- Berichten: 9
Phenolic spacers voor 240/740/940 (extra vermogen)
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Volgens de vraagbaak moet het CO-percentage tussen de 0,5 en 2,0 liggen. De monteur zag bij deze auto het liefste 2,0.
De meting gaf aan dat het CO-percentage slechts 0,16 procent is en de 'lambda' stond op 1,20, terwijl dit ongeveer 1,0 moet zijn. Conclusie is dat het blok te arm loopt. Dus, volgens mij, teveel lucht en te weinig brandstof?
Ik ga nu bezig met het afstellen van de gasklep en de gaskleppositiesensor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 9
Vacuummeter staat nu al iets beter, maar het is nog niet top. Misschien dat ik vanmiddag nog even bij de garage terecht kan voor een CO meting, misschien dat na het afstellen van de mengselregelschroef op de LMM de CO-waarde ook weer normaal wordt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Of zou er nog steeds iets met de injectoren zijn?
Of door de specifieke eigenschappen van het 360 management?
Er is in ieder geval nog een setje injectoren onderweg, die kun je gerust nog proberen.
Zonder spacer liep hij nu wel mooi rond?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Doeke Dobma;88378 schreef : Vandaag wederom de spacers gemonteerd. De eerste keer had ik luchtlekkage en verkeerd geassembleerde injectoren dus dat werkte niet.
Vandaag, uitgangssituatie: Inlaatspruitstuk direct op blok, met nieuwe pakking ertussen. Gereinigde (doch 'niet meer goede') injectoren liep ie als een zonnetje.
Spacers gemonteerd tussen twee nieuwe pakkingen en met vloeibare pakking, om luchtlekkage te voorkomen. Moeren van het inlaatspruitstuk op moment vastgedraaid.
Na starten liep ie direct. Het rijden ging opzich goed, geen noemenswaardige problemen. Ik had namelijk even een paar honderd meter testgereden. Daarna viel het me op dat het stationair toerental ineens een stuk lager lag, zeg ca. 650-700 tpm. Hij loopt wel mooi constant. Remmenreiniger leerde me dat er geen luchtlekkage was(alsmede vanuit laag in de toeren, hoge versnelling volgas accelereren). Ik vraag me dus af waarom het toerental zoveel lager ligt, ineens.
Met de zwarte stelschroef aan/onder het gasklephuis kan ik het toerental wel weer bijregelen, maar helemaal lekker loopt ie niet. Het blok loopt ook niet helemaal 'mooi' rond. Er zit een bepaalde trilling in. Als ik de econometer mag geloven is het vacuumsysteem ook niet op orde. Stationair staat de wijzer op de grens wit/rood(dus 2/3e vd meter), terwijl ie oorspronkelijk op de helft van het witte staat(1/3e vd meter). Bij het rijden staat de meter ook bijna constant in het rood, alleen bij het uit laten rollen in de versnelling staat ie op ca 1/3e.
Vraag 1: Waarom is het stationair toerental ineens lager met de Phenolic spacers?
Vraag 2: Waarom klopt het vacuum ineens niet meer?
Vraag 3: Is het lucht/brandstofmengsel wel in orde?
bij mij staat de econometer ook altijd zo, zoals jij zegt, klopt ook niet naar mijn inziens..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 9
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
De grijze 360, al jaren door pap onderhouden heeft de ecometer veel lager staan! Ook valt de ecometer zelfs helemaal terug (maximaal naar links) bij gas los laten. Dat gebeurt in de blauwe 360 nooit!
In de grijze ligt hij in elk geval een stuk lager dan bij jouw Doeke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als bij jullie blauwe 360 de meter nooit terugzakt tot 0 zal er wel ergens een (klein?) vacu?mlek zitten. Gasklep een keer afstellen en wat slangetjes controleren met remreiniger zal misschien wat helpen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.