niet "opschakelen" - tachorelais
- V300 register
- Verbannen
-
Je trekt de stekker die aan de onderkant zit los en schroeft dat zwarte doosje los. Dat kan je openen met behulp van een kleine schroendraaier. Controleer de onderkant van de printplaat op dit soort punten:
En soldeer die even opnieuw.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Edit: Jean-Luc is me net voor. Gelukkig maar, want ik wist niet dat dat leeftijdsafhankelijk is
Edit: Edit: Jean-Luc, zou het helpen om mijn tachorelais ook eens opnieuw te solderen?
- V300 register
- Verbannen
-
Dutchie;33749 schreef : Jean-Luc, zou het helpen om mijn tachorelais ook eens opnieuw te solderen?
Geen idee, heb je de koppeling al afgesteld? :woops:
Ik vraag me even af of ik me met de plek van het tachorelais niet vergis met de renix ontstekingsunit. Die zit bij winners en oude types vooraan, naast de radiateur. Maar ja, ook een zwart kastje.
- V300 register
- Verbannen
-
lucluc;33750 schreef : Geen idee, heb je de koppeling al afgesteld? :woops:
Ik vraag me even af of ik me met de plek van het tachorelais niet vergis met de renix ontstekingsunit. Die zit bij winners en oude types vooraan, naast de radiateur. Maar ja, ook een zwart kastje.
Nee :uh-uhh: Maar dat heeft toch niks te maken met het opschakelprobleem? Tenminste, dat lijkt me onwaarschijnlijk...
Je was wel goed hoor, met dat tachorelais
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dutchie;33753 schreef : Okido. Dan blijft het verder alleen bij de schijfafstand controleren
Even wat nieuw leven in dit topic. Schijfafstand is al lang en breed gecontroleerd en afgesteld. Het probleem van de 340 was dat ie niet voldoende opschakelde. Telkens iets van 500 toeren teveel.
Maar nu schakelt ie helemaal niet meer op, en ik rij slechts 200 km op een tank dure benzine :sad:Morgen ga ik de EMVK en het tachorelais controleren.
Ik zal uiteraard mijn bevindingen hier posten, dan kunnen jullie met me meeleven
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;46368 schreef : Als ik haast maak met solderen, dan kan ik misschien een goed set (in)ruilen voor jouw emvk en tachorelais.
Woei! Daar zeg ik geen nee tegen! :worship: 'k Stuur wel even een PB
- V300 register
- Verbannen
-
Afijn, ik schroefde de EMVK open en daar kwam ik een stukje zwart rubber tegen, een stukje van een kapot klepje.
Sorry voor de kleine foto, ik denk dat er iets is misgegaan bij het fotograferen.
De andere kant was wel goed.
Op het printplaatje van het tachorelais zag ik wel iets vreemds, maar ik weet niet zeker of het schadelijk is.
Onder het tweede pootje zitten twee soldeerpunten (weet ik veel waarvan :woops:), en de onderste daarvan lijkt een beetje gescheurd/ingebrand of iets dergelijks.
Ik heb Jean-Luc gebeld, en die gaat vandaag of morgen een setje repareren. De oude EMVK en tachorelais van mij gaan dan weer naar hem, zodat hij daar weer een nieuw setje van kan maken