Project: B204GT in een 360

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2009 12:42 #792958 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Heb de remklauwen er opzitten. Heb ook al remslangen liggen (staal omvlochten). bij Biesheuvel gehaald. Deze moet ik alleen nog op maat maken.

Nu ga ik achter beginnen, eerst maar eens alles erafhalen en dan op de sloperij kijken of er ergens geschikte schijven liggen.

@ flogls: This week i will take a few picturen from the engine support for you.

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 23:58 #793759 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Project: B204GT in een 360
nicee, die wilwood's en schijven staan hem zeker goed!!!

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 18:57 #793937 door Frank de Boer
Heb de achterschijven nu erop zitten. Komen van een renault 5 af, paste bijna perfect. Heb een klein randje moeten wegdraaien in de schijf zelf en de boutgaten aan 1 kant iets groter moeten boren.
Nu ga ik morgen de remklauwen helemaal schoonmaken, spuiten en in elkaar zetten. En maandag (als het niet te warm is) ze monteren. Daarna de remleidingen nog aanpassen en de remdrukverdeler er nog tussen plaatsen.

@ flogls: I have some pictures from the engine support. I hope you understand the picture, its difficult to take a good picture

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2009 11:40 #793978 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
Goed werk!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2009 18:40 #794113 door V300 register
thank you for the pictures, it gives me an idea of how to build my support!
I hope to do that you

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2009 19:31 #795503 door Frank de Boer
Heb de schijven achter helemaal klaar. Heb ze iets moeten afdraaien aan beide zijden en de diameter. Schijf was 12mm dik en origineel volvo 440 zijn 10mm dik, dus remklauw paste niet.

Ook zitten de remklauwen er al op incl. al het leidingwerk en remslangen.
Heb hem ook al compleet ontlucht alleen nog niet goed. Pedaal komt nog met gemak helemaal tot de bodem maar daar kijk ik morgen naar. Moet nog wel de handrem aansluiten en afstellen, heb alwel handremkabels gehaald van een 440 maar moet deze pas maken.

Bij de motor heb ik ook alles aangesloten en netjes weggewerkt (zo goed als dan). Nog een paar kleine dingen aansluiten en afwerken en dan is die zo goed als klaar bij de motor dan.

Bijlagen:

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2009 17:14 #795541 door Frank de Boer
Vandaag weer even bezig geweest.
Ben bezig geweest met het ontluchten van de remmen maar is niet gelukt.
Als ik de motor nog niet start dan kan ik het pedaal al aardig ver intrappen. Als de motor gestart is en vacuum heeft dan kan ik hem tot de bodem trappen en dan remt hij nog niet hard. Hij is volgens mij wel helemaal luchtvrij maar ik vermoed dat er iets anders aan de hand is.

Is het mogelijk dat mijn hoofdremcilinder te klein is. Normaal heb ik natuurlijk maar 1 zuiger voor en een remcilinder achter. Nu zitten er voor remklauwen op met 4 zuiger (wel iets kleiner) maar wel meer ruimte voor remvloeistof en achter ook nog aardig grote remklauwen die denk ik wel meer vloeistof nodig hebben dan de remcilinders van een trommel.

Of is de hoofdremcilinder gewoon kapot waardoor hij maar op 1 kring remt. Heb wel een klein stukkie gereden en ook zo hard mogelijk geremt een paar keer en alle schijven (4x) werden gewoon erg warm. Kon m'n hand er niet meer tegen aan houden.

Ook vroeg ik me af of ik de remdrukverdeler er tussenuit kan halen. Dit omdat ik er 1 heb die ik zelf kan instellen, die plaats ik tussen de leiding die naar de achterremmen gaat. Weet iemand dan welke leidingen ik moet doorverbinden met elkaar??

Heb ook vandaag de bumper en de koplampen weer eens geplaatst. Heeft ongeveer 6 mnd zonder gezicht gestaan dus ziet er ineens wel weer heel anders uit. Ook nog een paar kleine dingetjes gedaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2009 18:08 #795546 door V300 register
Als je lang niet geremd hebt en nu opeens de rem vol intrapt bestaat de kans best dat de hoofdremcillinder stuk is.
Het verhaal van een te kleine hoofdremcillinder kan echter ook kloppen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2009 18:16 #795550 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Project: B204GT in een 360
probeer het ontluchten nog eens maar nu ipv via het pedaal met vaste druk op het remvloeistofresevoir. hoofdremcylinder moet in principe groot genoeg zijn.

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2009 19:59 #795565 door Frank de Boer
Ik ontlucht altijd op m'n werk via een ontluchtapparaat. Die zet 2 bar remvloeistofdruk op het reservoir dus dat moet goed zijn. Heb hem ook al 3 keer opnieuw ontlucht na een rondje rijden elke keer.

Toch maar een revisiesetje halen voor de hoofdremcilinder, of heeft iemand die toevallig nog liggen??

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC