Het Volvo 300 drift topic
- V300 register
- Verbannen
-
hjkort;33688 schreef : Deze veren zijn 'origineel Volvo'...
Moet ze nog passen onder de wagen, dat gebeurt ergens in de loop van aankomende week.
van welk model komen deze veren af dan?
aangezien de veerweg karakteristiek niet veel verschild moet het inderdaad goed werken.
ik ben wel nieuwschierig iig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Heren kenners,
Misschien vloeken in de kerk, maar wat is volgens U allen de beste keuze voor
de beginnende drifter met een beperkt budget en een voorliefde voor het Zweedse?
Voor de hand ligt de 360 met z'n 2 liter blok, of voldoet een 340 ook?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Ik heb zelf een hele mooi witte 360 injectie. Daar ga ik absoluut niet met driften. Hij rijd heel zuinig en zit lekker en gaat als een speer en ligt stevig op de weg, zeker bij bochten. Hij kan ook verlaagt worden en dan ligt ie nog strakker in de bochten.
Misschien is een Saab iets???????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
terwijl het blok er in de lengte in ligt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
ronaldromme;78598 schreef : saab is fwd erik
terwijl het blok er in de lengte in ligt
En als je de kap open doet kijk je tegen het vliegwiel aan ipv de distributie :snif:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
3 serie: 125:000
5 serie: bijna 50:000
bron: www.bovag-cijfers.nl/bovag_cijfers_auto_nl_2008.html
aanschaf lijkt duurder, maar de onderdelenvoorziening is voor bmw veel beter, waar je veel meer plezier aan gaat hebben. gezien het feit dat volvo de 300 serie niet meer ondersteund zijn normale onderdelen al bijna een ramp. een goede onderdelenvoorziening heb je vooral in de beginnende driftperiode hard nodig (veel onderdelen slijten in het begin harder als je denkt, en niet alleen de banden!) sloop je bijv je diff, dan mag je een andere donor 360 gaan zoeken om de boel over te bouwen.
en er zijn hier zat mensen op het forum die daarna wel het "vloeken in de kerk" naar een hoger niveau gaan tillen:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Een e30 heeft inderdaad een veel betere onderdelen voorziening, en is ook nog eens veel meer geschikt voor driften. Zo'n 320 6cyl. heeft al genoeg power en potentie of flink te driften, daar hoef je geen 325 voor te hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;78626 schreef : In februari ga ik een 360i slopen. Bodem is nog wel goed, maar technisch moet er te veel aan gebeuren. De carrosserie is vertoont deuken en vlug opknapwerk. Kleur zwart met chroom..........Deze auto kan wellicht wel voor driften gebruikt worden, al voel ik nu al weer een soort onverklaarbare buikpijn opkomen........
Heb je specificaties? Body is niet zo belangrijk lijkt me, is vervangbaar... De rest van de auto is belangrijker. Ik zie 360's liever rijden dan gesloopt worden :snif:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





