Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.
Circuitdag 360 2005
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-04-2005 12:32 #657083
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Ze waren trouwens nog best jong...denk rond de 30 of zo.. Denk dat ze wel aan me konden merken dat ik niet voor mn plezier zo rondreed. Gelukkig ziet de auto er zo volledig gestript ook echt uit als iets dat het circuit opmoet, dat maakt toch ook altijd weer wat interesse vrij. Denk dat ze liever zien dat mensen hun race-aspiraties op het circuit loslaten dan op de openbare weg.
Gelukkig was de auto vorige week pas overgeschreven naar mijn broer zodat ik ook verzekerd kon rijden erin want zo kwam het natuurlijk over alsof we de auto pas gekocht hadden en ook pas hebben laten keuren als nette burgers zijnde. Nu zit dat niet eens zo ver van de waarheid, maar toch.
Gelukkig was de auto vorige week pas overgeschreven naar mijn broer zodat ik ook verzekerd kon rijden erin want zo kwam het natuurlijk over alsof we de auto pas gekocht hadden en ook pas hebben laten keuren als nette burgers zijnde. Nu zit dat niet eens zo ver van de waarheid, maar toch.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-04-2005 23:22 #657084
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Was vandaag wel leuk op zandvoort. De 360 dwong toch wel respect af door heel te blijven na 4 vrijwel direct aaneensluitende sessies van 25 minuten. Qwa snelheid moest ik toch veel van de BMW's en andere snelle bakken voor laten, maar de bochtensnelheid was wel oke.
Resultaat van de laatste inspanningen tot dusver:
van 2:50 naar 2:27, dikke 20 seconden winst alvast. Met wat oefening en de cupveren erop gemonteerd hoop ik nog de laatste 5 a 10 seconden te winnen. Ook nog wat meer gewicht eruit en EGR eens goed afsluiten zal wel helpen.
Heb ook nog even Dennis Hafkamp gesproken, helaas was ie alweer snel weg, anders had ik m zekers nog de oren van zn hoofd gevraagd ;-)
Resultaat van de laatste inspanningen tot dusver:
van 2:50 naar 2:27, dikke 20 seconden winst alvast. Met wat oefening en de cupveren erop gemonteerd hoop ik nog de laatste 5 a 10 seconden te winnen. Ook nog wat meer gewicht eruit en EGR eens goed afsluiten zal wel helpen.
Heb ook nog even Dennis Hafkamp gesproken, helaas was ie alweer snel weg, anders had ik m zekers nog de oren van zn hoofd gevraagd ;-)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2005 22:18 #657085
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
2 volle middagen sleutelen verder en de auto is weer klaar voor morgen...ik probeer een camera mee te nemen dus wie weet kom ik eindelijk eens met beelden (aangezien die van mijn collega rijder vorig jaar nog steeds niet digitaal gemaakt zijn).
Het subframe met 3 roestgaten is vervangen voor een exemplaar met maar 1 gat (je moet soms compromissen sluiten met dat volvo300 plaatwerk).
De trekstangbeugels en rubbers zijn opgefrist. We rijden tegenwoordig rond op de enige echte Cupveren (nog niet veel verbetering gemerkt tov afgeslepen standaardveren maar dat zien we morgen wel).
Ook heb ik de EGR eens goed afgedopt, maar het blok lijkt er niets op vooruit te zijn gegaan. Ik vrees dat onze B200 gewoon te moe is om nog echt te vlammen...tis m gegund na 280.000km's zolang ie maar betrouwbaar blijft.
Hier alvast wat plaatjes van vorige week:
en met toekomstig logo:
Het subframe met 3 roestgaten is vervangen voor een exemplaar met maar 1 gat (je moet soms compromissen sluiten met dat volvo300 plaatwerk).
De trekstangbeugels en rubbers zijn opgefrist. We rijden tegenwoordig rond op de enige echte Cupveren (nog niet veel verbetering gemerkt tov afgeslepen standaardveren maar dat zien we morgen wel).
Ook heb ik de EGR eens goed afgedopt, maar het blok lijkt er niets op vooruit te zijn gegaan. Ik vrees dat onze B200 gewoon te moe is om nog echt te vlammen...tis m gegund na 280.000km's zolang ie maar betrouwbaar blijft.
Hier alvast wat plaatjes van vorige week:
en met toekomstig logo:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-04-2005 15:16 #657086
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
coole gril,
ik wil nog steeds een x zo'n grill maken maar ik heb echt geen idee hoe ik dat moet aanpakken. Durf het denk ik ook niet
Hoe kom jij er aan ? Ivan.
ik wil nog steeds een x zo'n grill maken maar ik heb echt geen idee hoe ik dat moet aanpakken. Durf het denk ik ook niet
Hoe kom jij er aan ? Ivan.Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-04-2005 15:48 #657087
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Blijkbaar is het gelukt met het subframe!
Goeie zaak. Jammer dat je de camberaanpassing niet meteen gedaan hebt want die is hard nodig voor serieus circuitwerk. Iets meer caster zetten op de voorwielen helpt ook. Kan dat op een 360?
Voor mijn gevoel staat de auto ook nog wat hoog, heb je al blokken tussen achteras en bladveren geplaatst?
Suc6!
Jan
Goeie zaak. Jammer dat je de camberaanpassing niet meteen gedaan hebt want die is hard nodig voor serieus circuitwerk. Iets meer caster zetten op de voorwielen helpt ook. Kan dat op een 360?
Voor mijn gevoel staat de auto ook nog wat hoog, heb je al blokken tussen achteras en bladveren geplaatst?
Suc6!
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-04-2005 21:39 #657088
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
@Marwin:
Men neme een sloopgrille, men zage de spaken eruit. Dan neem je vervolgens een goed stuk van dat racegaas (te koop bij de betere halfords/sjonnie tuningshops). Je moet vooral je best doen op de knik in het midden. Als je van te voren de knik netjes maakt kun je later wat insnijden aan de boven en onderkant zodat je beide kanten vervolgens makkelijker kan buigen. Zolang je de randjes naar achteren toe buigt ziet het er wel netjes uit. Voor het vastzetten van het gaas zul je even creatief moeten zijn..
@Janspeed: Ik kon op korte termijn geen lasser vinden om het karwei te klaren, al onze kennissen hadden geen tijd/apparatuur.
Caster vergroten is welhaast onmogelijk..ik denk dat ie een stuk meer heeft dankzij de nieuwe rubbers op de trekstang,maar meer kan niet (en past ook niet ivm de 15"et20 velgen). Hooguit met aanpassingen aan de topmounts zoals op jullie rallyvolvo.
Wat de verlaging achterop betreft, we wilden ze niet klakkeloos monteren omdat iedereen dat doet, maar zo terugkijkend op 2 circuitdagen lijken er toch wat voordelen mee te halen. De auto is nu erg licht aan de achterkant wat resulteert in veel te snel doorslippend binnenwiel.
Ook sinds het monteren van de nieuwe mintex raceblokken (OMP staat erop maar komt van mintex) is er een nieuwe reden voor verlaging achter want de plotselinge gewichtsverplaatsing naar voren bij het SNOEIharde remmen zorgt voor aanlopende banden..
Voor wie het weten wil, peugeot 405 remblokken passen prima op de 360 klauw...geeft misschien wat meer keuze aan leuke remblokken. Mintex is iig geen slecht spul..even kijken hoe lang ze meegaan.
Men neme een sloopgrille, men zage de spaken eruit. Dan neem je vervolgens een goed stuk van dat racegaas (te koop bij de betere halfords/sjonnie tuningshops). Je moet vooral je best doen op de knik in het midden. Als je van te voren de knik netjes maakt kun je later wat insnijden aan de boven en onderkant zodat je beide kanten vervolgens makkelijker kan buigen. Zolang je de randjes naar achteren toe buigt ziet het er wel netjes uit. Voor het vastzetten van het gaas zul je even creatief moeten zijn..
@Janspeed: Ik kon op korte termijn geen lasser vinden om het karwei te klaren, al onze kennissen hadden geen tijd/apparatuur.
Caster vergroten is welhaast onmogelijk..ik denk dat ie een stuk meer heeft dankzij de nieuwe rubbers op de trekstang,maar meer kan niet (en past ook niet ivm de 15"et20 velgen). Hooguit met aanpassingen aan de topmounts zoals op jullie rallyvolvo.
Wat de verlaging achterop betreft, we wilden ze niet klakkeloos monteren omdat iedereen dat doet, maar zo terugkijkend op 2 circuitdagen lijken er toch wat voordelen mee te halen. De auto is nu erg licht aan de achterkant wat resulteert in veel te snel doorslippend binnenwiel.
Ook sinds het monteren van de nieuwe mintex raceblokken (OMP staat erop maar komt van mintex) is er een nieuwe reden voor verlaging achter want de plotselinge gewichtsverplaatsing naar voren bij het SNOEIharde remmen zorgt voor aanlopende banden..
Voor wie het weten wil, peugeot 405 remblokken passen prima op de 360 klauw...geeft misschien wat meer keuze aan leuke remblokken. Mintex is iig geen slecht spul..even kijken hoe lang ze meegaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-04-2005 01:03 #657089
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-04-2005 18:59 #657090
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Ivan, dat logo van je is schitterend uitgevoerd en leuk gevonden. Alleen moet je het toch iets ver-italiaansen, tot "Scuderia Rollatore". Hopelijk kan ik dit fraaie stukje huisvlijt van je - en je auto - zondag a.s. bewonderen op Zandvoort. Zelf rij ik daar dan mee in de S3-groep, met mijn Volvo 360 Marathon.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-04-2005 14:38 #657091
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Hmm...Ik zat zondag lekker op mn luie gat in center parcs...een weekendje is al goedkoper dan 1 dag racen helaas. Wat de autostyle blokken betreft: wie waagt de gok? Ik heb het niet zo op met autostyle spullen, en sparco remblokken zeggen me ook nix. Het is vrij zeker dat ze van een andere fabrikant komen net als die van OMP bij mintex vandaan komen.
Mintex blokken kosten overigens wel een dikke 85 euro. Ik dacht zelf dat ferodo ds2500 duurder was maar volgens Mart de Rijke uit de 360 cup kosten die een euro of 80.
Het ergste nog vind ik de originele volvo blokken...kosten gewoon 65 euro per set, maar remmen wel goed.
Mintex blokken kosten overigens wel een dikke 85 euro. Ik dacht zelf dat ferodo ds2500 duurder was maar volgens Mart de Rijke uit de 360 cup kosten die een euro of 80.
Het ergste nog vind ik de originele volvo blokken...kosten gewoon 65 euro per set, maar remmen wel goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-04-2005 22:16 #657092
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
autostyle heeft een heleboel eigenmerk troep. Maar ze hebben ook echte spullen, zoals sparco, k&n, greenfilter, koni, enz enz dus je moet gewoon even kijken wat je koopt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





