Bredere banden op gewone velgen?
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;123003 schreef : Ik hou mijn hart vast als ik met mijn Silverado door de sneeuw moet. Dat ding is op droog asfalt al niet recht op de weg te houden... De Chrysler voyager waar ik even mee gereden heb lag zelfs een stuk beter op de weg.
Ja, hoe ze dat met die Amerikaanse zwabberbakken doen in staten als Nevada en Montana is mij ook een raadsel. Zal wel regelmatig iemand naast de weg belanden...:hmmz:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ze hebben hier de bekende Michigan U-Turns. Dat is een systeem waarbij je op drukkere wegen niet linksaf mag slaan maar door moet rijden, een U-turn moet maken en dan rechtsaf de gewenste weg in. Ze zeggen dat het verstoppingen oplost.
Er staat bij de meeste u-turns een stoplicht maar je mag gewoon door rood rijden als je denkt dat het vrij is. Dat stoplicht is alleen als het echt druk is en je geen kans krijgt anders.
Maar nu komt het: Iedereen wil snel even zo'n u-turn maken dus je ziet regelmatig gehaaste mensen achterstevoren op de weg staan, vooral als het geregent heeft :humor: Zelfs politieauto's heb ik wel eens zien omzwabberen

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Kort gezegd: Veel gewicht (grote motor, cabine etc) op de vooras, weinig gewicht (alleen een meestal lege laadbak) op de achteras en een flinke bult koppel op de wielen.
Staat gegarandeerd voor problemen op nat wegdek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;123098 schreef : Ook dat ja. De meeste auto's staan trouwens nog steeds op bladveren. Dan hebben ze vooraan double wishbones met dikke schokdempers en achteraan een veerpakket met een kleine demper...
Ja dan vraag je er natuurlijk om... Als je af en toe die slippartijen ziet op TV met de lokale veldwachters.:crazy1: Zie die auto's maar eens ongezond stuiteren als ze een keer van de weg raken! Hilarisch! En onbestuurbaar...
Maar met bladveren achter is nix mis hoor! Vooral niet in de combinatie die ik had, met een bladgeveerde aanhanger erachter. Lekker deinen maar!:woei:
- V300 register
- Verbannen
-