vacuumbuffer
- V300 register
- Verbannen
-
Er is echter nog wel vacuum. Als ik op een vlakke weg 120 rijdt, dan staat de econometer nog niet eens in het rood.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
de caravanschakelaar is bedoeld om bij het trekken van een aanhanger iets meer toeren te kunnen geven zonder op volgas over te moeten gaan. vergeleken met een handbak schakelt ie dan ongeveer een halve versnelling terug.
owja, in de opschakelkant van de EMVK zit al een terugslagklep!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
bij de opschakelkant is de plus aansluiting smaller. als je die omdraait klapt er een zekering uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De econometer is gewoon een vacuummeter volgens mij.lucluc;26736 schreef : Volgens mij schakelt hij bij 50 km/u al in z'n langste eindoverbrenging.
Er is echter nog wel vacuum. Als ik op een vlakke weg 120 rijdt, dan staat de econometer nog niet eens in het rood.
Mijn vacuum meter loopt van -30 tot 0 (geen idee welke eenheid).
Bij stationair staat hij op -20 (zuig vacuum buffer leeg)
Gas los op snelheid is -27 (zuig vacuumbuffer goed leeg

Vol gas is 0 en 120 is tussen de -10 en -5 afhankelijk van weg dek en wind. Daar begint hij dus ook het rood in te gaan

Overigens, als ik mijn 1400 in ga bouwen ga ik die daarna afstellen op de dyno. Als ik eraan denk kan ik wel en keer een run doen met en zonder vacuumbuffer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
danpy;26858 schreef : De econometer is gewoon een vacuummeter volgens mij.
Mijn vacuum meter loopt van -30 tot 0 (geen idee welke eenheid).
Bij stationair staat hij op -20 (zuig vacuum buffer leeg)
Gas los op snelheid is -27 (zuig vacuumbuffer goed leeg)
Vol gas is 0 en 120 is tussen de -10 en -5 afhankelijk van weg dek en wind. Daar begint hij dus ook het rood in te gaan
Overigens, als ik mijn 1400 in ga bouwen ga ik die daarna afstellen op de dyno. Als ik eraan denk kan ik wel en keer een run doen met en zonder vacuumbuffer
Inderdaad: De econometer is gewoon een vaccuummeter. Vandaar dat hij, wanneer je de auto stilzet, in het rood staat (als het goed is).
Wanneer je volgas geeft valt het vaccuum weg en ben je dus schadelijk bezig. Gooi je het gas los, dan gaat hij maximaal naar groen en rijd je dus zuinig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
lucluc;26736 schreef : Volgens mij schakelt hij bij 50 km/u al in z'n langste eindoverbrenging.
Er is echter nog wel vacuum. Als ik op een vlakke weg 120 rijdt, dan staat de econometer nog niet eens in het rood.
Inderdaad KAN hij bij 50km/h al in zijn zwaarste overbrenging komen. Dit is wanneer je namelijk 't gas dichtgooit. Dit zorgt voor maximaal vaccuum en dus maximaal opschakelen (tot het toerental weer te laag wordt, dan gaat hij namelijk weer terugschakelen om de motor aan de gang te houden.)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.