBB in Nijmegen, als die het niet hebben word ik klant van de Br*zan. Sorry :woops:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Het was inderdaad de kering in het doorvoerpotje welke versleten was.
De membramen waren nog in goede staat. Tevens hebben we de secundaire schijven van nieuwe olie voorzien en de schijven opnieuw afgesteld.
Het was een uitstekende dag waarbij ik weer veel heb opgestoken.
Het is weer met heel veel plezier variomatic rijden.
Groeten en bedankt voor alle tips
Ted Bogers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
boger315;30643 schreef : Ik ben inmiddels afgelopen maandag naar Antoon van Mullekom in Son geweest.
Tevens hebben we de secundaire schijven van nieuwe olie voorzien en de schijven opnieuw afgesteld.
Het inbrengen van die nieuwe olie in de sec. poelies zal, denk ik, zijn gegaan via injectie door de membranen. Is mijn veronderstelling juist? En heeft het aanbrengen van een klein gaatje in die membranen nooit geleid tot enige vorm van lekkage (zelfs niet een klein beetje maar?) van de olie?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het relais krijgt alle goede signalen, goede + goede - goede pulsen en goed terugschakelsignaal. De terugschakelkant werkt dan ook helemaal zoals hij zou moeten werken, maar de opschakelkant niet.
Als ik meet met een proeflampje tussen de + draad en de -draad van de opschakelkant van de EMVK doet het lampje helemaal niks, hoeveel toeren de motor ook draait. De pulsen krijgt hij wel want mijn toerenteller functioneert prima.
Als ik de massa ergens anders van de auto pak gaat het proeflampje direct branden, de EMVK krijgt dus een plus. Het lampje gaat uit als ik volgas geef, rem of de bergrem aanzet (dit lijkt me zoals het hoort).
Klopt het dat de opschakelkant via de massa geschakeld wordt? en dus de plus constant is? En waar moet ik dit probleem zoeken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Hierdoor is de schakeltransistor in het tachorelais overleden (dit komt door de 'terugslag' van de zelfinductie van de spoel)
een nieuwe diode kun je gelijk in het tachorelais monteren.
Zie voor het complete verhaal mijn zwaar verouderde website:
users.edpnet.nl/antiekeradio/reparatie_tachorelais.htm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

het kan al bij de eerste keer schakelen zonder diode afgelopen zijn trouwens. de betreffende transistor is er absoluut niet op berekend dus als ie het langer dan 1 keer in/uit schakelen volhoudt is het puur geluk/toeval etc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.