Het Volvo 300 drift topic
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Koppeling begin ik niet meer aan. Op mijn eigen auto is het al genoeg werk...
- V300 register
- Verbannen
-
Je moet bij de volvo simpelweg TE veel aan het onderstel doen om dit stijf genoeg te krijgen. Daarnaast heeft Volvo eigenlijk te weinig vermogen voor het beter driftwerk. Een voordeel van BMW is dat hiervoor ook alles te krijgen is zoals stijvere veren en stijvere schokbrekers.
Mocht je toch echt voor een Volvo 300 willen gaan: de 360 met een 2liter zonder katalysator. Net zoals de BMW 325i oerdegelijk. De 360 gaat je echter wat meer kosten wanneer je er hetzelfde mee wil kunnen als de BMW.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Lucluc;78628 schreef : Tja, het is en blijft een zoewarte 360 sedan GL injection. Er moet wel erg veel aan gedaan worden. Koppeling, uitlaat, schokbrekers, verschillend apk-laswerk. Het is wel een aparte verschijning.
laat maar weten wanneer de onderdelen er zijn en wanneer die op de brug staat, dan wil ik gerust de koppeling vervangen.. voor de ervaring laten we maar zeggen:D
tot nu toe vind ik alle puntjes van dat ding een meevallertje hoor... technische kant kan veel erger.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;78656 schreef : tot nu toe vind ik alle puntjes van dat ding een meevallertje hoor... technische kant kan veel erger.
Ehhhh, ik heb er in gereden....... zou een 300 in een nog slechtere staat kunnen? Zwabberen, alle kanten op deinen, en dan heb ik nog niet eens de moeite genomen om naar de carosserie te kijken.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Overigens is het ineens 360 injectietijd. Erik heeft nog een witte en ik ook ineens....
- V300 register
- Verbannen
-
Jeroen;78584 schreef : Heren kenners,
Misschien vloeken in de kerk, maar wat is volgens U allen de beste keuze voor
de beginnende drifter met een beperkt budget en een voorliefde voor het Zweedse?
Voor de hand ligt de 360 met z'n 2 liter blok, of voldoet een 340 ook?
Beperkt budget? Jammer dat een Volvo 240 dan een beetje te duur is. Met een 240 kun je best wel driften. Veel beter dan met een 360 in ieder geval. Een 360 is niet echt geschikt hiervoor.
Misschien is een Ford Sierra wel iets? Ze zijn goedkoop en erg geschikt om mee te driften.
- V300 register
- Verbannen
-
Jeroen;78584 schreef : Heren kenners,
Misschien vloeken in de kerk, maar wat is volgens U allen de beste keuze voor
de beginnende drifter met een beperkt budget en een voorliefde voor het Zweedse?
Voor de hand ligt de 360 met z'n 2 liter blok, of voldoet een 340 ook?
Jeroen,
het hangt er van af wat je precies van plan bent. Wil je slechts enkele dagen rijden voor minimaal geld? Een 1.4 of 1.7 kan je meer dan genoeg van leren. Wil je voor iets meer kosten wat verder komen? een 2.0 injectie.
Wil je er ook mee verder?
Voor zowel de 1.4 1.7 en 2.0 zijn er genoeg mogelijkheden om voor een andere motor te kiezen met meer vermogen. Dit kost nagenoeg altijd wel een hoop tijd en geld.
Ook een sierra kun je voor een kleine 200 euro krijgen trouwens.