Andere schokdempers bij LPG??

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2011 15:34 #862057 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Andere schokdempers bij LPG??
wat zijn die aanpassingen dan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2011 15:34 #862058 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Andere schokdempers bij LPG??
Die had Anjo er toch op zetten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 15:44 #862064 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Andere schokdempers bij LPG??
Ik heb ze op mijn auto zitten, maar Anjo heeft het werk gedaan. Wat dat is is zijn "geheim" en trouwens ook niet uit te voeren zonder apparatuur als draaibanken enzo...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2011 15:52 #862069 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Andere schokdempers bij LPG??
hahaha, prima dat er geheimen zijn.. maareuh:

quanta costa senorita?:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 21:51 #862181 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Andere schokdempers bij LPG??
Dan quote ik mezelf even... :D

Bodejodel;145604 schreef : Uiteindelijk kostte het meer dan verwacht omdat er meer aangepast moest worden dan we eerst dachten. Ik wil dit lijstje dus eigenlijk helemaal niet maken, want dan weet ik het totaalplaatje ook... :D

  • 4 x Schokdempers Koni Geel: ca ? 400,-
  • Verlagingsveren: ? 80,-? (die had ik al liggen)
  • Aanpassingen om ze passend te laten maken in de V300 schokdempers (daar is zwaar gereedschap zoals een draaibank etc. voor nodig), nieuwe topmounts, lagers, nieuwe boutjes en moertjes, etc... : min. ? 100,- + uurloon (Anjo is nog op zoek naar een goedkopere manier geloof ik)
  • Poedercoaten: afhankelijk van wat je allemaal in kleur wilt. (ik was ca. ? 100,- kwijt)
Uiteindelijk zit je voor wat je onder mijn auto ziet op ca. ? 680,- excl. uren

Die uren zijn natuurlijk de reden dat het trucje "geheim" blijft... :+
Het is het mij meer dan waard geweest, want wat rijdt hij nu ontzettend lekker zeg... :woei:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 21:56 #862183 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Andere schokdempers bij LPG??
Ik denk dat je niet te moeilijk moet denken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2011 22:03 #862184 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Andere schokdempers bij LPG??
pffoeee! dat is het mij echt niet waard. Man man man, daar koop je heel wat goedkopere aanpassingen voor waardoor die auto ook heeel goed rijdt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 22:15 #862186 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Andere schokdempers bij LPG??
het is zoals Jos vanmiddag al een beetje zei, wielophanging is een complex onderwerp en je kunt met een foute of een combinatie van foute beslissingen het weggedrag compleet vergallen, maar ook met een paar leuke aanpassingen een boot die in een bocht het gevoel geeft dat hij op z'n dak gaat tot een strak aan het asfalt plakkend racemonster omtoveren.

het gaat er bij het begin al helemaal om wat je wilt hebben voor je keuzes maakt in onderdelen; waar je al heel veel mee kan winnen is een goede bandenkeuze.
vering/schokdempers kan ook een veel mooier rijgedrag opleveren maar is bij een verkeerde beslissing snel uit balans of niet wat je wilt. om vanaf de nulstand van je stuur het sturen strak te laten verlopen en de laatste oneffeneden uit de wielophanging te filteren is rondom alle wielophangingrubbers voor PU vervangen een nuttige investering

kortom, een strakker als een op 25 jaar oude schokbrekers en scheurende rubbers rijdende auto krijg je zo; door die delen eens te vervangen voor OEM spec materiaal, transformeert het weggedrag van de auto al enorm. wil je een beter-als-origineel-mogelijk sturende/rijdende auto zul je toch echt wat dieper in de buidel moeten tasten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 22:42 #862187 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Andere schokdempers bij LPG??
Oja, die PU rubbers heb ik ook nog gedaan... dan komt er nog een euro of 70 bij geloof ik... Het totaal van dit klusje was dan ook fors duurder dan de auto zelf, zonder de ATS CUP-velgen (?100,- (koopje)) en Toyo banden (160,- (ook een koopje)) mee te rekenen.

AvdAkker;167631 schreef : het is zoals Jos vanmiddag al een beetje zei, wielophanging is een complex onderwerp en je kunt met een foute of een combinatie van foute beslissingen het weggedrag compleet vergallen, maar ook met een paar leuke aanpassingen een boot die in een bocht het gevoel geeft dat hij op z'n dak gaat tot een strak aan het asfalt plakkend racemonster omtoveren.

Ik had inderdaad een boot, maar nu een aan het asfalt plakkend "race"monster...

AvdAkker;167631 schreef : het gaat er bij het begin al helemaal om wat je wilt hebben voor je keuzes maakt in onderdelen;

Ik wilde alles, dus ja, dan moet je even slikken... maar het gezicht van die snelle leasejongens die op de afrit van de snelweg nog bumperklevend achter me hangen @120, maar me op het klaverblad vervolgens ?cht niet meer bij kunnen houden @150 is onbetaalbaar! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2011 00:45 #862191 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Andere schokdempers bij LPG??

om vanaf de nulstand van je stuur het sturen strak te laten verlopen en de laatste oneffeneden uit de wielophanging te filteren is rondom alle wielophangingrubbers voor PU vervangen een nuttige investering


als ik dat nu doe? op de dempers die ik nu heb?
voor zijn de dmepers nog goed, achter zijn ze een beetje hard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD