Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.
Circuitdag 360 2005
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-03-2005 01:43 #657073
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Afgelopen avond zijn de voorste schokbrekers (waren nog originele) vervangen voor rode koni's, is een hele strijd geweest om het voor elkaar te krijgen zonder de stuurkogel los te hebben, maar is toch gelukt. Heb ook gegroevde remschijven erop gezet, verschil is er niet erg gezien het feit dat de oude remblokken er nog op zitten.
Merk nu wel wat nieuwe problemen:
Linksvoor loopt de boel heel snel aan, rechtsvoor is er niets aan de hand. Beide kanten heb ik 1 ring afgeslepen vorig jaar. We hebben destijds rubber blokken tussen de veren gezet om te ver inveren te vermijden. Beetje raar probleem is het wel. Links staat hij ook lager dan rechts.
Ook is een draadeinde op een stuurkogel niet meer in orde, dat pik ik op de sloop wel een keer op.
Merk nu wel wat nieuwe problemen:
Linksvoor loopt de boel heel snel aan, rechtsvoor is er niets aan de hand. Beide kanten heb ik 1 ring afgeslepen vorig jaar. We hebben destijds rubber blokken tussen de veren gezet om te ver inveren te vermijden. Beetje raar probleem is het wel. Links staat hij ook lager dan rechts.
Ook is een draadeinde op een stuurkogel niet meer in orde, dat pik ik op de sloop wel een keer op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-04-2005 14:33 #657074
door V300 register
Achterbumper incl trekhaak is vandaag van de auto af gekomen na 2 dagen gekloot. Helaas zit het ding vastgelast aan de bumper montage steunen volgens mij. Moet nu gaan bedenken hoe ik de bumper weer terug ga krijgen zonder die bonk staal erin.
Spoorstangeindjes vervangen en het hoogteprobleem linksvoor ook maar opgelost...mocht iemand ooit zo'n poot uit elkaar hebben: veerpootlager op de bovenste veerschotel moet met het grotere gat naar beneden
..
Binnen 1,5 week verwacht ik ook de 360cup veren eronder te hebben zitten..
Ff schrikken was het wel onder de bitumen isolatiematten in de achterkant van de auto...1 gat van 8 bij 8 cm op een wielkast en nog een nare plek van 3 bij 5 cm op de bodem..het kan dus roesten zonder dat je het in de gaten hebt..
Spoorstangeindjes vervangen en het hoogteprobleem linksvoor ook maar opgelost...mocht iemand ooit zo'n poot uit elkaar hebben: veerpootlager op de bovenste veerschotel moet met het grotere gat naar beneden
..Binnen 1,5 week verwacht ik ook de 360cup veren eronder te hebben zitten..
Ff schrikken was het wel onder de bitumen isolatiematten in de achterkant van de auto...1 gat van 8 bij 8 cm op een wielkast en nog een nare plek van 3 bij 5 cm op de bodem..het kan dus roesten zonder dat je het in de gaten hebt..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-04-2005 16:32 #657075
door V300 register
Ha, ja, ook al ontdekt? Was bij mij ook ff schrikken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-04-2005 11:54 #657076
door V300 register
Onder de matten aan de voorkant heb ik ook nog 2 kleine kijkgaten ontdekt...de holle bodemconstructie is echt een ideaale plek voor roestontwikkeling :S
Morgen mag de auto weer afgekeurd worden voor de apk, ga er naartoe met versleten banden, losse accu, lekke uitlaat en zonder achterbumper.. Ik zie ze nu al kijken bij de garage...
De achterbumper zou iig geen probleem mogen zijn aangezien het allemaal mooi glad is daarachter.
Morgen mag de auto weer afgekeurd worden voor de apk, ga er naartoe met versleten banden, losse accu, lekke uitlaat en zonder achterbumper.. Ik zie ze nu al kijken bij de garage...
De achterbumper zou iig geen probleem mogen zijn aangezien het allemaal mooi glad is daarachter.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-04-2005 13:45 #657077
door V300 register
Okee apk uitslagen: chassisbalken zijn aan t rotten achter, koplamp geeft een verkeerd lichtbeeld hoewel er nix kapot aan is..rechts zit er speling op de stuurkogel. Fuseekogels was ie ook niet tevreden mee. Weten jullie of daar verticaal beweging in hoort te zitten?..Hoe check je of ze nog goed zijn?
Kan er alsjeblieft iemand helpen met wat tips? Om even een oud punt op te halen, dat ik ermee race betekent niet dat ik er niet om geef, deze auto zou zelfs al een jaar op de sloop gestaan hebben als ik m niet op zou lappen.
Kan er alsjeblieft iemand helpen met wat tips? Om even een oud punt op te halen, dat ik ermee race betekent niet dat ik er niet om geef, deze auto zou zelfs al een jaar op de sloop gestaan hebben als ik m niet op zou lappen.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2005 14:41 #657078
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Circuitdag 360 2005
Een verkeerd lichtbeeld kan aan het lampje zelf liggen wat bijna kapot is. Ook al geeft de lamp nog een enorme berg licht, het lichtbeeld is niet goed meer.
Bij mij ging er een neiuw lampje in en het was weer in orde.
Met de rest kan ik je helaas niet van dienst zijn.
Bij mij ging er een neiuw lampje in en het was weer in orde.
Met de rest kan ik je helaas niet van dienst zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-04-2005 20:45 #657079
door V300 register
Ik zal eens in de kelder spieken of ik nog een lampje over heb. Heb ondertussen alweer 5 van de 13 punten gerepareerd. Vooral de lampfittingen van de achterlichten zijn rampzalig storingsgevoelig. Dan moet ik nog een accuklem op de sloop zien te vinden, de achterdemper dichtsmeren, de velgen met goede banden monteren en de rest aan een goedkope garage overlaten.
Hij vond de gordel ook gerafeld, maar deze is alleen maar een beetje pluizig aan de onderkant..beetje onzinnig afkeurpunt als je het mij vraagt.
Ik zit ook met speling op het stuurhuis, lijkt van de binnenste stuurkogel rechts te komen...ik heb een beetje heen en weer zitten draaien met de stuurstang bij het monteren van het spoorstangeind, zou dat het veroorzaakt kunnen hebben?
Hij vond de gordel ook gerafeld, maar deze is alleen maar een beetje pluizig aan de onderkant..beetje onzinnig afkeurpunt als je het mij vraagt.
Ik zit ook met speling op het stuurhuis, lijkt van de binnenste stuurkogel rechts te komen...ik heb een beetje heen en weer zitten draaien met de stuurstang bij het monteren van het spoorstangeind, zou dat het veroorzaakt kunnen hebben?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-04-2005 21:13 #657080
door V300 register
een iets gepluisde gordel geldt NIET als beschadigd. indien nodig dreigen met een RDW-herkeuring.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-04-2005 00:58 #657081
door V300 register
Heb de auto vandaag naar leiden gebracht voor reparaties en herkeuring,...wat een avontuur.
Ten eerste hing de uitlaat op half zeven omdat mijn broer zo slim was hem los te maken aan de einddemper en het bevestigingsmateriaal ergens achter te laten waar ik het niet kon terugvinden.
In delft heb ik voor het eerst de ATS velgen (15" et20 7j) geprobeerd met slicks, waren helaas half leeggelopen voorop. Ik in sukkeldraf met uitlaat die klapperde tegen chassis en halfplatte banden op weg naar het tankstation, en jawel...oom agent dook achter me op. Heb ze goden zij geprezen kunnen overhalen om me door te laten rijden zonder boete aangezien ik het keuringsbewijs van gister bij de hand had en op weg was naar de volgende apk garage. Heb de uitlaat wel vastgesnoerd met draad voordat ik verder ging.
Zo zie je nog maar eens, veel politieagenten zijn de kwaadsten nog niet.
Ten eerste hing de uitlaat op half zeven omdat mijn broer zo slim was hem los te maken aan de einddemper en het bevestigingsmateriaal ergens achter te laten waar ik het niet kon terugvinden.
In delft heb ik voor het eerst de ATS velgen (15" et20 7j) geprobeerd met slicks, waren helaas half leeggelopen voorop. Ik in sukkeldraf met uitlaat die klapperde tegen chassis en halfplatte banden op weg naar het tankstation, en jawel...oom agent dook achter me op. Heb ze goden zij geprezen kunnen overhalen om me door te laten rijden zonder boete aangezien ik het keuringsbewijs van gister bij de hand had en op weg was naar de volgende apk garage. Heb de uitlaat wel vastgesnoerd met draad voordat ik verder ging.
Zo zie je nog maar eens, veel politieagenten zijn de kwaadsten nog niet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-04-2005 08:12 #657082
door V300 register
Hehehe, inderdaad, als je de wat oudere agenten treft (Traditioneel met snor) gaat het vaak wel goed.
Vorige week was de volvo nog in dienst als verhuiswagen en was helemaal volgestampt met spullen.
Word ik bij mijn nieuwe huis aangehouden door een agent, die na het controleren van mijn achterbandjes vrolijk begint te vertellen dat hij ook 340 en 360 gereden heeft en dat het altijd van die "Fijne autootjes" waren :-)
Dat soort mensen kan ik wel waarderen, ipv een jong agentje van in de 20 die me een boete van 125,- geeft omdat ik op een brede voetgangersoversteekplaats de voetganger niet helemaal had laten uitlopen tot de stoep voordat ik ging rijden.. pffff....
Vorige week was de volvo nog in dienst als verhuiswagen en was helemaal volgestampt met spullen.
Word ik bij mijn nieuwe huis aangehouden door een agent, die na het controleren van mijn achterbandjes vrolijk begint te vertellen dat hij ook 340 en 360 gereden heeft en dat het altijd van die "Fijne autootjes" waren :-)
Dat soort mensen kan ik wel waarderen, ipv een jong agentje van in de 20 die me een boete van 125,- geeft omdat ik op een brede voetgangersoversteekplaats de voetganger niet helemaal had laten uitlopen tot de stoep voordat ik ging rijden.. pffff....
Moderators: Mark Smeets