1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-11-2010 13:47 #853345 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Nais!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2010 19:46 #853592 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
4 uurtjes lassen later:



Niet slecht voor iemand die ??n keer per jaar aluminium last ;)

Zonde dat het niet voor mezelf is ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 19:49 #853594 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Waar komt dit spruitstuk in dan? Ook een 300?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 20:03 #853596 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Mooi h? zo'n V400 spruitstuk :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2010 18:04 #853669 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Inderdaad, het is een spruitstuk van een V400 met een B20. 2 liter gebaseerd op het 1700-blok maar dan met injectie.
Uiteindelijk moet het blok in een 340 komen te hangen.

De 1700 injectie van Frits was toenertijd al een heel leuke combinatie.
Dit wordt dus een leuk rijdbaar autootje!

Als ik met niet vergis komt er ook een nokkenas van een Volvo 480ES in. Ofwel; de snelste standaard nokkenas welke voor zo'n blokje verkrijgbaar is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2010 19:55 #853879 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Rolkooi!

Het sloeg gisteren plotseling in m'n bol en ik dacht; ik ga de rolkooi inbouwen.



De oude rolkooi van Wim Lemmers: Heigo schroefkooi voor V360.

Volgens het driftregelement moet je dubbele doorbars hebben. Aangezien de kooi standaard maar ??n doorbar heeft, heeft Wim er ??n bijgemaakt. En da's lastig lassen terwijl de kooi in de auto zit. Aangezien het laswerk niet perfect was (logisch) heb ik meteen de kans gepakt om het te updaten.

Vervolgens het dashboard eruit gehaald (aangezien de voorste buizen door het dashboard moeten). Best een lastig karwei, aangezien ik het nog nooit had gedaan.

Kooi opgebouwd in de auto.

Wat voetplaten gemaakt. Deze worden aan het chassis van de auto gelast om extra stevigheid te creeeren.

Beetje opvullen om de kooi zo goed mogelijk aan te laten sluiten aan de auto.

Aan de zijkant zit de kooi lekker strak tegen de B-stijl aan.

Dankzij de verhoogde voetplaten zit hij lekker strak tegen het dak aan

De voorste poten zo ver mogelijk tegen de zijkant gedrukt.

Doordat de kooi wat hoger is komen te zitten zweven de achterste poten een beetje.

Netjes de boel opgevuld dus

Het totaalplaatje

Achterkant

Voorlopige planning:
- eerst 2 weken naar Zuid-Afrika voor m'n werk.
- daarna kooi demonteren en eruit halen
- dan kunnen te gaten in de voetplaten worden geboord zodat de blindklinkmoeren erin kunnen.
- hydraulische handrem (fly-off; dat wil zeggen: standaard handrem-hendel voorzien van handremcilinder)
- binnenkant spuiten. de kleur weet ik nog niet zeker, maar ik denk dat het een zilver-grijze kleur wordt en dan het liefst een donkere tint.
- kooi wordt rood geverft/gespoten
- andere cardanas
- slag versnellingspook kleiner maken waardoor er sneller geschakeld kan worden tijdens een drift. En bovendien wordt de slag van de versnellingspook kleiner zodat er meer ruimte overblijft voor de handrem.
- voorwielophanging uitvoeren in uni-balls zodat deze stijver wordt en beter af te stellen is.
- andere turbo, inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, intercooler, oliekoeler, uitlaat en pk's bijsprokkelen!

Ofwel: duurt nog wel een paar jaar tot het zo ver is ;)
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 20:52 #853894 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Dat knalt er lekker uit dat geel! :D

Wat voor werk doe je eigenlijk dat je heel de wereld over moet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2010 22:13 #853914 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Bodejodel;161546 schreef : Dat knalt er lekker uit dat geel! :D

Wat voor werk doe je eigenlijk dat je heel de wereld over moet?


Ben software/electrical/commissioning/mechanical-development-engineer.
Anders gezegd:
- ik ben eigenlijk software-engineer en schrijf PLC-software
- maar stel ook machines in bedrijf
- moet dus ook vaak sleutelen, lassen, slijpen, draadjes trekken
- en dus ook vaak dingen mechanisch doorrekenen
- ben ook bezig met ontwikkeling van nieuwe machines in proces-technologie

Ofwel; een drukke baan ;)

ontopic:
het geel knalt er wel uit ja, maar iets teveel naar mijn mening. Vandaar dat ik de kooi ook rood wil gaan spuiten. Past beter bij de gordels. Daarbij denk ik (en een aantal andere op dit forum) in m'n achterhoofd een beetje aan de black-beauty ;)

offtopic:
't valt me tegen dat er nog niemand is begonnen over die mooie kalender ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 22:24 #853921 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
wat een mooie kalender!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 22:30 #853925 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Dat klinkt als een mooie baan!
Die kalender vind ik dan weer niks... :nono:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD