Rempedaal komt niet terug

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2009 16:04 #788613 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rempedaal komt niet terug
bewaren van remcilinders heeft geen enkele zin als je ze niet uit elkaar haalt en reinigt/inspecteert....

bekrachtigers kun je wel goed houden, daar zit als het goed is normaal gezien geen remvloeistof in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2009 16:24 #788616 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Rempedaal komt niet terug
Ik laat de remvloeistof er in zitten en hoop dat ze dan snel hergebruikt worden. Is idd. wel een idee om ze allemaal uit elkaar te halen, but when?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2009 16:43 #788618 door V300 register
je zou ze in een speciale droogkast kunnen doen die je hermetisch (vochtdicht) afsluit met een emmer vochtvretende korrels erbij.

die silica korrels kun je daarna in de oven weer "droogkoken" als ze water opgenomen hebben

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2009 11:23 #791257 door V300 register

antiekeradio;113902 schreef : bewaren van remcilinders heeft geen enkele zin als je ze niet uit elkaar haalt en reinigt/inspecteert....

bekrachtigers kun je wel goed houden, daar zit als het goed is normaal gezien geen remvloeistof in.

Dat was dus de reden om de lekke hoofdremcilinder te demonteren. Droogmaken uitblazen e.d. en dan een beetje lijnolie of vaseline erin en op de plank. maar nu ligt alleen de trommel nog tijdelijk onder de werkbank.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2009 15:12 #791280 door V300 register
lijnolie??? vaseline????? error! :no_comment::no_comment::no_comment:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2009 15:32 #791282 door V300 register

antiekeradio;114100 schreef : lijnolie??? vaseline????? error! :no_comment::no_comment::no_comment:

Dit is alleen maar om tegen roest te bewaren hoorr:woops:

Als je het onderdeel gaat gebruiken is het een kwestie van even spoelen met een goedje (wasbenzine of terpetine of benzine) verder alles goed schoonmaken en uitblazen en honen. Als je de remvloeistof erin laat zitten krijg je roest.
Lijnolie en vaseline heb ik op voorraad.
lijnolie voor de binnenkant plaatwerk. En vaseline is voor heel veel dingen goed, knelkoppelingen sluiten goed af en boutjes gaan later ook nog gewoon los.
Ik weet het ik ben een prutser :crock:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2009 16:15 #791290 door V300 register
rubberdelen van remsystemen zijn NIET bestand tegen olie, vandaar deze schrikreactie.

vaseline weet ik niet, maar volgens mij moet je dat ook niet gebruiken op remdelen. Voor remmen is er 1 specifiek product wat er zelfs speciaal voor gemaakt is:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2009 08:04 #791379 door V300 register

antiekeradio;114110 schreef : rubberdelen van remsystemen zijn NIET bestand tegen olie, vandaar deze schrikreactie.

vaseline weet ik niet, maar volgens mij moet je dat ook niet gebruiken op remdelen. Voor remmen is er 1 specifiek product wat er zelfs speciaal voor gemaakt is:

Ik begrijp je schrikreactie wel maar het lijnolie/vaseline is puur alleen als conservering van gedemonteerde cilinder. Als je handel wilt gaan gebruiken is het gewoon goed schoonmaken en dan de boel weer monteren rempasta, ate vet heet het geloof ik en met eventueel revisiesetje weer reviseren. Lijnolie is prima voor de kokerbalken en kunststofbumpers en zuurvrije vaseline ook veer veel zaken. Gisteravond nog gebruikt voor het monteren van een gasslang van mijn caravan.
:07::07:roflmao

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2009 15:07 #791652 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Rempedaal komt niet terug
goede zuurvrije vaseline zou geen kwaad mogen doen mits de boel voor gebruik goed schoongemaakt wordt, maar als er speciaal spul voor is waarom zou je dan tobben:)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2009 23:03 #791709 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Rempedaal komt niet terug
Kun je nagaan, zelfs een krent als ik heeft op aanraden van Wouter zo'n tube Duitse zooi gehaald.

Het werkt perfect!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC