Andere schokdempers bij LPG??
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
quanta costa senorita?

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Die uren zijn natuurlijk de reden dat het trucje "geheim" blijft... :+Bodejodel;145604 schreef : Uiteindelijk kostte het meer dan verwacht omdat er meer aangepast moest worden dan we eerst dachten. Ik wil dit lijstje dus eigenlijk helemaal niet maken, want dan weet ik het totaalplaatje ook...
Uiteindelijk zit je voor wat je onder mijn auto ziet op ca. ? 680,- excl. uren
- 4 x Schokdempers Koni Geel: ca ? 400,-
- Verlagingsveren: ? 80,-? (die had ik al liggen)
- Aanpassingen om ze passend te laten maken in de V300 schokdempers (daar is zwaar gereedschap zoals een draaibank etc. voor nodig), nieuwe topmounts, lagers, nieuwe boutjes en moertjes, etc... : min. ? 100,- + uurloon (Anjo is nog op zoek naar een goedkopere manier geloof ik)
- Poedercoaten: afhankelijk van wat je allemaal in kleur wilt. (ik was ca. ? 100,- kwijt)
Het is het mij meer dan waard geweest, want wat rijdt hij nu ontzettend lekker zeg... :woei:
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het gaat er bij het begin al helemaal om wat je wilt hebben voor je keuzes maakt in onderdelen; waar je al heel veel mee kan winnen is een goede bandenkeuze.
vering/schokdempers kan ook een veel mooier rijgedrag opleveren maar is bij een verkeerde beslissing snel uit balans of niet wat je wilt. om vanaf de nulstand van je stuur het sturen strak te laten verlopen en de laatste oneffeneden uit de wielophanging te filteren is rondom alle wielophangingrubbers voor PU vervangen een nuttige investering
kortom, een strakker als een op 25 jaar oude schokbrekers en scheurende rubbers rijdende auto krijg je zo; door die delen eens te vervangen voor OEM spec materiaal, transformeert het weggedrag van de auto al enorm. wil je een beter-als-origineel-mogelijk sturende/rijdende auto zul je toch echt wat dieper in de buidel moeten tasten.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik had inderdaad een boot, maar nu een aan het asfalt plakkend "race"monster...AvdAkker;167631 schreef : het is zoals Jos vanmiddag al een beetje zei, wielophanging is een complex onderwerp en je kunt met een foute of een combinatie van foute beslissingen het weggedrag compleet vergallen, maar ook met een paar leuke aanpassingen een boot die in een bocht het gevoel geeft dat hij op z'n dak gaat tot een strak aan het asfalt plakkend racemonster omtoveren.
Ik wilde alles, dus ja, dan moet je even slikken... maar het gezicht van die snelle leasejongens die op de afrit van de snelweg nog bumperklevend achter me hangen @120, maar me op het klaverblad vervolgens ?cht niet meer bij kunnen houden @150 is onbetaalbaar!AvdAkker;167631 schreef : het gaat er bij het begin al helemaal om wat je wilt hebben voor je keuzes maakt in onderdelen;

- V300 register
- Verbannen
-
om vanaf de nulstand van je stuur het sturen strak te laten verlopen en de laatste oneffeneden uit de wielophanging te filteren is rondom alle wielophangingrubbers voor PU vervangen een nuttige investering
als ik dat nu doe? op de dempers die ik nu heb?
voor zijn de dmepers nog goed, achter zijn ze een beetje hard