vacuumbuffer

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2007 09:31 #670875 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vacuumbuffer
Volgens mij schakelt hij bij 50 km/u al in z'n langste eindoverbrenging.

Er is echter nog wel vacuum. Als ik op een vlakke weg 120 rijdt, dan staat de econometer nog niet eens in het rood.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2007 10:04 #670886 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vacuumbuffer
het is zo dat er inderdaad een snelheid is, als je daarboven zit, maakt het allemaal niks uit wat je doet met vacuum, hij komt niet meer uit de maximale overbrenging.

de caravanschakelaar is bedoeld om bij het trekken van een aanhanger iets meer toeren te kunnen geven zonder op volgas over te moeten gaan. vergeleken met een handbak schakelt ie dan ongeveer een halve versnelling terug.


owja, in de opschakelkant van de EMVK zit al een terugslagklep!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2007 13:48 #670915 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vacuumbuffer
Wouter, het is toch zo dat je de groene draad aan de emvk los moet maken om hetzelfde effect te hebben? Scheelt ongeveer 500 toeren en er is geen overdrive effect meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2007 13:53 #670923 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vacuumbuffer
groene draad? 1 van de 2 draden van de opschakelkant, ja.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2007 13:55 #670926 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vacuumbuffer
Ik heb trouwens die draden aan de andere kant, die geel/groene en bruine altijd verkeerd om zitten. Omdraaien maakt niets uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2007 13:57 #670927 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vacuumbuffer
nee klopt. de terugschakelkant heeft geen diode erin zitten, dus is niet richtingsgevoelig.

bij de opschakelkant is de plus aansluiting smaller. als je die omdraait klapt er een zekering uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2007 15:40 #670994 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vacuumbuffer

lucluc;26736 schreef : Volgens mij schakelt hij bij 50 km/u al in z'n langste eindoverbrenging.

Er is echter nog wel vacuum. Als ik op een vlakke weg 120 rijdt, dan staat de econometer nog niet eens in het rood.

De econometer is gewoon een vacuummeter volgens mij.
Mijn vacuum meter loopt van -30 tot 0 (geen idee welke eenheid).
Bij stationair staat hij op -20 (zuig vacuum buffer leeg)
Gas los op snelheid is -27 (zuig vacuumbuffer goed leeg :D)
Vol gas is 0 en 120 is tussen de -10 en -5 afhankelijk van weg dek en wind. Daar begint hij dus ook het rood in te gaan :p

Overigens, als ik mijn 1400 in ga bouwen ga ik die daarna afstellen op de dyno. Als ik eraan denk kan ik wel en keer een run doen met en zonder vacuumbuffer :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2007 16:20 #671017 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vacuumbuffer

danpy;26858 schreef : De econometer is gewoon een vacuummeter volgens mij.
Mijn vacuum meter loopt van -30 tot 0 (geen idee welke eenheid).
Bij stationair staat hij op -20 (zuig vacuum buffer leeg)
Gas los op snelheid is -27 (zuig vacuumbuffer goed leeg :D)
Vol gas is 0 en 120 is tussen de -10 en -5 afhankelijk van weg dek en wind. Daar begint hij dus ook het rood in te gaan :p

Overigens, als ik mijn 1400 in ga bouwen ga ik die daarna afstellen op de dyno. Als ik eraan denk kan ik wel en keer een run doen met en zonder vacuumbuffer :)


Inderdaad: De econometer is gewoon een vaccuummeter. Vandaar dat hij, wanneer je de auto stilzet, in het rood staat (als het goed is).
Wanneer je volgas geeft valt het vaccuum weg en ben je dus schadelijk bezig. Gooi je het gas los, dan gaat hij maximaal naar groen en rijd je dus zuinig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2007 16:23 #671018 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vacuumbuffer

lucluc;26736 schreef : Volgens mij schakelt hij bij 50 km/u al in z'n langste eindoverbrenging.

Er is echter nog wel vacuum. Als ik op een vlakke weg 120 rijdt, dan staat de econometer nog niet eens in het rood.


Inderdaad KAN hij bij 50km/h al in zijn zwaarste overbrenging komen. Dit is wanneer je namelijk 't gas dichtgooit. Dit zorgt voor maximaal vaccuum en dus maximaal opschakelen (tot het toerental weer te laag wordt, dan gaat hij namelijk weer terugschakelen om de motor aan de gang te houden.)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2007 18:05 #671031 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vacuumbuffer
en vergeet het motorkoppel niet.... zelfs met vacuum erop (wat vastgehouden wordt door de terugslagklep) gaat de vario flink terugschakelen als je vanuit overdrive bij 50/h ineens bijna volgas geeft. dat komt alleen door het motorkoppel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD