Rempedaal komt niet terug
- V300 register
- Verbannen
-
bekrachtigers kun je wel goed houden, daar zit als het goed is normaal gezien geen remvloeistof in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
die silica korrels kun je daarna in de oven weer "droogkoken" als ze water opgenomen hebben
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;113902 schreef : bewaren van remcilinders heeft geen enkele zin als je ze niet uit elkaar haalt en reinigt/inspecteert....
bekrachtigers kun je wel goed houden, daar zit als het goed is normaal gezien geen remvloeistof in.
Dat was dus de reden om de lekke hoofdremcilinder te demonteren. Droogmaken uitblazen e.d. en dan een beetje lijnolie of vaseline erin en op de plank. maar nu ligt alleen de trommel nog tijdelijk onder de werkbank.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;114100 schreef : lijnolie??? vaseline????? error! :no_comment::no_comment::no_comment:
Dit is alleen maar om tegen roest te bewaren hoorr:woops:
Als je het onderdeel gaat gebruiken is het een kwestie van even spoelen met een goedje (wasbenzine of terpetine of benzine) verder alles goed schoonmaken en uitblazen en honen. Als je de remvloeistof erin laat zitten krijg je roest.
Lijnolie en vaseline heb ik op voorraad.
lijnolie voor de binnenkant plaatwerk. En vaseline is voor heel veel dingen goed, knelkoppelingen sluiten goed af en boutjes gaan later ook nog gewoon los.
Ik weet het ik ben een prutser :crock:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;114110 schreef : rubberdelen van remsystemen zijn NIET bestand tegen olie, vandaar deze schrikreactie.
vaseline weet ik niet, maar volgens mij moet je dat ook niet gebruiken op remdelen. Voor remmen is er 1 specifiek product wat er zelfs speciaal voor gemaakt is:
Ik begrijp je schrikreactie wel maar het lijnolie/vaseline is puur alleen als conservering van gedemonteerde cilinder. Als je handel wilt gaan gebruiken is het gewoon goed schoonmaken en dan de boel weer monteren rempasta, ate vet heet het geloof ik en met eventueel revisiesetje weer reviseren. Lijnolie is prima voor de kokerbalken en kunststofbumpers en zuurvrije vaseline ook veer veel zaken. Gisteravond nog gebruikt voor het monteren van een gasslang van mijn caravan.
:07::07:roflmao
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Het werkt perfect!