1.7 Turbo 440 in 343DL

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 22:31 #853926 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ik vind het mooie kalender's

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 23:13 #853940 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Ovlov 3.6L;161566 schreef : Ben software/electrical/commissioning/mechanical-development-engineer.
Anders gezegd:
- ik ben eigenlijk software-engineer en schrijf PLC-software
- maar stel ook machines in bedrijf
- moet dus ook vaak sleutelen, lassen, slijpen, draadjes trekken
- en dus ook vaak dingen mechanisch doorrekenen
- ben ook bezig met ontwikkeling van nieuwe machines in proces-technologie

Ofwel; een drukke baan ;)

Leuk! Ik doe hetzelfde.. dan voor verpakkingsmachines die we over heel de wereld weg zetten voor bouten, moeren etc. Maar we bouwen ook oventoevoersystemen, dozenvouwer, inspectiemachines maar ook op verzoek ontwikkeling. Vooral die laatste 2 zijn altijd erg leuk zoals bijvoorbeeld met de vision systemen. Momenteel druk bezig met een machine voor Canada, cobalt en nikkel verpakken. Op verzoek van de klant gaan we Allen Bradley PLC's toepassen.

Normaal werken we zoals de rest van europa zo'n beetje met Siemens S7. Heb zelf ook veel met Festo IPC/FEC'jes gewerkt.

Waar werken jullie mee? En wat voor machines bouwen jullie?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2010 12:26 #853954 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Waarom zouden we wat moeten zeggen over de kalender?
Bij zo veel autop*rn is dat beetje ontbloot vleesch toch totaal niet interessant :D

Maar nu je het zegt... Mooie kalender inderdaad.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-11-2010 13:07 #853962 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Naast de knalgele Rolkooi viel me die kalender ook al vrij snel op ja, a dirty mind is a joy forever :D

Ik heb er eigenlijk 0,0 verstand van Erik, maar toch (of juist daarom) vind ik het een knap staaltje...:yeah:..werk

Ben al weer benieuwd naar de volgende update.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 19:11 #853989 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ik ken eigenlijk geen enkele hobbywerkplaats zonder kalender :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2010 15:48 #856759 door V300 register

Kevin;161592 schreef : Waar werken jullie mee? En wat voor machines bouwen jullie?

Effe lekker off-topic:
Wij werken ook met S7 Siemens. Daarnaast zijn Festo en SEW onze huismerken. Goeie kwaliteit dus ;)

De machines die wij maken zijn vooral voor in de vloeibare voedingsindustrie en dan met name vruchtensap-concentraten. De machines die ik in bedrijf moet stellen zijn zogenaamde ice-crushers, drum-dumpers en ice-melters. Ofwel: meestal het begin van de productielijn.

Om een betere visie te geven:
De klant zet bevroren (200L.)vaten met vruchtensap concentraat op onze rollenbaan. Vervolgens gaan deze eerst door een warmtetunnel waar de buitenkant van de ijsmassa wordt ontdooit zodat de loslaat van het vat. Daarna gaan deze vaten draaien naar de zogenaamde dumper. Eigenlijk gewoon een machine die de vaten oppakt en deze leeg maakt in een grote bak met daarin een ice-crusher. Deze maalt het ijs (binnen 15 seconden!) kort tot kleine brokjes die verpompt kunnen worden naar een warmtewisselaar welke het product net vloeibaar maakt. Vervolgens gaat de vloeistof naar een tank. Ofwel, het bevroren vat tot aan de vloeistof; daar zorgen onze machines voor. Dan hebben we ook nog machines die leidingwerk schoonmaken met een gigantische lage hoeveelheid water.
Mijn taak is het schrijven van de software en het opleveren van deze productielijn. Ik (en een andere collega) ben/zijn dan ook vaak degene die de laatste hand aan de machines leggen. Ofwel: het komt voor dat je de ene dag aan het sleutelen bent en de andere dag aan het programmeren en de volgende dag de handtekening laat zetten; veelzijdig werk dus. 90% van onze klanten zitten in het buitenland; vandaar dat ik weleens op reis moet ;).

Wordt weer tijd om ontopic te gaan........damn.............duurt nog een weekje.........

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2010 17:44 #856768 door V300 register
Maar dan is wel de cardanas klaar :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-12-2010 12:35 #857285 door V300 register

rwdstudent;162047 schreef : Maar dan is wel de cardanas klaar :+

Da's te hopen ja!
Kan niet wachten om eraan te beginnen.

Helaas blijkt het nu dat ik nog een weekje langer in Zuid Afrika moet blijven.....
Sjit!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-12-2010 14:32 #857289 door V300 register
Ik wil dat weekje best van je overnemen ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2010 17:22 #858337 door V300 register
Ben vorige week weer terug thuis gekomen. Heb meteen de kooi uit de 343 gehaald. Alle steunpunten moesten namelijk nog afgelast worden.
Vervolgens zijn alle gaten geboord en zijn de steunpunten voorzien van blindklinkmoeren.

Gisterenavond heb ik de kooi even teruggeplaatst om te kijken of alle boutgaten pastten. En vervolgens de kooi er weer uit gehaald om hem aan de binnenkant klaar te maken voor een likje verf.

Helaas kwam ik weer een ander punt tegen: de ophangpunten van de stoelen begonnen uit te scheuren. Het originele blikwerk blijkt dus niet bestand tegen de kracht van het drift-gebruik.
Vanavond ga ik deze punten verstevigen.
Daarna zal de hydraulische handrem worden geplaatst.

Aangezien de auto met dit weer ook gewoon buiten moet staan, zal eerst de onderkant van de auto behandeld moeten worden (aangezien de beschermlaag eraf is gefikt door het lassen).

Ofwel: nog genoeg werk de komende dagen. (Gelukkig komen die saaie kerstdagen eraan ;))

edit: die flensplaatjes voor de cardanas zijn nog steeds niet klaar...............grrrrrr............

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC