APK-eis schokbrekers

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2008 23:38 #722296 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic APK-eis schokbrekers
Siejezwo keuren die belgen echt op zn bels. Ze kijken namelijk niet naar alles en dat doen ze in Nederland wel.

Bijvoorbeeld of de ruitenwisser werken, word de helft van de tijd niet gescheckt gordels hetzelfde. Ik ben al een paar keer mee gegaan met mensen naar autoveiligheid dus ik weet dat wel.

Een keer was hetzelfs zo dat er een gat in de achterlichten zat en dat werd NIET Gezien. De werking van de lichten werd namelijk snel gecontroleerd doormiddel van spiegels. Als er dan een gat in zit van 1 bij 1 cm, zie je dat dus niet.

OOk in tegenstelling tot Nederland, keuren in Belgie 3 man 1 wagen. De eerste man kijkt de papieren en co na, dan moet je de auto veder rijden. De 2 man, controleerd de voorlampen, de achterlampen door middel van spiegels als hij tergelijker tijd bezig is met de rem en schokbreker test en de derde man, controleerd de onder kant van de wagen.

Ik vind het toch in belgie beter want hier bij de rdw zijn het mieren..... Als hier je wagen in de steekproef valt gaan ze gewoon zoeken om iets te kunnen vinden. Meneer u gordel is afgekeurd er zit een pluisje op.

Nauw als ze in belgie ergens niet op letten is het zoiets.

OP papier zijn ze in belgie strenger dan nederland. In de praktijk.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2008 23:42 #722297 door V300 register
In belgie proberen ze ook je wagen door de apk te krijgen. Was een keer mee met een alfa die ging vol door het rood heen bij de schokbreker test. Lieten ze de banden leger lopen kwam die er wel door heen. Er staan er ook erg weinig mensen bij de herkeuring.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 14:35 #722315 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic APK-eis schokbrekers
Kan ik hieruit concluderen dat hij volgens jullie in principe een kans heeft om de APK te halen?

Dat het gevaarlijk is interesseert me niet zo, hij komt voorlopig toch nergens (afgezien van misschien een of meerdere meeting(s)).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2008 16:09 #722326 door V300 register
Of hij de APK haalt hangt van meer dingen af dan alleen de schokbrekers. Check ook even dat pdf'je waar ik naar linkte, of wat overzichtelijker, deze checklist .

Wat uitlaatgaseisen betreft (CO-gehalte) kan de keurmeester wel wat aan de stelschroefjes prutsen om hem onder de juiste grenswaarde te krijgen, maar de vraag is of dat helpt.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 16:13 #722327 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic APK-eis schokbrekers
eerst kleppen stellen en ontstekingsdelen vervangen, daarna apk anders kun je aan die co schroef draaien wat je wil maar lager als 24% komt ie toch niet

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 22:31 #722364 door 16673-dummy
Dan vraag ik me af hoe hij in december de apk heeft kunnen halen, Anjo. Sinds die tijd heeft hij pakweg 600, laat het 700 kilometer zijn, gereden.

Kleppen stellen gebeurt nog wel, of de ontsteking stuk is valt te betwijfelen. Volgens mij is het een vacu?mprobleem, zie dat andere topic 'voor nadere info'.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2008 22:41 #722372 door V300 register
als je de co- schroef zo ver dicht draait dat de motor langzamer gaat lopen zit je beneden de 1% co! verbruik is dan wel hoger waarom weet ik niet

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 22:43 #722374 door 16673-dummy
Mja, dan moet 'ie het stationair wel doen:D

Volgens mij mag mijn type maximaal 4% hebben. Althans, dat zegt de vraagbaak.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 23:06 #722386 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic APK-eis schokbrekers
ik zou zowieso eerst de kleppen stellen..

bij de motorwissel heb ik gezien dat de rotor, verdelerkap, bougies en bougiekabels gewoon aan vervanging toe zijn. en dat scheelt ook weer in co, vandaar dat ik dat opperde, voor de 1400 kost dat toch weinig..

als je dat vervangt, de vacuumslangen goed controleerd op lekken, carburateur naloopt en de kleppen stelt haal je moeiteloos minder als 0,5% co en zal hij alsnog heel mooi lopen. dat doet de mijne op 0,3% ook.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 23:12 #722392 door 16673-dummy
Ah, dat moest ik weten. Dank!

Rotor, verdelerkap, bougies en bougiekabels dus. Zodra Kevin er weer is zal ik hem PB'en.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC