Mr.Borrie's Volvo 360 CUP wagen
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Later nieuwe banden erop gezet en toen ging het beter maar die liep er toen vanaf.. naja ik kan het verhaaltje ook wel plaatsen anders normaal laat ik het even controleren maar miss wilt een van jullie dat wel doen
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Wederom een compleet nieuwe baan stond er voor mij op hetmenu. Ik ben nog nooit op Assen geweest dus het was voor mij een groteverassing wat voor een baan ik zou aantreffen. Het weer was onvoorspelbare die dag dus zowel de plattesemi-slicks as de nieuwe semi-slicks gingen dus mee.
De vrije training besloot ik te rijden op de platte slickbanden aangezien het nog niet regende. Een slechte keus aangezien er toch nogeen band met wat profiel bijzat wat zorgde voor de nodige spinners op hetkrappe bochten circuit in Assen.
Voor de kwalificatie banden gewisseld naar de semi-slicks endat ging al een stuk beter! Helaas bij het binnenkomen na de kwalificatiehoorde ik dat mijn transponder het niet deed dus er was geen tijd opgenomenvoor mij. Ik moest dus snel een transponder huren en de eerste race achteraan beginnen.
Nou merkte ik dat in de kwalificatie het stuur erg bewoogmaar kon niets vinden en dacht dat het wellicht door een van de spinners watspeling in het stuurhuis was gekomen. Geen tijd om die te vervangen dus danmaar een tandje rustiger was mijn tactiek. Echter bleek het probleem in een vanmijn nieuwe banden te zitten want na twee rondjes liep de band van mijn velgaf.
Tweede race mocht ik dus wederom weer achteraan sluiten. Meteen combinatie van slicks en semi-slicks reed ik eindelijk lekker rondjes enheb ik de race netjes uit gereden. Het was een bewogen dag met veel uitvallersen schades wat voor het klassement uiteindelijk positief voor mij heeftuitgepakt want ondanks de problemen ben ik van de 19e naar de 17e plek gestegen in het klassement.
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
binnenwerk van de kofferklep/motorkap ook gedaan?
- V300 register
- Verbannen
-
Je kunt het frame in de motorkap wel open boren met zo'n gatenzaag of sleuven dr in slijpen.Verlies je ook zo maar n hoop gewicht mee maar je houdt wel de stevigheid van het frame!
Hetzelfde zou je met de balken in de bumper kunnen doen!
Ik ken het regelement van de klasse niet(moet ik me eigenlijk eens in verdiepen).In hoeverre mag je plaatwerk verwijderen/aanpassen?
- V300 register
- Verbannen
-
Dr staat eigenlijk nergens iets over het aanpassen van carroseriedelen(m.u.v. de wielophanging).En het moet een 360 blijven,maar dat is wel een heel rekbaar begrip
Je zou dus bijv ook de deuren aan de onderkant kunnen voorzien van sleuven en zo zijn dr wel meer plaatsen waar je gewicht kunt weghalen of verplaatsen.Denk daarbij bijv ook aan de accu.Ik weet fff niet waar je die hebt maar als ie nog voor in de neus zit zou ik die daar zeker weghalen.Is gewicht dat voor de wielen hangt en dat wil je daar eigenlijk niet hebben.Verplaatsen is toegestaan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
volvofiel;184716 schreef : het is maar goed dat je er een rolkooi in hebt zitten; als er nu een volgeladen winkelwagentje tegen het portier rolt, slaat het ding er dwars doorheen
In mijn 760 zitten GEEN balken in de deuren!! Ik stond er ook van te kijken, want in pa zijn 360 (1985) zitten ze WEL. En zelfs met een dikke mazda 6 in de zijkant is hij er nog niet doorheen gereden
Maar ik ga nu dus wel alle 4 de deuren vervangen voor een later type deur, met balk, want zonder is het natuurlijk geen echte Volvo :no: