B21ET project

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 13:28 #630222 door V300 register
B21ET project is gemaakt door V300 register
Hallo Allemaal,

We zijn nu officieel begonnen met het opbouwen van een B21ET voor wat meer vermogen. Hij komt dan wel niet in een V300 (wat wel gepland was), maar nu in een 240.
We gaan proberen om deze met een supercharger aan het werken te krijgen i.p.v. turbo. De supercharger wordt er dan een van een Audi S5 3.0 TFSI.

Heb ik meteen ook een vraagje. Weet iemand wat het stock onderblok aankan van een B21ET. Doel met deze S/C wordt ongeveer 400pk.
Als hier iets sterkers in moet, bij wie kan ik hiervoor terecht?

Alvast bedankt,
Groeten,

Pjotr

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 16:45 #828848 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B21ET project
Meer dan de supercharger kan leveren.
In Zweden zitten sommigen op 700pk me een standaard B21ET onderblok. Alleen kunnen die mensen vaak wel serieus goed tunen (met EMS overweg) en zijn dat geen blokken met enorm veel koppel in lage toerentallen. Daarnaast wordt zo'n auto niet vaak gebruikt, meestal alleen op de dragstrip.
Grp A zat op 300-375 en volgens sommigen nog wel iets meer.

Waarom een SC? Turbo is efficienter en zeker makkelijker aangezien Volvo alles al voor je heeft gedaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 18:53 #828858 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B21ET project
In een B21ET zit, als ik me niet vergis, standaard een gesmede krukas; da's al een heel goed begin. Standaard onderblok heeft totaal geen problemen met een pk'tje of 300 schijnbaar..........

Iemand die hier heel wat meer van weet is bovenstaande Ruben ;)
Kijk anders een op turbobricks, daar is ook wel het ??n en andere te vinden.

Zelf heb ik zo ook nog wel leuk spul liggen:
- gehoond B23-onderblok
- gesmede krukas van B21ET
- M-rods (weet niet van welk blok)
- nieuwe zuigers
- binnenkort ook een K-nokkenas
- Heb ook al ??n van de betere koppen liggen (weet ook al niet meer wat het precies is :wtf2:)

Nu alleen nog tijd hebben om het een keer netjes in elkaar te zetten. Dan alleen nog een leuke auto hebben waar het in kan ;).
Volgende project dus........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 19:27 #828861 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B21ET project
Dan ben ik er wel over uit....
Onderblok blijft standaard met alleen een goede opfriskuur... Hij toch een dikke 400.000km gelopen.
ARP bouten e.d. lijkt me ook wel praktisch om dan meteen te doen.
Qua EMS komt er waarschijnlijk een Honda systeem.
Dit is een systeem wat we kennen en hier hebben we het meeste ervaring mee.
Ik ben nu bezig hoe ik een Volvo ontsteking tegen een Honda ECU kan laten praten. Eventueel met behulp van een GM HEI module.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 19:32 #828862 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B21ET project

F20A2T;143058 schreef : ARP bouten e.d. lijkt me ook wel praktisch om dan meteen te doen.


Laat even weten waar je ze gevonden heb, ik ben ook nog op zoek, maar kan ze niet vinden. Aangezien ik behoorlijk toeren wil gaan draaien...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 20:11 #828864 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B21ET project

rwdstudent;143059 schreef : Laat even weten waar je ze gevonden heb, ik ben ook nog op zoek, maar kan ze niet vinden. Aangezien ik behoorlijk toeren wil gaan draaien...


Voor de B17/19/21/23 kun je wel een versterkte versie voor de drijfstangen krijgen, zitten anders in elkaar dan bij de B200/230. Daarvoor is voor zover ik weet inderdaad niets verkrijgbaar, misschien eens op savarturbo vragen of daar een oplossing voor bestaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 20:29 #828870 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic B21ET project

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 20:29 #828871 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B21ET project

F20A2T;143058 schreef : Dan ben ik er wel over uit....
Onderblok blijft standaard met alleen een goede opfriskuur... Hij toch een dikke 400.000km gelopen.
ARP bouten e.d. lijkt me ook wel praktisch om dan meteen te doen.
Qua EMS komt er waarschijnlijk een Honda systeem.
Dit is een systeem wat we kennen en hier hebben we het meeste ervaring mee.
Ik ben nu bezig hoe ik een Volvo ontsteking tegen een Honda ECU kan laten praten. Eventueel met behulp van een GM HEI module.


Misschien wel verstandig om te controleren of alles nog binnen de toleranties valt. Als een blok een zwaar leven heeft gehad vliegt er misschien al een lager uit bij 200pk en wat toeren.
400k klm is natuurlijk niet niks.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 20:35 #828876 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B21ET project

AvdAkker;143067 schreef : wel hoor
yhst-26451710505916.stores.yahoo.net/hcoroforb2151.html


Dat zijn geen arp bouten..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 20:37 #828878 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B21ET project

AvdAkker;143067 schreef : wel hoor
yhst-26451710505916.stores.yahoo.net/hcoroforb2151.html


Dat zijn geen std drijfstangen! Heeft Frits helaas niks aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD